Για παιδαγωγική και διδακτική αξιοποίηση Το διαδραστικό βίντεο με την απαραίτητη επεξεργασία μετατράπηκε σε σύντομο πολύτιμο εικονικό εργαστήριο που αποτελεί ιδανική λύση για την προσέγγιση του έργου, της μηχανικής ενέργειας και της διατήρησής της. Αξιοποιεί βιωματικές εμπειρίες του μαθητή/τριας (αθλητισμός), τον παροτρύνει να παρατηρεί, να προβλέπει και να συγκρίνει, να ταξινομεί, να γενικεύει, να επαληθεύει και να ελέγχει τις υποθέσεις του. Η χρήση του εποπτικού υλικού διεγείρει το ενδιαφέρον, οργανώνει και ανατροφοδοτεί την αυτοδιδασκαλία και προσεγγίζει περιοχές γνώσης που δεν είναι εύκολα προσβάσιμες με άλλα διδακτικά μέσα. Μέσω του αθλητισμού και των προτύπων που αναπτύσσονται, το παιδί, ωθείται σε αλλαγή της στάσης και της αντίληψής του σχετικά με προαντιλήψεις που έχει για το έργο, τη μηχανική ενέργεια και τη διατήρησή της και τις παρανοήσεις που σχετίζονται με αυτά.
Η ενέργεια για τα παιδιά: Σχετίζεται με ζωντανούς οργανισμούς και ιδιαίτερα με τον άνθρωπο. Χωρίς αυτήν θα ήταν κουρασμένοι, άτονοι, βαριεστημένοι. Είναι αποθηκευμένη σε ορισμένα αντικείμενα γιατί μόνο αυτά είναι ικανά να προκαλούν αλλαγές. Συνδέεται με τη δύναμη και την κίνηση Είναι ρευστό, ή κάτι συνώνυμο με τη λέξη «καύσιμο» Δεν θεωρείται απαραίτητη τη διατήρηση της ενέργειας Στόχοι του σύντομου διαδραστικού βίντεο (άσκησης) είναι ο μαθητής/τρια: Να προσδιορίζει σε γενικές γραμμές τις έννοιες έργο, ενέργεια, μορφές μηχανικής ενέργειας, διατήρηση μηχανικής ενέργειας Να διαχωρίζει ως ένα βαθμό το έργο από την ενέργεια Να διακρίνει και να περιγράφει συνοπτικά στις καθημερινές δραστηριότητες την παρουσία της μηχανικής ενέργειας και τις αλλαγές της. Η δυνατότητα επανάληψης ή/και αποκάλυψης των λαθών στη διαδραστική άσκηση δίνει στο παιδί τη ευκαιρία να μαθαίνει από τα λάθη του και να ανατροφοδοτεί τη σκέψη. Ο καθηγητής από την πλευρά του καθοδηγεί τη σκέψη, διορθώνει τις παρανοήσεις και αντιμετωπίζει τις αντιστάσεις στοχεύοντας στην αλλαγή των αρχικών απόψεων.