Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Υλικό Χρηστών Υλικό Χρηστών Φωτόδεντρου
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕΣΩ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΞΗΣ & ΠΡΟΤΑΣΗΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΩ
Για να αξιολογήσετε το μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδεθείτε πρώτα
Είσοδος
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Critical Thinking Development&Language (word&sentence).pdf | 1.64 MB | Adobe PDF |
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕΣΩ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΞΗΣ & ΠΡΟΤΑΣΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το βιβλίο «Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης μέσω Γλώσσας, σε επίπεδο λέξης και πρότασης» προορίζεται για την καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσω του βασικότερου, ίσως, γνωστικού αντικειμένου, αυτό της γλώσσας.
Η διαδικασία της διδασκαλίας στοχεύει να εξοικειώσει τους μαθητές να σκέπτονται και να αναζητούν τη νέα γνώση με κριτικό και ανακαλυπτικό τρόπο και με συγκεκριμένα βήματα.
Ο απώτατος στόχος που τίθεται με την εξάσκηση των μαθητών σε όσο γίνεται περισσότερες δεξιότητες είναι αυτές να εσωτερικευθούν και να καταστούν κτήμα των μαθητών με την πάροδο του χρόνου, να μεταφερθούν και να εφαρμοστούν και σε υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα αλλά και σε καταστάσεις πραγματικής κοινωνικής ζωής.
Για την εκμάθηση και χρήση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης σε αυτό το βιβλίο προκρίνεται η λέξη και η πρόταση καθώς αυτές, ως γλωσσικές μονάδες, αποτελούν τα βασικά μέσα για την εξάσκηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων.
Οι «ασκήσεις για περαιτέρω εξάσκηση» που ακολουθούν τα παραδείγματα, ενισχύουν τους μαθητές στην προσπάθειά τους να εσωτερικεύσουν αυτές τις δεξιότητες.
Απευθύνεται σε ηλικίες των μαθητών των δύο ανώτερων τάξεων του Δημοτικού και των τάξεων του Γυμνασίου (11-15 ετών). Οι μαθητές αυτών των ηλικιών πλησιάζουν στο τέλος της περιόδου της συγκεκριμένης σκέψης και εισέρχονται σε πιο σύνθετους αφαιρετικούς συλλογισμούς.
Ωστόσο, δύο στοιχεία καθίσταται αναγκαίο να επισημανθούν στο σημείο αυτό:
α) Τα όρια αυτά δεν αποτελούν στεγανά∙ όποιοι μαθητές/-τριες επιθυμούν, ανεξαρτήτως ηλικίας, μπορούν να ασχοληθούν με τη «λογική» αυτών των ασκήσεων.
β) Η κριτική σκέψη μπορεί να αναπτυχθεί σε κάθε ηλικία της ανθρώπινης ζωής.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ,ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ)
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 11-06-2020
|
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το βιβλίο λειτουργεί σε δύο επίπεδα:
1) της λέξης και
2) της πρότασης.
Κάθε επίπεδο περιλαμβάνει αυτόνομες ομάδες δραστηριοτήτων που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες δεξιότητες κριτικής σκέψης ωθώντας τους μαθητές να αιτιολογούν λεκτικά τις σκέψεις τους.
Κάθε δεξιότητα παρέχει ένα παράδειγμα το οποίο αναλύεται για να καταλάβουν οι χρήστες του (μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς) πώς θα επιλύσουν τις ασκήσεις για περαιτέρω εξάσκηση.
Τα παραδείγματα καθοδηγούν – ενδεικτικά και μόνον ενδεικτικά - τους χρήστες του να αιτιολογούν τις απαντήσεις τους ώστε, μετά από συχνή εξάσκηση, να εσωτερικοποιήσουν τη διαδικασία της κριτικής σκέψης. Οι ίδιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποια μέθοδο κρίνουν πιο πρόσφορη και πιο «οικονομική».
Πολλές φορές την απάντηση μας τη δίνει η ίδια η ερώτηση.
Σε πολλές περιπτώσεις ενεργούμε με τη μέθοδο του αποκλεισμού των πιθανοτήτων. Δηλαδή ερευνούμε μία – μία τις πιθανές απαντήσεις και κάθε φορά αποκλείουμε όσες δεν απαντούν στο ερώτημά μας. Συνεχίζουμε έτσι μέχρι να βρούμε τις πιο «λογικές» απαντήσεις.
«Λογική απάντηση» βρίσκεται όταν ρωτάμε τη λέξη «ΓΙΑΤΙ;» Το «γιατί» βρίσκεται με τον καθορισμό συγκεκριμένων κριτηρίων κάθε φορά και ανάλογα με την άσκηση.
H παρατηρητικότητα και η εστίαση της προσοχής αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για την εξάσκηση της λεκτικής αιτιολόγησης.
Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν οι λύσεις των ασκήσεων.
Οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς ή και οι μαθητές/-τριες μπορούν, εάν το επιθυμούν, να επινοήσουν όποιες και όσες δικές τους νέες ασκήσεις κρίνουν οι ίδιοι/-ιες.
Τέλος, οι ασκήσεις αυτές βοηθούν στην ανάπτυξη και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου σε επίπεδο λέξεων και των σημασιολογικών συνάψεών τους.
Εκτείνονται στις:
• Κυριολεξίες και τις μεταφορικές έννοιες.
• Εννοιολογικές ταξινομήσεις και ομαδοποιήσεις
• Συνώνυμα
• Αντίθετα
• Ομόηχα
• Παρώνυμα
• Διαφορετικότητα λεξεων στην κατασκευή τους
• Αναγραμματισμοί
• Συγγραμματισμοί
• Συνθέσεις
• Κατασκευές λέξεων
• Λογική των λέξεων μέσα σε απλές προτάσεις
• Αναλογίες
(Μπορεί να είναι αντίθετα είτε όμοια είτε παραθετικά επιθέτων είτε ενικός – πληθυντικός αριθμός είτε λύση σε κάποιο πρόβλημα είτε αναγκαίο εργαλείο είτε φυσική συνέπεια είτε παράγωγο προϊόν είτε σχέση αιτίας - αποτελέσματος είτε προϋπόθεση).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
https://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1476
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
https://photodentro.edu.gr/v/item/ugc/8525/1476
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
11-15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
(1.6 MB)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία > Σχέσεις λέξεων
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
διερεύνηση,
ασκήσεις πρακτικής και εξάσκησης,
διδακτικό εγχειρίδιο
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Παιδαγωγικός συντονιστής:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Σύλληψη:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Δημιουργία:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Δημιουργία πρωτότυπου έργου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Συγγραφή σεναρίου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Πάροχος περιεχομένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος περιεχομένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Επιμέλεια περιεχομένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Επικαιροποίηση / προσαρμογή:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος παρακολούθησης καλής εκτέλεσης έργου εκ μέρους της Αναθέτουσας Αρχής:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Σύμβουλος παρακολούθησης σε παιδαγωγικά θέματα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Σύμβουλος παρακολούθησης σε τεχνικά θέματα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Τεχνική επικύρωση αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Επικύρωση αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Εκδότης/ες:
ΙΤΥΕ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΤΥΕ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
8525/1476
8525/1476
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneΣελίδα αναφοράς:https://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1476
Αναλυτικά στοιχεία άδειας
Περισσότερα
Αναφορά Σχολίου
Αναφορά
Ακύρωση
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/ugc – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
Photodentro UGC v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.