ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Λυκείου, απόσπασμα «Η μυστική παπαρούνα» του μυθιστορήματος «Η Ζωή εν τάφω» του Στρ. Μυριβήλη, στην ενότητα: Νεότερη Λογοτεχνία, Η πεζογραφία του Μεσοπολέμου (σ.σ.273-276 ΟΕΔΒ).
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν σενάριο αποτελεί πρόταση διδασκαλίας στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Λυκείου, απόσπασμα «Η μυστική παπαρούνα» του μυθιστορήματος «Η Ζωή εν τάφω» του Στρ. Μυριβήλη, στην ενότητα: Νεότερη Λογοτεχνία, Η πεζογραφία του Μεσοπολέμου, στην ΕξΑ εκπαίδευση. Αποσκοπεί στο να προσεγγίσουν ολιστικά οι μαθητές/τριες στο περιβάλλον της ψηφιακής τάξης ένα αντιπροσωπευτικό πεζογράφημα της μεσοπολεμικής λογοτεχνίας από την ποιητολογική - αισθητική πλευρά του. Επίσης, με την υποστήριξη των αλληλεπιδραστικών περιβαλλόντων γραμματισμού της ΕξΑ εκπαίδευσης (WEBEX και e – me τάξης) θέτει στο επίκεντρο το δημιουργικό ρόλο του μαθητή ως αναγνώστη.
Με έμφαση σε ατομικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, μέσω των προηγούμενων πλατφορμών ΕξΑ εκπαίδευσης, υποστηρίζει την απόκτηση δεξιοτήτων (από τους μαθητές/τριες) διευρυμένης ανάγνωσης με την ερασιτεχνική ανάπλαση των αφηγηματικών συμβάσεων και την αντικατάστασή τους με άλλους σημειωτικούς πόρους, π.χ. δημιουργία πολυμεσικών – πολυτροπικών κειμένων. Επομένως, οι μαθητές/τριες εξασκούνται στη δημιουργική γραφή αναλαμβάνοντας ενεργητικό ρόλο ως νοηματοδότες του λογοτεχνικού έργου και μεταβάλλονται σε δυναμικούς συν – αφηγητές και συν – συγγραφείς μέσα σε συνθήκες ΕξΑ προφορικής και γραπτής επικοινωνίας – αλληλεπίδρασης με τη διδάσκουσα και κυρίως με τους/τις συμμαθητές/τριές τους.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Παρουσιάζονται τα χρησιμοποιούμενα εργαλεία/μέσα και ο ρόλος τους στην υλοποίηση του παρόντος διδακτικού σεναρίου.
Σύγχρονης διδασκαλίας:
• Συνεργατικά εργαλεία WEBEX: Share (Διαμοιρασμός αρχείων από και προς τους μαθητές/τριες), Annotate (Δυνατότητα να γράψουν οι μαθητές/τριες πάνω στην οθόνη), Whiteboard (Ασπροπίνακας για την προβολή στρατηγικής Starbursting, θεμάτων - «αποστολών» των ομάδων, στοχοθεσίας σεναρίου), Breakout Sessions (Διαχωρισμός στις ομάδες), Make presenter (Δυνατότητα κάθε μαθητής/τρια ή ομάδα να παρουσιάσει την απαντημένη εργασία με διαμοιρασμό της οθόνης του/της), Share content (Διαμοιρασμός της επιφάνειας εργασίας), Chat (Ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων ως γρήγορες απαντήσεις από την ψηφιακή τάξη).
• Εργαλεία e - me content: Παρουσίαση μαθήματος (Course Presentation), Κολάζ (Collage).
• Εργαλεία e – me τάξης: Τοίχος κυψέλης (παραπομπή με υπερσυνδέσμους για την ανάληψη των ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων από τους/τις μαθητές/τριες).
• Ψηφιακά σχολικά βιβλία (Ebooks.edu.gr).
• Εργαλείο για την συνεργατική γραφή Google docs.
• Ιστοσελίδες από το διαδίκτυο με σκοπό τη διερεύνηση και εύρεση πληροφοριών για τις ομαδοσυνεργατικές εργασίες (www.ethnos.gr, www.youtube.com).
Ασύγχρονης διδασκαλίας:
• Εργαλεία e – me τάξης: Τοίχος κυψέλης (για την ανάληψη και ανάρτηση των εργασιών από την ψηφιακή τάξη), e-me assignments (ανάθεση των δραστηριοτήτων στους/στις μαθητές/τριες ατομικά και ομαδικά) , Οδηγίες e – me βήμα - βήμα για μαθητές/τριες (για την επιβοήθηση των μαθητών/τριών στην ολοκλήρωση των ομαδικών δραστηριοτήτων), e-me blog (ως μέσο προβολής και ανάδειξης των μαθητικών δραστηριοτήτων.)
• Εργαλεία e - me content: Σημείωσε τις Λέξεις (Mark the Words), Έκθεση ιδεών - Δοκίμιο (Essay), Σύρε και Άφησε τις Λέξεις (Drag the Words) με σκοπό να κινητοποιήσουν την ψηφιακή τάξη να απαντήσει σε δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα που αφορούν την αισθητική προσέγγιση του λογοτεχνικού κειμένου. Εργαλεία e-me content ανά δραστηριότητα, με σκοπό να δημιουργήσουν οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες ομαδοσυνεργατικά εργασίες: Ιστοριογραμμή (Timeline), Κρυπτόλεξο (Find the Words), Εναλλαγή εικόνων (Image Slider).
• Ψηφιακά σχολικά βιβλία (Ebooks.edu.gr).
• Ιστοσελίδες από το διαδίκτυο με σκοπό τη διερεύνηση και εύρεση πληροφοριών για τις ομαδοσυνεργατικές εργασίες ( www.ekebi.gr, www.historygallery.com).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1899
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
http://photodentro.edu.gr/v/item/ugc/8525/1899