Άργος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία απεικονίζεται άποψη του Άργους, ενώ στο βάθος διακρίνεται η Ακρόπολη της πόλης. Η εικόνα αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη και περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση περιηγητική έκδοση του 1830. Ως μαθησιακό υλικό, η συγκεκριμένη αναπαράσταση προσφέρεται για τη μελέτη της ιστορίας της πόλης και των ανθρώπων του Άργους, καθώς και των μνημείων πολιτισμού και του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνεργατικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης στο πλαίσιο ενός Προγράμματος Τοπικής Ιστορίας. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου και του Λυκείου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται για διαθεματικές προεκτάσεις στο επιστημονικό πεδίο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς και στο πεδίο της Λαογραφίας, της Λογοτεχνίας ή/και της Τέχνης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να περιγράψουν και να συγκρίνουν τη συγκεκριμένη εικόνα με μια αντίστοιχη άποψη-αναπαράσταση της πόλης του Άργους κατά τη σύγχρονη εποχή. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν έρευνα και να συλλέξουν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες αναφορικά με: α) την ιστορία της πόλης, β) τις κύριες επαγγελματικές δραστηριότητες και ενασχολήσεις των κατοίκων της, γ) τα μνημεία πολιτισμού και δ) το φυσικό περιβάλλον της πόλης. Επίσης, καλούνται να εντοπίσουν και να περιγράψουν τους κυριότερους παράγοντες (ιστορικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς, κ.ά.) που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας και του περιβάλλοντος χώρου (αστικού και φυσικού) της περιοχής. Επίσης, προτείνεται να ζητηθεί από τους μαθητές να εκφράσουν ιδέες και να προτείνουν τρόπους αειφόρου ανάπτυξης της περιοχής με γνώμονα την προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς του τόπου. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί, στην ολομέλεια της τάξης, σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, εμπλουτισμένη με αναπαραστάσεις των δεδομένων στη Λογοτεχνία ή/και στην Τέχνη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7462
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ