Ο σιδηροδρομικος σταθμος Θεσσαλονικης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα αυτή απεικονίζει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και τραβήχτηκε από τον φωτογράφο Ιωάννη Λάμπρο το 1951. Ο σταθμός βρίσκεται στην οδό Μοναστηρίου 28, περίπου 300 μέτρα από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρη). Ο σταθμός αυτός είναι ο μεγαλύτερος σε όλη την Ελλάδα, με συνολική έκταση 90 στρεμμάτων περίπου. Ο σταθμός διαθέτει επτά αποβάθρες, ενώ στο χώρο του σταθμού υπάρχει εμπορικό κέντρο με καταστήματα. Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης προκηρύχθηκε το 1935 και οι εργασίες ανέγερσής του ξεκίνησαν το 1937. Κατά την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής οι εργασίες είχαν σταματήσει και ξανάρχισαν τον Ιανουάριο του 1951. Η κατασκευή του σταθμού ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1961.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές στην ολομέλεια της τάξης τους παρακολουθούν ένα βίντεο που παρουσιάζει το νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, την ιστορία κατασκευής του και στη συνέχεια συζητούν την σημασία του στην οικονομική ανάπτυξη μιας πόλης. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο ατόμων και αναζητούν στο διαδίκτυο φωτογραφίες και κείμενα του παλιού και του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, με τις οποίες και συγκρίνουν τους δύο σταθμούς ως προς την αρχιτεκτονική, την αρμονία με τον περιβάλλοντα χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης. Οι ίδιες ομάδες αναζητούν στο διαδίκτυο σχόλια επιβατών που αφορούν την λειτουργία του νέου σιδηροδρομικού σταθμού. Την επόμενη ώρα οι ίδιες ομάδες αναζητούν στο διαδίκτυο σύγχρονες φωτογραφίες άλλων σιδηροδρομικών σταθμών σε πόλεις της Ελλάδας, τους οποίους και σχολιάζουν ως προς την αρχιτεκτονική, την αρμονία με τον περιβάλλοντα χώρο και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης στην οποία βρίσκονται. Στη συνέχεια οι ίδιες ομάδες αναζητούν σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς άλλων χωρών και αναζητούν εκείνα τα στοιχεία, τα οποία συμβάλλουν στην καλή τους αρχιτεκτονική και στην λειτουργικότητά τους. Στο τέλος όλοι οι μαθητές στην ολομέλεια της τάξης τους παρουσιάζουν όλα τα παραπάνω στοιχεία που έχουν βρει με τις ομάδες τους και προτείνουν τρόπους βελτίωσης της αισθητικής και της λειτουργίας του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2813
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ιστότοπος Μουσείου Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Photodentro Cultural
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
V1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ