Συναισθηματα στη μουσικη, την τεχνη και την καθημερινη ζωη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εκπαιδευτική δραστηριότητα που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου, με στόχο την ανάπτυξη της ικανότητας αντίληψης και αναγνώρισης των βασικών συναισθημάτων (χαράς, λύπης, φόβου, θυμού, ηρεμίας, έκπληξης, αηδίας), αλλά και κάποιων δευτερευόντων (απόγνωσης, ζήλιας), που μεταδίδονται μέσω των εκφράσεων του προσώπου, της φωνής και της μουσικής. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές, αφού παρακολουθήσουν σύντομα βίντεο, να επιλέξουν το μουσικό απόσπασμα που θα ταίριαζε περισσότερο ως μουσική επένδυση (soundtrack) σε καθένα από αυτά. Ακόμη, η δραστηριότητα προσφέρεται, προκειμένου οι μαθητές να αναγνωρίσουν το βασικό συναίσθημα με το οποίο κάποιοι ηθοποιοί διατυπώνουν μια φράση με ουδέτερο νόημα. Στους μαθητές δίνεται, επίσης, η δυνατότητα να συνδέσουν μουσικά κομμάτια με το συναίσθημα που επικοινωνούν, καθώς και με τα ακουστικά χαρακτηριστικά (κλίμακα, αρμονία, ρυθμική αγωγή) που αλληλεπιδρούν και συμβάλλουν στη μετάδοση του συναισθηματικού μηνύματος. Τέλος, περιλαμβάνεται δραστηριότητα αντιστοίχισης συναισθημάτων με τους ζωγραφικούς πίνακες που τα απεικονίζουν.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο έχει ως κύριους στόχους την ενεργοποίηση και την ανάπτυξη των ικανοτήτων αντίληψης και αναγνώρισης των βασικών συναισθημάτων από τους μαθητές. Ταυτόχρονα, συμβάλλει στην εισαγωγή των μαθητών στα λεγόμενα δευτερεύοντα συναισθήματα. Μέσα από διαφορετικές δημιουργικές δραστηριότητες και τις κατάλληλες ερωτήσεις, ο εκπαιδευτικός μπορεί να καθοδηγήσει τους μαθητές, ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ των εκφράσεων του προσώπου, των φωνητικών εκφράσεων και του συναισθήματος που επικοινωνείται. Ανάλογα, υπάρχει σύνδεση μεταξύ των στοιχείων που απαρτίζουν τη μουσική (π.χ. ρυθμός, μελωδία, ρυθμική αγωγή, δυναμική, ενορχήστρωση) και των συναισθημάτων που μεταφέρονται στους δέκτες. Στη συνέχεια, οι μαθητές μπορούν να πειραματιστούν, αυτοσχεδιάζοντας πάνω σε διάφορα μουσικά όργανα ή ακόμα χρησιμοποιώντας τη φωνή τους, έχοντας ως στόχο κάθε φορά να μεταφέρουν στους συμμαθητές τους ένα συγκεκριμένο βασικό συναίσθημα. Στο μάθημα της Μουσικής, οι μαθητές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μικρές μουσικές συνθέσεις, οι οποίες να επικοινωνούν ένα συναίσθημα της επιλογής τους, αξιοποιώντας φυσικά ή αυτοσχέδια μουσικά όργανα, τη φωνή τους ή/και ήχους από το Διαδίκτυο (π.χ. freesound με τη βοήθεια του λογισμικού Audacity).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
95574.056 (KΒ)
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:20:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11311
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
19/09/2019
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Ψυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις Mental Health - Interpersonal RelationshipsΨυχική Υγεία- Διαπροσωπικές σχέσεις > Τα συναισθήματά μου My feelingsΤα συναισθήματά μου
Μουσική Music EducationΜουσική > Άλλα θέματα μουσικής Other music topicsΆλλα θέματα μουσικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
επιστημονικός υπεύθυνος: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ