Παιζω με την αρμονια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άσκηση με στόχο την εισαγωγή των μαθητών στην πολυφωνία, τις συνηχήσεις και τις συγχορδίες. Αξιοποιώντας μουσικά αποσπάσματα από γνωστές μελωδίες και τραγούδια, το μαθησιακό αντικείμενο εξασκεί τους μαθητές στην ακουστική αναγνώριση συνηχήσεων, συγχορδιών και συνοδείας. Πιο αναλυτικά, το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει γνωστά μουσικά αποσπάσματα από διαφορετικά στυλ μουσικής, εναρμονισμένα με διαφορετικούς τρόπους συνοδείας. Στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα να ακροαστούν και να ξεχωρίσουν, πέρα από τη μελωδία, την αρμονική συνοδεία, παρακολουθώντας παράλληλα την παρτιτούρα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η δραστηριότητα εισάγει τους μαθητές στη χρήση των συνηχήσεων και των κύριων συγχορδιών, καθώς και στην αξιοποίησή τους από τη δυτικοευρωπαϊκή μουσική παράδοση και όχι μόνο. Παράλληλα, τους εξασκεί στη διάκριση των φωνών και των συνηχήσεων. Για την περαιτέρω αξιοποίηση του μαθησιακού αντικειμένου θα ήταν χρήσιμη η επίδειξη των διαφορετικών τρόπων αρμονικής συνοδείας ενός μουσικού κομματιού με τη βοήθεια ενός πολυφωνικού οργάνου (π.χ. κιθάρας ή πιάνου). Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός μπορεί να εισαγάγει την έννοια της συμφωνίας / διαφωνίας. Με αφορμή το μαθησιακό αντικείμενο, προτείνεται οι μαθητές να αναζητήσουν μια παρτιτούρα στο διαδίκτυο από κάποιο δημοφιλές (pop) μουσικό κομμάτι (π.χ. score beatles), να παρατηρήσουν τον τρόπο καταγραφής της αρμονικής συνοδείας και να προσπαθήσουν, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, να αποκωδικοποιήσουν τυχόν χρησιμοποιούμενα σύμβολα συγχορδιών (π.χ. A, B, C) ή ταμπλατούρες κιθάρας. Μια ιδιαίτερα δημιουργική επέκταση της δραστηριότητας μπορεί να αποτελέσει η σύνθεση μελωδίας από τους μαθητές και η προσθήκη κατάλληλης συνοδείας, με τη βοήθεια λογισμικού καταγραφής παρτιτούρας (π.χ. Musescore).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
19930.131 (KΒ)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
0:01:23
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/10699
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μουσική Music EducationΜουσική > Βασικά στοιχεία της Μουσικής Basic Music concepts/ elementsΒασικά στοιχεία της Μουσικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός: Κυριακή Ζαχαροπούλου
ειδήμων γνωστικού αντικειμένου: Κυριακή Ζαχαροπούλου
τεχνική υλοποίηση: Κυριακή Ζαχαροπούλου
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
επιστημονικός υπεύθυνος: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
παιδαγωγικός συντονιστής: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Κυριακή Ζαχαροπούλου
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου, Τζένη Οικονομίδου
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ