Παιζουμε με τους «Όρνιθες» του Αριστοφανη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ανοιχτή διαδραστική δραστηριότητα, για τη γνωριμία των μαθητών με τη σωζόμενη κωμωδία του Αριστοφάνη «Όρνιθες». Κύριος στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η απόκτηση συγκεκριμένων γνώσεων αναφορικά με το εν λόγω θεατρικό έργο, τον Αριστοφάνη, τον Δημήτρη Ποταμίτη, καθώς και τους συντελεστές της θεατρικής παράστασης των «Ορνίθων» του 1962, σε σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν από το Θέατρο Τέχνης. Το μαθησιακό αντικείμενο στοχεύει, επίσης, στη δημιουργική εργασία με θέμα το συγκεκριμένο θεατρικό έργο. Πιο συγκεκριμένα, το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν τη συγκεκριμένη αριστοφανική κωμωδία, αξιοποιώντας διαθεματικά ένα απόσπασμα από τη διασκευή του Δημήτρη Ποταμίτη. Μέσα από τις προτεινόμενες δραστηριότητες, το αντικείμενο συμβάλλει, ώστε αφενός οι μαθητές να αναπτύξουν επικοινωνία με το θεατρικό έργο και αφετέρου να προχωρήσουν οι ίδιοι στη δημιουργική γραφή ενός δικού τους έργου, με αφορμή τα όσα γνώρισαν.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο άπτεται του πεδίου της Ιστορίας Θεάτρου - Θεατρολογίας και μπορεί να αξιοποιηθεί κυρίως από μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου. Μάλιστα, η συγκεκριμένη διαδραστική δραστηριότητα μπορεί να λειτουργήσει ως αφορμή για περαιτέρω σπουδή αναφορικά με την αριστοφανική κωμωδία, την πράξη, τον πειραματισμό του θεάτρου και τη δημιουργική γραφή. Πιο συγκεκριμένα, αφού οι μαθητές εξοικειωθούν με το υλικό που προσφέρεται, προτείνεται να προχωρήσουν σε περαιτέρω σπουδή και μελέτη του αριστοφανικού έργου, είτε με συγγραφή, είτε με δραματοποιήσεις και βιωματικά παιχνίδια, είτε ακόμη και με την οργάνωση μιας θεατρικής παράστασης. Οι μαθητές μπορούν, επίσης, να συντάξουν χρονολόγιο / χρονογραμμή των σωζόμενων θεατρικών έργων του Αριστοφάνη και γενικά να αξιοποιήσουν δημιουργικά το υλικό και τις προεκτάσεις του.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
15853.847 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11321
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Ιστορία Θεάτρου/Θεατρολογία Drama/Theatre HistoryΙστορία Θεάτρου/Θεατρολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εμπνευστής: Μαρία Σπυροπούλου
δημιουργός: Μαρία Σπυροπούλου
συγγραφέας σεναρίου: Μαρία Σπυροπούλου
μέλος ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού: Μαρία Σπυροπούλου
ειδήμων γνωστικού αντικειμένου: Μαρία Σπυροπούλου
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: Αλεξάνδρα Κυρτσώνη
τεχνική υλοποίηση: Αλεξάνδρα Κυρτσώνη
σχεδίαση γραφικών: Αλεξάνδρα Κυρτσώνη
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Μαρία Σπυροπούλου
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Τζένη Οικονομίδου
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ