Παραγοντες που επηρεαζουν τη θεση της χημικης Ισορροπιας -Αρχη Le Chatelier- Μερος Β'
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν βίντεο ,αποτελεί το δεύτερο από τα δύο βίντεο, με τα οποία παρουσιάζεται η έννοια της χημικής ισορροπίας ,οι παράγοντες που την επηρεάζουν και καθορίζουν τη θέση μιας χημικής ισορροπίας και η αρχή Le Chatelier. Το δεύτερο βίντεο εστιάζεται στην επίδραση της Μεταβολής της Συγκέντρωσης και της Μεταβολής της Πίεσης (ΔC και ΔP αντίστοιχα) στην θέση τησ χημικής ισορροπίας . Η μετατόπιση της θέσης της χημικής ισορροπίας, εκτιμάται με βάση την αρχή Le chatelier και παρουσιάζεται ,μέσω δυο διαφορετικών χημικών συστημάτων που βρίσκονται σε χημική ισορροπία. 1. Η αντίδραση σύνθεσης CO από CO2 και στερεό C,αποτελεί το αντικείμενο για τη μελέτη της επίδρασης της μεταβολής της συγκέντρωσης στη θέση ισορροπίας και στην απόδοση της αντίδρασης. 2. Η αντίδραση σύνθεσης της αμμωνίας ΝΗ3 ,αποτελεί τυπικό παράδειγμα συστήματος αερίων σωμάτων και θεωρείται σύστημα κατάλληλο για την μελέτη της επίδρασης της μεταβολής της πίεσης στη θέση της χημικής ισορροπίας . Η μεταβολή της πίεσης επιτυγχάνεται με δυο τρόπους α) με μεταβολή του όγκου του δοχείου β) με προσθήκη ευγενούς αερίου και παρουσιάζονται οι επιπτώσεις στη θέση ισορροπίας και στην απόδοση της αντίδρασης. Η συσχέτιση θέσης ισορροπίας και απόδοσης αποτελεί μια οικονομικά ενδιαφέρουσα παράμετρο που επηρεάζει τη διαδικασία παραγωγής προϊόντων της χημικής βιομηχανίας καθώς και το κόστος παραγωγής τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τα βίντεο (Μερος Α+ Μέρος Β΄) μπορούν να ενταχθούν στην διαδικασία της διδασκαλίας της θεματικής ενότητας Χημική Ισορροπία. Μέσω των οπτικοποιημένων χημικών αντιδράσεων και με τη χρήση προσομοιωμάτων επιδιώκεται να γίνει πιο εύκολα κατανοητή η ιδέα της αμφίδρομης πορείας μιας αντίδρασης και των παραγόντων που μπορούν να μετατοπίσουν την αντίδραση προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση. Στόχος των βίντεο είναι να εξυπηρετηθεί και να διευκολυνθεί ο εκπαιδευτικός στο διδακτικό του έργο ,αλλά και ο μαθητής για τον οποίο επιδιώκεται μετά την παρακολούθηση να μπορεί να απαντήσει σε ερωτήματα όπως:Προς ποιά κατεύθυνση θα μετατοπιστεί η χημική ισορροπία άν μεταβάλλουμε κάποιον από τους παράγοντες C,P,T ; ή Πως μπορούμε να αυξήσουμε την απόδοση μιας αντίδρασης, που μπορεί να έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον; Να μπορεί επίσης να αναφέρει την αρχή Le Chatelier και να γνωρίζει πότε και πως να την εφαρμόζει. Να κατανοήσει τη σπουδαιότητα της αρχής Le Chatelier ως ένα σημαντικό εργαλείο που : α)επιτρέπει να προβλέψουμε τι θα συμβεί σε ένα χημικό σύστημα που βρίσκεται σε ισορροπία μετά την προσθήκη κάποιας ουσίας και β)μας δίνει την δυνατότητα ελέγχου της πορείας μιας αντίδρασης . Με την εφαρμογή της αρχής Le Chatelier μπορούμε να προωθήσουμε την αντίδραση προς την κατεύθυνση που μας ενδιαφέρει συνήθως με στόχο την αύξηση της παραγωγής προϊόντων με παράλληλη μείωση του κόστους .


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 20
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
video/mp4
ΜΕΓΕΘΟΣ
66433.168 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1610
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Χημεία ChemistryΧημεία > Χημικές αντιδράσεις Chemical reactionsΧημικές αντιδράσεις > Χημική ισορροπία Chemical balanceΧημική ισορροπία
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Χαχόλα Στεργιανή
σχεδίαση γραφικών: Χαχόλα Στεργιανή
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ