Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί, σε διαθεματικά σχέδια εργασίας που ασχολούνται με τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα των ψαράδων, αξιοποιώντας κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας ή σε άλλα που ερευνούν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η χρήση ορισμένων τύπων αλιευτικών σκαφών, μεθόδων αλιείας και η υπεραλίευση γενικά στο θαλάσσιο οικοσύστημα. Με μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας, το μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε σχέδια εργασίας που μελετούν αναδρομικά την ιστορία της τέχνης της ξυλοναυπηγικής και τη σχέση που αυτή έχει με την ανάπτυξη και τη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού. Οι μαθητές αξιοποιώντας τη γνωστική μαθητεία θα μπορούσαν να κατασκευάσουν διάφορα είδη σκαφών, επιλέγοντας υλικά που ανταποκρίνονται στην ηλικιακή τους ομάδα.