Page 5 - Τσουνάμι
P. 5
Προτεινόμενες δραστηριότητες Δραστηριότητα 1: γνώση και εφαρμογή Η μελέτη του θέματος ξεκινά με συζήτηση σχετικά με τους σεισμούς, τα τσουνάμι και καταστροφές που πιθανά γνωρίζουν οι μαθητές, ώστε να προκληθεί το ενδιαφέρον τους και να γίνει η εισαγωγή στο θέμα μελέτης. Εναλλακτικά μπορεί να προβληθεί μια είδηση από την επικαιρότητα (τηλεόραση, εφημερίδα) σχετικά με την εκδήλωση ενός μεγάλου τσουνάμι σε μια περιοχή του κόσμου και έτσι να προκληθεί συζήτηση (π.χ. το βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=1J8Feyr38Ss σχετικά με το τσουνάμι που προκλήθηκε στην Ταϋλάνδη από το σεισμό του 2004). Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το φαινόμενο τσουνάμι και τα χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια ζητείται από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τα μαθησιακά αντικείμενα http://photodentro.edu.gr/lor/handle/8521/3220?locale=el και http://photodentro.edu.gr/video/r/8522/410?locale=el από το φωτόδεντρο για να απαντήσουν στο ερώτημα για τη δημιουργία ενός τσουνάμι. Δραστηριότητα 1, φύλλο εργασίας 1: γνώση και εφαρμογή • Γράψτε τι σας έρχεται στο νου όταν ακούτε την λέξη τσουνάμι. • Συζητήστε στην ομάδα σας και μετά στην τάξη τις καταγραφές που προέκυψαν. • Ομαδοποιήσετε τις ιδέες σας. • Γράψτε τα χαρακτηριστικά ενός τσουνάμι. • Eξηγήστε τον τρόπο δημιουργίας των τσουνάμι. Δραστηριότητα 2: πρόβλεψη και επαλήθευση Μετά την απόκτηση γνώσης και την εφαρμογή της, ζητείται από τους μαθητές να προβλέψουν σε ποιες περιοχές του κόσμου υπάρχει πιθανότητα να προκληθεί ένα τσουνάμι και να αιτιολογήσουν την άποψή τους. Οι μαθητές συζητούν το θέμα μέσα στην ομάδα τους και αποφασίζουν ποιες περιοχές θα ονομάσουν ως πιθανότερες. Μπορεί οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν πρότερες γνώσεις τους, όπως τη γνώση που αφορά στα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών και τον ορισμό των σεισμικών και ηφαιστειακών ζωνών στο κόσμο. Ακολούθως ανακοινώνουν στην τάξη τις προβλέψεις τους και τις συζητούν. Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν τις διδακτικές τεχνικές του καταιγισμού ιδεών ή της χιονοστιβάδας για να διαμορφωθεί μία άποψη για το θέμα. Στη συνέχεια παρακολουθούν βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=HMdmBMbGzDg με την ερμηνεία που δίνεται σχετικά με την πρόκληση του σεισμού στην Ιαπωνία και το τσουνάμι, καθώς και για τις περιοχές που συνήθως προκαλούνται τσουνάμι. Έτσι επιβεβαιώνουν ή απορρίπτουν τις απόψεις τους. Αναζητούν πληροφορίες σε επίσημους ιστοτόπους για τα μεγαλύτερα τσουνάμι στο κόσμο διαχρονικά όπως για παράδειγμα από 5
   1   2   3   4   5   6   7   8