Η επαφή των μαθητών/τριών με σχετικές με τη μυθολογία έννοιες όπως είναι ο «μύθος», ο «άθλος» και ο «ήρωας» αλλά και η γνωριμία τους με τους μύθους που αναφέρονται στη ζωή και τα σημαντικότερα κατορθώματα του Θησέα, μπορεί να εμπλουτιστεί με την παρατήρηση της συγκεκριμένης αναπαράστασης από το Θησείο. Το σκίτσο των Stuart, J. και Revett, N. μπορεί επίσης να συμβάλλει στην κατανόηση των λόγων που το πέρασμα του χρόνου δεν αλλοίωσε το μύθο του Θησέα, αλλά αντίθετα θεωρείται ένας από τους πιο σπουδαίους ήρωες της Αττικής.
Παράλληλα η περιγραφή ενός ακόμη άθλου του ήρωα -με αφορμή τη συγκεκριμένη εικαστική πηγή- μπορεί να εξασκήσει τη φαντασία των μαθητών/τριών και την εκφραστική τους ικανότητα μέσα από την παρακίνηση της καταγραφής κάποιων από τις πιθανές σκέψεις των Κενταύρων, που ενώ έχουν ως όπλα βράχους και κορμούς δέντρων δε καταφέρνουν να αντιμετωπίσουν τη δύναμη του Θησέα.
Από την άλλη πλευρά η ίδια αναπαράσταση μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για τη δημιουργία μικρών αφηγηματικών κειμένων (με δοσμένο λεξιλόγιο) σχετικών με τη συγκεκριμένη περιπέτεια του ήρωα.
Για τους μαθητές/τριες μεγαλύτερης ηλικιακής κατηγορίας το συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την αναζήτηση του θέματος της Κενταυρομαχίας και σε άλλους αρχαίους ναούς (Παρθενώνας και στην αρχαία Ολυμπία) ή στην τέχνη (ζωγραφικοί πίνακες, ψηφιδωτά, αγάλματα και σε διάφορες παραστάσεις). Η παρατήρηση των εικόνων μπορεί να οδηγήσει σε συγκρίσεις και καταγραφές ομοιοτήτων και διαφορών αλλά και στην αναζήτηση συμβολισμών μέσα από παραλληλισμούς με ένα εξίσου αγαπητό και γνωστό θέμα αυτό της Γιγαντομαχίας αλλά και της μάχης με τις Αμαζόνες, στην οποία πρωταγωνιστούν και πάλι ο Ηρακλής και ο Θησέας.