Ταξιδευω στην Ελλαδα με τη Δομνα Σαμιου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σειρά έντεκα διαδραστικών δραστηριοτήτων με θέμα την ελληνική παραδοσιακή μουσική. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η ενεργοποίηση της ακοής και η εξοικείωση των μαθητών με τα χαρακτηριστικά της ελληνικής μουσικής παράδοσης. Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα εικονικό ταξίδι στις μουσικές γειτονιές της Ελλάδας, με τη βοήθεια του μουσικού αρχείου της Δόμνας Σαμίου. Περιλαμβάνεται, επίσης, σύντομο πληροφοριακό υλικό, προκειμένου να γνωρίσουν οι μαθητές τη Δόμνα Σαμίου και το έργο της. Στις δραστηριότητες που ακολουθούν, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ξεχωρίσουν ποια όργανα ακούν, να αναγνωρίσουν θεματικές κατηγορίες παραδοσιακών τραγουδιών, να εξοικειωθούν με τους παραδοσιακούς χορούς, να διακρίνουν την εσωτερική υποδιαίρεση επιμέρους ρυθμών, να γνωρίσουν τα ελληνικά παραδοσιακά όργανα και να αποκωδικοποιήσουν οπτικά και ακουστικά ένα μέρος τραγουδιού από κάποια μουσική εκδήλωση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή τις δραστηριότητες του μαθησιακού αντικειμένου, οι μαθητές θα μπορούσαν να επισκεφτούν ένα μουσείο μουσικών οργάνων (π.χ. Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανάκη) ή ένα εικονικό μουσείο (π.χ. εικονική πλοήγηση στο Μουσείο μουσικών οργάνων Θύραθεν). Στη συνέχεια, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν σε ομάδες έναν χάρτη με τα μουσικά όργανα που συναντώνται στην Ελλάδα ή ακόμα και ένα δικό τους εικονικό μουσείο μουσικών οργάνων, ανεβάζοντας σχετικές φωτογραφίες σε κατάλληλο template του PowerPoint (σχετικές οδηγίες στο ηλεκτρονικό άρθρο της Dr. Christy Keeler με θέμα "Educational Virtual Museums"). Οι σύντομες πληροφορίες για τη Δόμνα Σαμίου θα μπορούσαν να αποτελέσουν αφορμή για εξερεύνηση στην ομώνυμη ιστοσελίδα με το αρχείο της (βλ. παρόχους περιεχομένου). Ακόμη, με την περάτωση των επιμέρους δραστηριοτήτων, οι μαθητές θα μπορούσαν να ερωτηθούν για τη θεματολογία των σύγχρονων ελληνικών και ξένων τραγουδιών, να αποκωδικοποιήσουν και άλλα τραγούδια - ρυθμούς από το μαθησιακό αντικείμενο και, στη συνέχεια, να τα αναπαραγάγουν σε κρουστά μουσικά όργανα ή με τη βοήθειά του σώματός τους (body percussion). Ο εκπαιδευτικός μπορεί να εισαγάγει τους μαθητές στην έννοια της «μουσικής επιτέλεσης», στην αρχέγονη σύνδεση μουσικής και χορού - κίνησης ή ακόμα να ξεκινήσει μια συζήτηση για την παρουσία της παραδοσιακής μουσικής στα φεστιβάλ, τις τελετές, τις γιορτές και την καθημερινή ζωή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
100070.354 (KΒ)
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11320
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
25/09/2019
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικά όργανα / σύνολα – Φωνή Musical instruments / ensembles - VoiceΜουσικά όργανα / σύνολα – Φωνή
Μουσική Music EducationΜουσική > Ελληνική παραδοσιακή μουσική Greek traditional musicΕλληνική παραδοσιακή μουσική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
επιστημονικός υπεύθυνος: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ