Ζωγραφικη σε ξυλο - Καλημερης Γιωργος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ζωγραφική σε ξύλο από τον καλλιτέχνη Καλημέρη Γιώργο, (1961-). Ημερομηνία 1999. Χαρακτηριστικά δείγματα από την παραγωγή του εργαστηρίου. Βιομηχανική και Βιοτεχνική Επιχείρηση στο Αιγαίο στη Χώρα της Νάξου. Μια ακόμα αξιόλογη ψηφιακή συλλογή του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών-Τμήμα Νεοελληνικών Ερευνών του ΕΙΕ φιλοξενεί το αποθετήριο Πανδέκτης. Μέσα από μία ξεχωριστή διεπιστημονική προσέγγιση, η συλλογή παρουσιάζει φωτογραφικό υλικό που μαρτυρά την ιστορία των επιχειρήσεων που άνθισαν στο Αιγαίο. Η συλλογή περιλαμβάνει 1.694 φωτογραφίες ιστορικών βιομηχανικών μνημείων και βιοτεχνικών εργαστηρίων στο Αιγαίο, έγγραφα, σχέδια καθώς και σχετικά αντικείμενα που μπορεί κανείς να συναντήσει σε διάφορα νησιά του Αιγαίου. Πρόκειται για αξιόλογα μνημεία που αποτελούν μέρος της βιομηχανικής και βιοτεχνικής κληρονομιάς μας και αποκαλύπτουν την έντονη βιοτεχνική δραστηριότητα που αναπτύχθηκε στα νησιά του Αιγαίου: ελαιοτριβεία, αλευρόμυλοι, βυρσοδεψία, μεταλλεία, κυλινδρόμυλοι, βιομηχανίες που ειδικεύονται στην κατασκευή οργάνων, στην ξυλογλυπτική και ζωγραφική ξύλου όπως το συγκεκριμένο αντικείμενο μελέτης. Η ζωγραφική πάνω σε ξύλινη επιφάνεια γίνεται με διάφορους τρόπους. Το ξύλο είναι ένα στέρεο υλικό για αυτό και οι παλιοί ζωγράφοι δούλευαν πάνω σε ξύλο τα έργα τους με την βοήθεια μιας κάποιας προετοιμασίας του ξύλου. Ήταν απαραίτητο αυτό για να μη "χάνονται" τα χρώματα από τους πίνακες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρών μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη μελέτη της βιομηχανίας και βιοτεχνίας στην Ελλάδα των αρχών του 20ου αιώνα. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο ως αφόρμηση για την ανάδειξη της ιστορίας, κοινωνίας και οικονομίας των νησιών του Αιγαίου. Το αρχειακό αυτό υλικό μας δίνει πληροφορίες για τις εφαρμοσμένες τέχνες καθώς και τις βιοτεχνικές ασχολίες των κατοίκων του Αιγαίου. Πολλές από τις βιοτεχνικές υποδομές που παρουσιάζονται στη συλλογή του Πανδέκτη, συνεχίζουν να λειτουργούν ως σήμερα, διαδραματίζοντας ένα σημαντικό ρόλο στην οικονομική ζωή, στην ανθρώπινη επιβίωση και στη διοχέτευση της δημιουργικότητας-επιχειρηματικότητας των νησιωτών. Η ψηφιακή συλλογή αποτελεί μάρτυρα της ύπαρξης και άνθησής τους. Έτσι θα μπορούσε να τονιστεί το γεγονός ότι στα νησιά του Αιγαίου οι κάτοικοι είχαν και άλλα επαγγέλματα πέραν του ναυτικού και του ψαρά ή και σήμερα του ξενοδόχου. Υπήρχε λοιπόν και υπάρχει μια ακμάζουσα βιομηχανία και βιοτεχνία που βοήθησε και βοηθά στην οικονομική ανάπτυξη των κατοίκων των περιοχών αυτών. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να τονίσει τη διαφορετικότητα των επαγγελμάτων και τη σύνδεση της τέχνης με διάφορα είδη επαγγελμάτων. Τοιουτοτρόπως έχουμε μια μορφή εφαρμοσμένης και επαγγελματικά αξιοποιήσιμης τέχνης. Οι μαθητές θα μπορούσαν να διεξάγουν μια έρευνα για τα επαγγέλματα των νησιών του αιγαίου, τις μορφές τέχνης και τη σύνδεσή τους με τις ποικίλες μορφές επαγγελμάτων καθώς και τις αλλαγές στις κοινωνικές και επαγγελματικές συνθήκες που επικρατούσαν στα νησιά αυτά σε μια ιστορική περίοδο από το σύγχρονο κόσμο έως τα τελευταία 50 έτη η και προγενέστερα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5183
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Σχεδίαση DrawingΣχεδίαση > Σχεδίαση όψεων Drawing of viewsΣχεδίαση όψεων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ψυχοκινητικός
ψυχοκινητικός > να μιμούνται και να προσπαθούν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ