Το έργο του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα "Μορφή αγίου" μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και ειδικότερα στην Ιστορία της Τέχνης, για να προσεγγιστεί ο βίος και το έργο του μεγάλου Έλληνα δημιουργού. Η παρακολούθηση της διαμόρφωσής του σε πρώτου μεγέθους καλλιτέχνη, της δημιουργικής του διαδρομής και η σύνδεσή του με τη "γενιά του 30" μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πόρος σε διαθεματικές εργασίες γύρω από την διαμόρφωση των χαρακτηριστικών της ελληνικής ζωγραφικής του μεσοπολέμου αλλά και της νεώτερης. Ενδιαφέρον στοιχείο για να εστιάσουν οι μαθητές, θα ήταν να ανιχνευθεί, ο τρόπος με τον οποίο ο Χατζηκυριάκος -Γκίκας και άλλοι σύγχρονοι του, επεδίωξαν να συνδυάσουν στοιχεία της ελληνικής εικονιστικής παράδοσης με τα διαδεδομένα τότε ευρωπαϊκά εικαστικά ρεύματα. Ειδικά για τον Χατζηκυρικάκο-Γκίκα, αξίζει να μελετηθεί η επίδραση στην τεχνοτροπία του τού ελληνικού φωτός η οποία εμφανώς τον διαφοροποίησε σε σχέση με τους κλασικούς κυβιστές. Παράλληλα με τα δικά του, μπορούν να εξεταστούν έργα κι άλλων ζωγράφων της εποχής του. Το έργο του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα "Μορφή αγίου" μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και ειδικότερα στην Ιστορία της Τέχνης, για να προσεγγιστεί το ευρύτερο έργο του ζωγράφου. Επεκτείνοντας μπορεί να προσεγγιστεί το εικαστικό ρεύμα του κυβισμού, στοιχεία του οποίου χρησιμοποιεί και ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας. Σε συνδυασμό με θέαση κι άλλων ανάλογων έργων και με ενδεχόμενες επισκέψεις σε μουσεία ή χώρους τέχνης, οι μαθητές, αφού εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά του, μπορούν να κάνουν και ατομικές ασκήσεις που θα οδηγήσουν σε βαθύτερη κατανόηση των χαρακτηριστικών του. Μείζων σκοπός αυτών των δράσεων είναι ο ευρύτερος καλλιτεχνικός αλφαβητισμός των μαθητών.