Συνθεση ομαδας 4:2 στην πετοσφαιριση
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Παρουσίαση, μέσω οπτικής αναπαράστασης, των βασικών θέσεων των παικτών μιας ομάδας κατά την υποδοχή του σερβίς, με σύνθεση ομάδας 4:2 και διάταξη υποδοχής W, καθώς και συνοδευτικές ασκήσεις εμπέδωσης και ερωτήσεις κρίσεως. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η κατανόηση της τακτικής της πετοσφαίρισης και η εξάσκηση σε ρεαλιστικές καταστάσεις παιχνιδιού. Μετά τη μελέτη σύντομων πληροφοριών για την εναλλαγή των πασαδόρων από τη ζώνη επίθεσης στη ζώνη άμυνας και αντίστροφα (μετά από περιστροφή ρολόι), το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε αντίστοιχες καταστάσεις. Οι αμυνόμενοι παίκτες μπορούν να τοποθετηθούν σε κατάλληλες θέσεις (με σύρσιμο και εναπόθεση), ενώ δίνεται άμεση ανατροφοδότηση για τις επιλογές των μαθητών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό στο σχολικό εργαστήριο υπολογιστών σε ομάδες δύο ή τριών μαθητών ανά υπολογιστή, είτε αυτόνομα είτε σε συνδυασμό με άλλες διδακτικές / μαθησιακές ενέργειες. Οι μαθητές σε κάθε ομάδα πειραματίζονται και επιχειρηματολογούν για την κατάλληλη τοποθέτηση των αμυνόμενων παικτών. Μετά την αλληλεπίδραση με το μαθησιακό αντικείμενο, προτείνεται χρήση προβολικού σε ολομέλεια και, μέσω ερωτήσεων, η αιτιολόγηση των επιλογών των μαθητών. Για παράδειγμα: α) Σε ποιες θέσεις τοποθετούμε αρχικά τους δύο πασαδόρους και γιατί; β) Στη διάταξη υποδοχής W, πώς δικαιολογείται το γεγονός ότι μπροστά αμύνονται τρεις παίκτες, ενώ πίσω μόνο δύο; γ) Κατά την υποδοχή του σερβίς, συμμετέχει ο πασαδόρος στην κάλυψη κάποιου χώρου του γηπέδου και γιατί;


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
8493.421 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11088
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Αθλήματα - Χορός Sports - DanceΑθλήματα - Χορός > Πετοσφαίριση VolleyballΠετοσφαίριση
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Νοητικές δεξιότητες Mental skillsΝοητικές δεξιότητες > Επίλυση προβλημάτων Problem solvingΕπίλυση προβλημάτων
Φυσική αγωγή Physical EducationΦυσική αγωγή > Γνώσεις KnowledgeΓνώσεις > Κανονισμοί RulesΚανονισμοί
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Μαρίνα Παπαστεργίου
επιστημονικός υπεύθυνος: Μαρίνα Παπαστεργίου
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Μαρίνα Παπαστεργίου
μέλος ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού: Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Θωμάς Τσιμναδής
υπεύθυνος περιεχομένου: Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Θωμάς Τσιμναδής
τεχνική υλοποίηση: Ιάκωβος Μαστρογιάννης
σχεδίαση γραφικών: Γιώργος Πισκοπάνης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Ιάκωβος Μαστρογιάννης
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Τζένη Οικονομίδου
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Μαρίνα Παπαστεργίου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ