Οι Έλληνες θριαμβευουν
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αγγλόφωνη έκδοση του 1915 για τους βαλκανικούς πολέμους γραμμένη από τον A.H. Trapmann ειδικό πολεμικό ανταποκριτή της εφημερίδας Daily Telegraph. Το βιβλίο παρουσιαζει εξαιρετικό εκπαιδευτικό ενδιαφέρον, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ιστορική πηγή για την εμπλοκή της χώρας μας στη βαλκανική σύγκρουση της περιόδου 1912-13. Πρόκειται για μια αποτίμηση της συμμετοχής των Ελλήνων στους πολέμους αυτούς προερχόμενη από έναν βρεττανό αξιωματικό και δημοσιογράφο, ο οποίος έζησε τις εχθροπραξίες από κοντά και διάκειται εμφανώς φιλικά προς την ελληνική πλευρά.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το βιβλίο αυτό μπορεί να αποτελέσει ενδιαφέρουσα ιστορική πηγή, η οποία, μαζί με άλλες, θα πλαισιώσει τη διαπραγμάτευση-μελέτη των βαλκανικών πολέμων. Πρόκειται για ένα πόνημα γραμμένο το 1915, δηλαδή μεσούντος του Α΄ παγκοσμίου πολέμου και, όπως παρατηρεί στην εισαγωγή του ο συγγραφέας, λίγοι λογικά θα δείξουν ενδιαφέρουν για την περιφερειακή βαλκανική σύγκρουση εν μέσω της δίνης του "Μεγάλου πολέμου". Αυτή είναι μια πρώτη αφόρμηση για συζήτηση, όταν το βιβλίο τεθεί υπὀψη των μαθητών στον ψηφιακό προβολέα στο πλαίσιο ιστορικής διδακτικής περίστασης για τους βαλκανικούς πολέμους ή και τη συμμετοχή της χώρας μας στον Α΄ ΠΠ. Η αγγλική γλώσσα λογικά δεν θα αποτελέσει ιδιαίτερο πρόβλημα, μια και στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου οι περισσότεροι μαθητές είναι επαρκείς γνώστες της αγγλικής. Η δυνατότητα ψηφιακού "ξεφυλλίσματος" (flipbook) επιτρέπει στον διδάσκοντα να οδηγήσει γοργά τους μαθητές σε ορισμένα χαρακτηριστικά σημεία του βιβλίου (π.χ. εισαγωγή ή στο τέλος, όταν διατυπώνονται κρίσεις για τις εμπλακείσες χώρες και τη στρατιωτική τους ικανότητα) που θα έχει προεπιλέξει, ώστε να αξιοποιηθούν αυτά ως αφορμές συζήτησης για την πλαισίωση της ιστορικής αφήγησης. Μέσα από τη μελέτη των σημείων αυτών οι μαθητές μπορούν να συναγάγουν συμπεράσματα για την άποψη του συγγραφέα σχετικά με πολιτικές και στρατιωτικές πλευρές της σύγκρουσης και να εκφέρουν γνώμη για το βαθμό αντικειμενικότητάς του. Τα παραπάνω θα μπορούσαν να ενταχθούν και σε κάποιο project με εστίαση στη μελέτη ιστορικών πηγών, ενδεχομένως και με τη συνεργασία-συνδιδασκαλία καθηγητή των αγγλικών.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3939
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Trapmann, Albert Henry
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ