Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί μία θεματική ενότητα δύο διδακτικών ωρών πάνω στο θέμα των δικαιωμάτων των έγχρωμων στις ΗΠΑ για το μάθημα των Αγγλικών. Πιο συγκεκριμένα, πραγματεύεται πώς αυτό το κοινωνικό πρόβλημα αποτυπώνεται στην τέχνη και τη λογοτεχνία και συμβάλλει στην καλλιέργεια των τεσσάρων δεξιοτήτων της ξένης γλώσσας (reading, writing, listening, speaking) καθώς επίσης και στην ανάπτυξη των 'μαλακών'δεξιοτήτων των μαθητών. Η υλοποίησή του απαιτεί την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και τη χρήση ΤΠΕ. Μεθοδολογία: Συνδυασμός μάθησης μέσω περιεχομένου (content-based learning) και μάθησης βασισμένης σε συνθετικές εργασίες (project-based learning) Σκοπός της θεματικής ενότητας: Να μπορούν οι μαθητές να επεξεργαστούν αυθεντικά γραπτά και πολυτροπικά κείμενα τέχνης και λογοτεχνίας και να εκφραστούν στην ξένη γλώσσα πάνω στις διάφορες εκφάνσεις του θέματος των δικαιωμάτων των έγχρωμων. Γενικοί στόχοι: Στην ξένη γλώσσα, οι μαθητές: 1. να συγκεντρώσουν τις πρότερες γνώσεις τους σχετικά με το θέμα των ατομικών δικαιωμάτων και να τις καταγράψουν. 2. να παρακολουθήσουν βίντεο σχετικά με το θέμα των ατομικών δικαιωμάτων. 3. να συλλέξουν πληροφορίες από πολυτροπικά κείμενα (βίντεο ή ηχητικά αρχεία). 4. να επιλύσουν ασκήσεις κατανόησης γραπτών λογοτεχνικών κειμένων. 5. να αναλύσουν λογοτεχνικά αποσπάσματα γνωστών αγγλόφωνων συγγραφέων. 6. να συγκρίνουν διαφορετικά κειμενικά είδη που πραγματεύονται το ίδιο θέμα. 7. να συλλέξουν πληροφορίες από γραπτά κείμενα ανάλυσης έργων τέχνης. 8. να αναλύσουν έργα τέχνης γνωστών αγγλόφωνων καλλιτεχνών. 9. να αναπτύξουν δεξιότητες ομαδοσυνεργατικότητας μέσω της υλοποίησης ομαδικών εργασιών. 10. να αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες και δεξιότητες παρουσίασης μέσω της παρουσίασης των ομαδικών τους εργασιών στην ολομέλεια της τάξης. 11. να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης εκπαιδευτικών ψηφιακών εργαλείων. Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Στην ξένη γλώσσα, οι μαθητές αναμένεται να: 1. κατανοήσουν δομημένο προφορικό λόγο από πολυτροπικά κείμενα (βίντεο ή ηχητικά αρχεία). 2. κατανοήσουν διάφορα κειμενικά είδη γραπτού λόγου (λογοτεχνικά κείμενα, κείμενα ανάλυσης έργων τέχνης, λόγους). 3. παρουσιάσουν τις πρότερες γνώσεις τους και τα αποτελέσματα των ομαδικών τους εργασιών προφορικά. 4. παράγουν δικά τους γραπτά κείμενα ανάλυσης, συγκριτικής ανάλυσης και παρουσίασης. 5. μάθουν λεξιλόγιό σχετικά με τις τέχνες και το κοινωνικό θέμα των ατομικών δικαιωμάτων. 6. μάθουν πτυχές του κοινωνικού θέματος των ατομικών δικαιωμάτων. 7. ασκηθούν στη συνεργασία, διερεύνηση, επιχειρηματολογία, λήψη αποφάσεων, διαχείριση χρόνου, τεχνικές παρουσίασης και στη χρήση εκπαιδευτικών ψηφιακών εργαλείων.