Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Υλικό Χρηστών Υλικό Χρηστών Φωτόδεντρου
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Ο ΑΡΧΑΓΓΕΛΙΤΗΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ, Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ
ΑΞΙΟΛΟΓΩ
Για να αξιολογήσετε το μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδεθείτε πρώτα
Είσοδος
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
KaragiozisfromArchangelos.mp4 | 94.54 MB | MP4 |
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ο Αρχαγγελίτης Καραγκιόζης, η Ευρώπη και το προσφυγικό
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η δράση: "Ο Αρχαγγελίτης Καραγκιόζης, η Ευρώπη και το προσφυγικό" που αναπτύχθηκε στα πλαίσια των teachers4eu, οδήγησε στην κινηματογράφηση της παράστασης Καραγκιόζη που διατίθεται εδώ και έθεσε τους παρακάτω στόχους:
Οι μαθητές:
• να προβληματιστούν πάνω στην τρέχουσα επικαιρότητα και δη στο μείζον ζήτημα του προσφυγικού και πιο συγκεκριμένα:
• να ενημερωθούν πάνω στις πρωτοβουλίες, τις θέσεις και τις συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το προσφυγικό,
• να αποκτήσουν μια εγκυκλοπαιδική ενημέρωση στα ευρωπαϊκά προγράμματα (Εράσμους- ΕΣΠΑ),
• να πληροφορηθούν σχετικά με τις εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και συγκεκριμένα αναφορικά με το προσφυγικό,
• να διερευνήσουν θέματα γλώσσας, κουλτούρας και διαπολιτισμικών επιρροών και ανταλλαγών, ώστε να αντιλαμβάνονται και να αναγνωρίζουν την ισότιμη αξία του πολιτισμικού κεφαλαίου όλων των λαών, σε πνεύμα της αλληλεγγύης και αποδοχής.
Παράλληλα, μέσω του "εργαλείου" που επιλέχθηκε για την πραγμάτωση των παραπάνω στόχων, δηλαδή του Καραγκιόζη, επιτεύχθηκε εξίσου και η γνωριμία και εξοικείωσή τους με το θέατρο σκιών του Καραγκιόζη και αποκομίστηκαν γνώσεις και δεξιότητες κατασκευής φιγούρας, συγγραφής και δραματοποίησης ενός σεναρίου, σε επίπεδο παράστασης.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ
ΜΟΥΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ)
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 27-05-2017
|
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τα διδακτικά στάδια που αναπτύχθηκαν, κατ' αναλογία με τη θεωρία των Πολυγραμματισμών και τα οποία μπορούν να αποτελέσουν καμβά για την ανάπτυξη παρόμοιων δράσεων, είναι τα εξής:
• Εντοπισμένη πρακτική: διερευνήθηκαν οι γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών πάνω στον Καραγκιόζη, μέσω συζήτησης, ανάγνωσης σεναρίων και παρακολούθησης παραστάσεων. Επιπλέον διεξήχθη καταιγισμός ιδεών, με λέξεις –κλειδιά: Ευρώπη, Τουρκία, Ελλάδα, και ακολούθησε ταξινόμηση και διαλογή των θεματικών πυρήνων, πάνω στους οποίους αναπτύχθηκε εν συνεχεία το σενάριο (προσφυγικό, Ελληνοτουρκικές σχέσεις, παραβιάσεις εναέριου χώρου, υφαλοκρηπίδα, συμφωνία Ευρώπης- Τουρκίας, Εράσμους, ΕΣΠΑ, κρίση, διαπραγμάτευση, γλώσσες και πολιτισμός).
• Ανοικτή διδασκαλία: οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ιστορία του Θεάτρου σκιών και τις ποικίλες χρήσεις του, με έμφαση στην δυνάμει κριτική διάσταση του και την επικαιρική του φόρτιση. Επιπλέον συζητήθηκαν τα θέματα που είχαν προκύψει από τον καταιγισμό ιδεών και οι μαθητές προέβησαν σε περαιτέρω αναζήτηση στοιχείων, μέσα από το διαδίκτυο και από ιστοσελίδες της Ευρωπαϊκής ένωσης. Συγκεκριμένα επισκέφτηκαν και μελέτησαν τους παρακάτω ιστοχώρους και συζήτησαν τα συμπεράσματά τους, ανταλλάσσοντας γνώσεις και απόψεις.
http://publications.europa.eu/webpub/com/factsheets/refugee-crisis/gr/ (δράσεις Ευρωπαϊκής Ένωσης για το προσφυγικό)
https://ec.europa.eu/commission/sites/beta-political/files/malta-migration-summit_feb2017.pdf (η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το μεταναστευτικό)
http://asylo.gov.gr/?page_id=113 (Δουβλίνο- άσυλο)
https://youtu.be/RvOnXh3NN9w (η εξήγηση της προσφυγικής κρίσης)
goo.gl/qH0JH3 (Εράσμους - inedivim)
https://www.iky.gr/el/erasmusplus-vivliothiki (Εράσμους- ΙΚΥ)
https://www.espa.gr/el/Pages/staticESPA2014-2020.aspx (ΕΣΠΑ)
goo.gl/ZPDgPr (ελληνοτουρκική διαφορά για υφαλοκρηπίδα- Wikipedia)
http://www.geetha.mil.gr/el/violations-gr/2015-01-22-11-43-23.html (αρχείο εναέριων παραβιάσεων)
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82 (Έρασμος)
http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/advsearch.html (λεξικό της νεοελληνικής στην Πύλη για την ελληνική γλώσσα- σύνθετη αναζήτηση)
• Κριτική αναπλαισίωση, η οποία προεξέτεινε την ανοικτή διδασκαλία, καθώς μέσα από την παρουσίαση και εξέταση της ιστορίας και των σεναρίων του Καραγκιόζη θίχθηκαν θέματα πολιτισμικού- κοινωνικού περιβάλλοντος, καθώς και της σχέσης της εξέλιξης του είδους με τις ιστορικές συνθήκες και τα κοινωνικά πλαίσια παραγωγής του. Σ' αυτό το στάδιο κατέστη αντιληπτή η δυνατότητα του Καραγκιόζη να προσαρμόζεται, να απορροφά και να ασκεί κριτική σε ζητήματα της εκάστοτε τρέχουσας επικαιρότητας, στοιχείο που θα αξιοποιούσαμε στη συγγραφή του δικού μας σεναρίου.
• Μετατιθέμενη πρακτική, η φάση κατά την οποία οι μαθητές εξοπλισμένοι πλέον με τεχνικές γνώσεις του Θεάτρου του Καραγκιόζη, αλλά και ενημερωμένοι πάνω στα θέματα που αποφασίστηκε να θιγούν, δίνουν οριστική μορφή στο δικό τους σενάριο, μεταφέροντας την αποκτημένη γνώση σε νέα σημασιακά περιβάλλοντα και αξιοποιώντας νέους σημειωτικούς πόρους. Τον σκελετό του σεναρίου συνέγραψα η ίδια, με βάση τους αρχικούς άξονες, αλλά στη συνέχεια αυτό τροποποιήθηκε και εμπλουτίστηκε με τις παρατηρήσεις των μαθητών. Επίσης, ταυτόχρονα κατασκευάστηκαν όσες φιγούρες χρειάζονταν για την παράσταση (κάποιες φιγούρες υπήρχαν ήδη στο Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας Δωδ/σου, ως προϊόν εργαστηρίου προς εκπαιδευτικούς που είχε υλοποιηθεί τον Οκτώβριο του 2016).
Το υλικό μπορεί να αποτελέσει αφορμή για διερεύνηση και συζήτηση πάνω στα θέματα που θίγονται στο σενάριο
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/922
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
http://photodentro.edu.gr/v/item/ugc/8525/922
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
13-18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
video/mp4
(92.32 MB)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Χρηματοδότηση:
ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χρηματοδότηση:
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία > Ετυμολογία
Διαπολιτισμική Αγωγή
Πολιτιστικά Θέματα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Διαπολιτισμική Αγωγή
Πολιτιστικά Θέματα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
βίντεο,
ανοιχτή δραστηριότητα
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημιουργία:
Μουλά Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
ΜΟΥΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Εκδότης/ες:
ΙΤΥΕ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΜΟΥΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΤΥΕ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
8525/922
8525/922
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneΣελίδα αναφοράς:http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/922
Αναλυτικά στοιχεία άδειας
Περισσότερα
Αναφορά Σχολίου
Αναφορά
Ακύρωση
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/ugc – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
Photodentro UGC v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.