Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Υλικό Χρηστών Υλικό Χρηστών Φωτόδεντρου
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΩΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ (1821)
ΑΞΙΟΛΟΓΩ
Για να αξιολογήσετε το μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδεθείτε πρώτα
Είσοδος
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
mpagiatiEiriniromiosiniapotinalosiostinellhiikianeksartisia.pdf | 390.59 kB | Adobe PDF |
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η Ρωμιοσύνη από την άλωση της Πόλης ως την ελληνική ανεξαρτησία (1821)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκοπός αυτής της εργασίας, είναι να παρουσιαστεί ένα σενάριο εξ αποστάσεως (εξΑΕ) διδασκαλίας -με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την Επανάσταση του 1821- που θα δώσει το έναυσμα στους εκπαιδευτικούς για υλοποίηση σχετικών εξ αποστάσεως μαθημάτων, αλλά και κυρίως να συμβάλλει στην εξοικείωση τους με διάφορα τεχνολογικά εργαλεία που μπορούν να στηρίξουν τις προσπάθειές τους για συνεργατική μάθηση μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας.
Η Συνεργατική μάθηση (collaborative learning ή CL) μπορεί να οριστεί ως ένα σύνολο από ιδέες και τεχνικές που βοηθούν τους μαθητές να μάθουν μαζί και προωθούν την αλληλεπίδραση μεταξύ ομότιμων. Επιπρόσθετα, η σύγχρονη διδακτική αρχή της συνεργατικής μάθησης, καλλιεργεί την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, καθώς και την ανάπτυξη κοινωνικής συνείδησης. Πράγματι, ερευνητικά δεδομένα υποδεικνύουν ότι η συνεργατική μάθηση αποτελεί μια επιτυχημένη στρατηγική διδασκαλίας, καθώς συνδυάζει και προωθεί ακαδημαϊκές και κοινωνικές δεξιότητες, δύο καθολικά εκπαιδευτικούς στόχους. Τέλος, η μεθοδολογία της διδασκαλίας και της μάθησης σε ομάδες μπορεί να έχει διδακτικές εφαρμογές σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα.
Υπό τις συνθήκες της τρέχουσας πανδημίας covid-19, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες στην προσπάθεια τους να διδάξουν με την αξιοποίηση της συνεργατικής μεθόδου, κυρίως διότι η διδακτική διαδικασία υλοποιείται εξ αποστάσεώς αλλά και γιατί παρατηρείτε έλλειμα τεχνογνωσίας από τους διδάσκοντες. Ως εκ τούτου, με το συγκεκριμένο σενάριο επιδιώκεται να αμβλυνθούν οι ενδοιασμοί των εκπαιδευτικών σε σχέση με την εξ αποστάσεως υλοποίηση της CL, με την αξιοποίηση απλών δια δραστικών τεχνολογικών εργαλείων (π.χ. interactive video, course presentation, Map Maker National Geographic, Quiz κ.ά.) και των δυνατοτήτων της Cisco Webex Meetings.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 21-03-2021
|
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί έχουν την εντύπωση ότι, όταν οργανώσουν την τάξη σε ομάδες, οι μαθητές θα απολαύσουν τη διαδικασία και θα ενθουσιαστούν με αυτή, ακόμη και όταν δεν έχουν προηγούμενη, ανάλογη εμπειρία. Όμως, προς έκπληξη των εκπαιδευτικών, οι προσδοκίες τους συνήθως δεν επαληθεύονται. Αντίθετα, ανακύπτουν στις ομάδες προβλήματα, που μπορεί να καταστήσουν ανεπίτευκτη τη συνεργασία. Μερικοί μαθητές «αξιώνουν» να συνεργαστούν μόνο με τους φίλους τους. Άλλοι προτιμούν να εργαστούν μόνοι. Κάποιοι δείχνουν απρόθυμοι ή αδιάφοροι να συνεισφέρουν στην ομαδική εργασία. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μαθητές έχουν μάθει να δουλεύουν ατομικά.
Πολλοί εκπαιδευτικοί ακόμη θεωρούν ότι η εργασία σε ομάδες δεν είναι μια απλή μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης, είναι χρονοβόρα με συνέπεια να μην μπορεί να εφαρμοστεί συχνά και τέλος ότι δεν καταλήγει αμέσως, μετά με την πρώτη εφαρμογή, σε θετικά αποτελέσματα. Για να είναι αποτελεσματική η ομαδική εργασία, είναι αναγκαίο οι μαθητές πρώτα να καλλιεργήσουν τέσσερα βασικά στοιχεία:
• θετική αλληλεξάρτηση,
• ατομική και συλλογική ευθύνη,
• αμοιβαία ενθάρρυνση και διευκόλυνση των προσπαθειών ώστε να προωθείται ο στόχος της ομάδας,
• κοινωνικές δεξιότητες
Ως εκ τούτου, ο εκπαιδευτικός αρχικά είναι σημαντικό να καθορίσει τους κανόνες στην τάξη που θα καθοδηγούν τους μαθητές να:
• Συμβάλουν: εστιάστε στην εργασία
• Βοηθήστε ο ένας τον άλλον
• Ενθαρρύνετε ο ένας τον άλλον
• Μοιραστείτε
• Επιλύστε από κοινού τα προβλήματα.
Παράλληλα θα πρέπει να αναπτύσσονται καλές διαπροσωπικές σχέσεις τόσο μεταξύ μαθητών όσο και μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών.
Τέλος, από έρευνες προκύπτει ότι όταν εφαρμοστεί με επιτυχία, η συνεργατική μάθηση δίνει στους μαθητές την εμπειρία της μάθησης σε ένα περιβάλλον όπου η γνώση δεν είναι δύσκαμπτη, εξωτερικά επιβαλλομένη και αποτιμάται μόνο το τελικό προϊόν, αλλά ένα δυναμικό, δημιουργικό στοιχείο που αναπτύσσεται μέσω της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, που συνεισφέρουν στην όλη διαδικασία με τα διαφορετικά γνωστικά τους υπόβαθρα, τις εμπειρίες και τις ιδέες τους.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1732
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
http://photodentro.edu.gr/v/item/ugc/8525/1732
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-14
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
(391 KB)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εκπαιδευτικό σενάριο - σχέδιο μαθήματος
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Επιστημονικός υπεύθυνος:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Παιδαγωγικός συντονιστής:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Τεχνικός υπεύθυνος:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Σύλληψη:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Δημιουργία:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Δημιουργία πρωτότυπου έργου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Συγγραφή σεναρίου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Υπεύθυνος περιεχομένου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Επιμέλεια περιεχομένου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Επικαιροποίηση / προσαρμογή:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Σχεδίαση γραφικών:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Τεχνική επικύρωση αντικειμένου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Επικύρωση αντικειμένου:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων:
Πάροχος μεταδεδομένων:
Επιμέλεια/επικύρωση μεταδεδομένων:
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Εκδότης/ες:
ΙΤΥΕ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΤΥΕ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
8525/1732
8525/1732
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneΣελίδα αναφοράς:http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1732
Αναλυτικά στοιχεία άδειας
Περισσότερα
Αναφορά Σχολίου
Αναφορά
Ακύρωση
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/ugc – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
Photodentro UGC v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.