Κωνσταντινουπολη: Φραγμα στο Δασος του Βελιγραδιου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αφορά σε φράγμα στο δάσος του Βελιγραδίου κοντά στην Κωνσταντινούπολη. Στην εικόνα φαίνεται τμήμα του φράγματος, δύο υδατοφράχτες από τους οποίους το νερό ρέει σε λεκάνες και ανοίγματα. Φαίνονται τα δέντρα και χώροι πρασίνου στο πάρκο, άνθρωποι που κάθονται και συζητούν, άλλοι που περπατούν ενώ κάποιοι βρίσκονται ψηλά στο φράγμα. Η εικόνα ανήκει στον Luigi Mayer (1755 μ.Χ. - 1803 μ.Χ.), Ιταλογερμανό ζωγράφο, τα ταξίδια του οποίου χρηματοδοτήθηκαν από τον πρεσβευτή της Αγγλίας στην Υψηλή Πύλη. Σκοπός ήταν η αποτύπωση αξιοθέατων και αρχαιοτήτων στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Στα έργα του περιέχονται και στοιχεία από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Οι περιγραφές που το συνοδεύουν είναι αποσπάσματα από περιηγητικά έργα της περιόδου. Το έργο φέρει λεζάντα στα ιταλικά με τίτλο Piccolo Bent.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς και μαθητές. Με αφορμή την συγκεκριμένη εικόνα οι μαθητές μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες καλούνται να ερευνήσουν στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας για θέματα σχετικά με την καθημερινή ζωή, την ενδυμασία, τον τρόπο ζωής κατά την συγκεκριμένη εποχή. Επίσης στον τομέα της Αρχιτεκτονικής καλούνται να παρατηρήσουν την συγκεκριμένη κατασκευή. Να αναζητήσουν φράγματα και σε άλλες περιοχές εντός ή και εκτός Τουρκίας και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Να συζητήσουν για την χρησιμότητα της συγκεκριμένης κατασκευής και τον τρόπο που επηρεάζει τη ζωή των ανθρώπων. Στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή να προβληματιστούν για τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, την ανάγκη ύπαρξης πάρκων/χώρων αναψυχής στις μεγαλουπόλεις ως δείκτη για καλή ποιότητα ζωής. Μπορούν να καταγράψουν σύγχρονες πόλεις και τα πάρκα τους, να δουν την αναλογία πράσινου ανά κάτοικο, να κάνουν συγκρίσεις και να οδηγηθούν σε συμπεράσματα για τις «πράσινες πόλεις». Στη Διαπολιτισμική Αγωγή καλούνται να ερευνήσουν για το όνομα του πάρκου. Να συζητήσουν το ζήτημα της συνύπαρξης πολλών και διαφορετικών εθνοτήτων στις κοινωνίες παλαιότερα και σήμερα. Να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα που δημιουργούνται και να προτείνουν λύσεις.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6137
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Υγιεινή HygieneΥγιεινή
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη Technology and scienceΤεχνολογία και επιστήμη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΙΑ ΜΑΝΩΛΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ