Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Υλικό Χρηστών right arrow icon Υλικό Χρηστών Φωτόδεντρου

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕΣΩ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

  Οδηγίες χρήσης
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ στην ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ  ΒΗΜΑ 1: Δημιουργούνται ανομοιογενείς τριμελείς ή τετραμελείς ομάδες εργασίας μαθητών/-τριών μικτής ικανότητας.  ΒΗΜΑ 2: Καταγράφονται τα πεδία επεξεργασίας: 1. «ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΚΗ ΔΟΜΗ» 2. «ΒΑΘΕΙΑ ΔΟΜΗ» α) τα πρόσωπα, οι καταστάσεις, οι δράσεις και οι αντιδράσεις τους β) ο/η συγγραφέας και το συγκεκριμένο έργο γ) οι έννοιες και η υπέρβαση του κειμένου δ) οι γραμματικο-συντακτικές δομές και το ύφος 3. «ΜΕΤΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ»  ΒΗΜΑ 3: Γίνεται ο αρχικός προβληματισμός για το είδος, τους στόχους του κειμένου και τις προσδοκίες από αυτό.  ΒΗΜΑ 4: Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει το κείμενο μεγαλόφωνα και με τρόπο κατανοητό.  ΒΗΜΑ 5: Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες κι εντός πλαισίων καθοδηγούμενης αυτονομίας με τον/την εκπαιδευτικό συ-σχεδιάζουν τις φάσεις της ερευνητικής διαδικασίας και δημιουργούν ερωτήσεις για όλα τα πεδία επεξεργασίας. Το παράρτημα 1 βοηθά τους μαθητές να δημιουργήσουν ερωτήσεις για την ανάπτυξη κριτικής και μεταγνωστικής σκέψης, λειτουργώντας ως άξονας αναφοράς. Κάθε μαθητής/-τρια ανάλογα με τις ατομικές διαφορές και ενδιαφέροντά τους συμβάλλει σε κάθε πεδίο επεξεργασίας.. Δεν υπάρχουν χρονικοί ή ποσοτικοί περιορισμοί. Είναι προτιμώτερο να δαπανηθεί ολόκληρη η διδακτική ώρα μόνον στη δημιουργία ερωτήσεων που προάγουν την κριτική σκέψη τωνμαθητών/-τριών παρά να καλυφθούν γρήγορα όλα τα βήματα του πλαισίου διδασκαλίας κριτικής σκέψης στην ανάλυση κειμένων με βιασύνη δίχως να κερδίσουν κάτι ως προς την κριτική τους σκέψη. Σε κάθε πεδίο ανάλυσης οι ερωτήσεις προέρχονται από καταστάσεις και ζητήματα του ίδιου του κειμένου· αυτές οι ερωτήσεις με τη σειρά τους παράγουν πιο γενικές αναζητήσεις αφορώντας την κοινωνία και το άτομο. Ταυτόχρονα προσφέρουν ευκαιρίες στους μαθητές να συνδεθούν με προσωπικές εμπειρίες τους.  ΒΗΜΑ 6: Οι ομάδες αυτο-αξιολογούν την ερευνητική πορεία τους.  ΒΗΜΑ 7: Οι ομάδες ανταλλάσουν ερωτηματολόγια και συσκέπτονται με στόχο να κατανοήσουν τη σημασία και τους στόχους των ερωτήσεων.  ΒΗΜΑ 8: Επιλύουν τυχόν απορίες τους με ερωταποκρίσεις.  ΒΗΜΑ 9: Ακολουθούν οι προσπάθειες των ομάδων να απαντήσουν στα ερωτηματολόγια.  ΒΗΜΑ 10: Παρουσιάζουν τις απαντήσεις τους.  ΒΗΜΑ 11: Σε αυτό το σημείο οι ομάδες αλληλοανατροφοδοτούνται ζητώντας περισσότερες εξηγήσεις για τυχόν μη ευκρινείς ερμηνείες ή ελλιπώς αιτιολογημένες απαντήσεις των άλλων ομάδων.
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
 
Για να αναφέρετε το μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδεθείτε πρώτα
ΑΞΙΟΛΟΓΩ
Εικονίδιο
  
  
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
κριτική σκέψη ανάλυση κειμένων επίπεδα δομής νοήματος επιφανειακή δομή βαθεία δομή μεταγνώση
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΧΡΗΣΤΩΝ ( )
Ποιότητα περιεχομένου
Ευκολία στη χρήση
Αποτελεσματικότητα
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό, γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
11-15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf (1.0 MB)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Άλλο
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ασκήσεις πρακτικής και εξάσκησης, διδακτικό εγχειρίδιο, πηγή - αναφορά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Επιστημονικός υπεύθυνος: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Παιδαγωγικός συντονιστής: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Τεχνικός υπεύθυνος: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Σύλληψη: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Δημιουργία: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Δημιουργία πρωτότυπου έργου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Συγγραφή σεναρίου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Πάροχος περιεχομένου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος περιεχομένου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Επιμέλεια περιεχομένου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Επικαιροποίηση / προσαρμογή: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Σχεδίαση γραφικών: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Υπεύθυνος παρακολούθησης καλής εκτέλεσης έργου εκ μέρους της Αναθέτουσας Αρχής: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Επικύρωση αντικειμένου: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
  
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
8525/1478
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
lisence icon Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Περισσότερα
Αναφορά Σχολίου
Αναφορά
Ακύρωση
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο