Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Υλικό Χρηστών Υλικό Χρηστών Φωτόδεντρου
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΤΗΣ GOOGLE
ΑΞΙΟΛΟΓΩ
Για να αξιολογήσετε το μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδεθείτε πρώτα
Είσοδος
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Historylast.zip | 1.02 GB | Zip |
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Αρχαία ελληνική ιστορία μέσα από τους χάρτες της google
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό χάρτη με δυνατότητα διάδρασης, έχοντας ως πηγή τους Google Maps. Για το λογισμικό χρησιμοποιήθηκαν html5, css3, java script, Maps Javascript API, photoshop 2020 και illustrator 2020. Μέσα από το λογισμικό αυτό μπορούμε να δούμε διάφορες πτυχές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να εισέρχεται στον αρχαιολογικό χώρο ο οποίος αναφέρεται στη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. αναφορά γίνεται από την εποχή του χαλκού μέχρι και την ελληνιστική εποχή. Σε κάθε εποχή αναφέρουμε εκείνους τους αρχαιολογικούς χώρους και ευρήματα που σχετίζονται με αυτή την περίοδο και αυτό διαφοροποιεί το λογισμικό μας από τους χάρτες της google. Ωστόσο, υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες που παρέχουν οι χάρτες της google. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να βάλει το ανθρωπάκι της google στον αρχαιολογικό χώρο και να τον δει δια ζώσης.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ
ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ)
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 18-06-2022
|
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το προτεινόμενο λογισμικό συντελεί στην ανάπτυξη ιστορικού, κριτικού, οπτικού, ψηφιακού και χαρτογραφικού γραμματισμού. Οι μαθητές μαθαίνουν να πλοηγούνται στους google maps και να προσεγγίζουν τα ιστορικά γεγονότα χωροχρονικά και κριτικά. Επίσης, αποκτούν ομαδοσυνεργατικές και κοινωνικές δεξιότητες. Συνάδει με τα Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας, καθώς προβλέπεται σε αυτά η χρήση ψηφιοποιημένων χαρτών για να διερευνηθεί η διασπορά θέσεων κατά τις διάφορες ιστορικές περιόδους και την εξαγωγή συμπερασμάτων για την οικονομική και πολιτική ζωή των περιόδων. Ενδεικτικές εργασίες:
ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
• Ποιες οι οικονομικές δραστηριότητες των νησιών τότε και σήμερα;
• Πώς ξέρουμε ότι ασχολούνταν με το εμπόριο τότε (ερμηνεύουμε αρχαιολογικά ευρήματα, π.χ. το ναυάγιο στην Αλόνησο);
• Υπήρχε τουρισμός τότε; Γιατί ναι; Γιατί όχι;
ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
• Σύγκριση Ακρωτηρίου με Πομπηία
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
• τι προκάλεσε την καταστροφή;
• περιήγηση στα ανάκτορα και σύγκριση του παλατιού της Κνωσσού με το παλάτι του Νέστορα στην Πύλο
• πώς η κάθοδος των Δωριέων επηρέασε τον μινωικό πολιτισμό; τι απέγιναν οι Μινωίτες;
ΜΥΚΗΝΑΙΚΟΣ
• θολωτοί τάφοι μυκηναϊκής περιόδου
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
• χωρισμός ομάδων που μελετούν την κάθοδο των Δωριέων και τη μετακίνηση των άλλων ελληνικών φύλων
• είσοδο στους αρχαιολογικούς χώρους και συλλογή πληροφοριών ιστορικών και αρχαιολογικών για τα μέρη
• διερεύνηση όψεων της Γεωμετρικής περιόδου (κοινωνία και οικονομία, υλικός πολιτισμός) μέσα από τα αρχαιολογικά ευρήματα και τις επιστημονικές αναφορές για αυτά.
• τι συνέβη με τους Μινωίτες μετά την κάθοδο των Δωριέων
• για ποιους λόγους οι αποικίες ιδρύθηκαν εκεί που ιδρύθηκαν: ερμηνείες σχετικές με το κλίμα, τις εδαφολογικές και άλλες συνθήκες.
• Σύγκριση ιστορικών περιόδων: μπορούν οι μαθητές να ερευνήσουν τη θέση των διαφόρων φύλων κατά τον α αποικισμό, πώς αυτές οι θέσεις επηρέασαν την ίδρυση αποικιών κατά τον β αποικισμό, πώς αυτές οι αποικίες συντέλεσαν στον σχηματισμό των δύο συνασπισμών κατά τη διάρκεια του πελοποννησιακού πολέμου
ΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
• Γιατί έχτιζαν εκεί τις αποικίες; (κλίμα; Εδαφολογικές συνθήκες (ποτάμια, θάλασσα, πετρώματα, τοποθεσία-εγγύτητα);)
• Γιατί η Αθήνα δεν ίδρυσε αποικίες κατά την αρχαϊκή περίοδο;
• Πορεία της Μιλήτου (ιδρύθηκε από τους Ίωνες κατά τη γεωμετρική εποχή. Κατά την αρχαϊκή έγινε η ίδια μητρόπολη πολλών αποικιών. Ωστόσο υποτάχθηκε στους Πέρσες. Απελευθερώθηκε μετά το τέλος των περσικών πολέμων. Γιατί η Αθήνα και η Ερέτρια πήγαν να απελευθερώσουν τις ιωνικές πόλεις που αποστάτησαν από τους πέρσες; Γιατί ξαναϋποτάχθηκαν; Ανταλκίδειος ειρήνη. Γιατί ο Μέγας Αλέξανδρος ήθελε να απελευθερώσει τη Μικρά Ασία; )
• Περσικοί πόλεμοι: πώς ξέρουμε ότι… ελέγχουμε πηγές, τις διασταυρώνουμε. Γιατί οι Αθηναίοι και οι Ερετριείς έσπευσαν να βοηθήσουν τις ιωνικές πόλεις;
• Εργασίες πάνω στις μητροπόλεις και τις αποικίες τους. Σύντομη αναφορά και σύνδεση με το σήμερα
• Σάμος και ευπαλίνειο όρυγμα, έργο του Ευπαλίνη στην περίοδο του τυράννου Πολυκράτη. Έργα του Πεισίστρατου στην Αθήνα μέσα από τις φωτογραφίες του λογισμικού. Ποιος ο ρόλος των τυράννων και πώς έχει αλλάξει σήμερα η έννοια;
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
• Αποικίες Αθήνας αυτή την περίοδο
• Γιατί οι πόλεις αυτές τάχθηκαν με την αθηναϊκή συμμαχία κι όχι με την πελοποννησιακή (δηλιακή συμμαχία)
• 4 φάσεις πελοποννησιακού πολέμου και ο ρόλος των Σάρδεων
• Πορείες Φιλίππου και Αλέξανδρου
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1. έγιναν πολλές αποικίες κατά τη διάρκεια του α και β αποικισμού. τα περισσότερα σήμερα είναι ερείπια. έμεινε τίποτα στον πληθυσμό (γενετικά, πολιτισμικά);
2. Μέγας Αλέξανδρος: διασώθηκαν στις μέρες μας ελληνικά στοιχεία στην Ασία και Αίγυπτο;
3. Μεγάλη Ελλάδα-Σικελία: γιατί ονομάζεται έτσι; υπάρχουν γλωσσικά και άλλα πολιτισμικά στοιχεία που να συνηγορούν σε αυτή την ονομασία;
4. το 1922 μ.Χ. έγινε ο ξεριζωμός των ποντίων και μικρασιατών. Ήταν Έλληνες. Από πότε ζούσαν εκεί ελληνικοί πληθυσμοί;
4 σε πολλές περιοχές διασώζονται πολλά αρχαία θέατρα. Ερευνήστε σε ποιες περιοχές διασώζονται και εξετάστε τον ρόλο του θεάτρου στη ζωή των αρχαίων Ελλήνων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/2241
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
http://photodentro.edu.gr/v/item/ugc/8525/2241
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-16
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
(993.21 MB)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
φυλλομετρητής:
Mozilla Firefox
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Κοινωνική οργάνωση και Καθημερινή ζωή
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
3D,
χάρτης,
εξερεύνηση
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Σύλληψη:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
Δημιουργία:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
Συγγραφή σεναρίου:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
Υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
Ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
Εκπαιδευτική / παιδαγωγική ομάδα:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
Υπεύθυνος περιεχομένου:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
Επιμέλεια περιεχομένου:
Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτρης Σόκουτης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων:
Πάροχος μεταδεδομένων:
Επιμέλεια/επικύρωση μεταδεδομένων:
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Εκδότης/ες:
ΙΤΥΕ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΤΥΕ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
8525/2241
8525/2241
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneΣελίδα αναφοράς:http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/2241
Αναλυτικά στοιχεία άδειας
Περισσότερα
Αναφορά Σχολίου
Αναφορά
Ακύρωση
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/ugc – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
Photodentro UGC v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.