Τα Μ.Α. αξιοποιείται συνδυαστικά με άλλες πηγές από τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να σχεδιάσει διερευνητικές δραστηριότητες στην ενότητα της Ιστορίας Β΄ Γυμνασίου και Β΄ Λυκείου «Βυζαντινή Τέχνη». Η στοχοθεσία των δραστηριοτήτων αυτών περιλαμβάνει τη γνώση από τους μαθητές των αρχιτεκτονικών ρυθμών και την εικονογραφία των ναών και την κατανόηση της σχέσης ανάμεσα στη ναοδομία και τον εικονογραφικό διάκοσμο με την πολιτική και οικονομική κατάσταση που επικρατούσε κάθε φορά στη Βυζαντινή αυτοκρατορία. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες με συγκεκριμένη αποστολή (για παράδειγμα ιστορικοί, καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες) μελετούν τις προαναφερθείσες πηγές και εξάγουν συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά της βυζαντινής αρχιτεκτονικής και αγιογραφίας ανά περίοδο (πρώιμη, μέση, ύστερη) και τη σχέση τους με το οικονομικό, κοινωνικό και ιδεολογικό πλαίσιο της εποχής. Οι μαθητές μπορούν, επίσης, να υποδυθούν ρόλους όπως αυτούς του αρχιτέκτονα, του αγιογράφου, του πιστού της εποχής, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθησή τους.