Άντον Τσεχωφ «Ένας αριθμος»
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν σενάριο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της επιμόρφωσης Τ4Ε και παρουσιάζει τη διδασκαλία του λογοτεχνικού κειμένου «Ένας αριθμός» του Άντον Τσέχωφ. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σεναρίου που περιλαμβάνει τη διδασκαλία της 5ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας, το κείμενο από το εγχειρίδιο Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας «Γραφείον ευρέσεως εργασίας» καθώς και άλλα παράλληλα κείμενα, με το γενικότερο θέμα «Εργασία κι εμείς». Υλοποιήθηκε σχεδόν αυτούσιο με το τμήμα Β1 του 1ου Γυμνασίου Σύρου τον Απρίλιο του 2021. Οι εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές είναι: Λογοτεχνία / Αφηγηματολογία, Νεοελληνική Γλώσσα, Γεωγραφία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή και Θεατρική Αγωγή. Οι δραστηριότητες του σεναρίου αφορούν τα στάδια ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης με βιωματικό τρόπο και με έμφαση σε ατομικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η ζωντανή διαδικασία της τάξης, με την αλληλεπίδραση, την αξιοποίηση των μαθησιακών προφίλ των μαθητών και την παραστατικότητα, υπερτερεί της εξ αποστάσεως και δεν υποκαθίσταται από αυτήν. Το παρόν σενάριο (τουλάχιστον το μέρος που αφορά τη σύγχρονη) θα έχει καλύτερα αποτελέσματα αν υλοποιηθεί δια ζώσης. Το υλικό που χρησιμοποιείται στη σύγχρονη (βίντεο κτλ.) καλό είναι να υπάρχει αναρτημένο και στην ενότητα e-class για να μπορούν οι μαθητές να ανατρέξουν στο δικό τους χρόνο. Για να επιτύχει η φάση της δραματοποίησης, θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι οι μαθητές με τέτοιου είδους δραστηριότητες, ώστε να μπορέσουν να «λυθούν», να εκφραστούν ελεύθερα και να ανταποκριθούν γρήγορα στους κανόνες του παιχνιδιού. Είναι καλύτερο να υλοποιηθεί προς το τέλος του σχολικού έτους. Προτείνεται οι μαθητές να έχουν ανοιχτές κάμερες σε αυτή τη δραστηριότητα. Ένα ιδιαίτερα συμμετοχικό τμήμα θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωση του μαθήματος σύγχρονης. Αν η μία διδακτική ώρα δεν αποδειχτεί αρκετή, προτείνεται οι φάσεις 3,4,5 (όπως αυτές φαίνονται στον χρονοπρογραμματισμό) να υλοποιηθούν όλες μαζί στην επόμενη διδακτική ώρα, διότι αποτελούν αδιάσπαστη ενότητα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
13 - 14
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
472.457 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1940
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
σύλληψη: Βασιλεία Κοντέλλη Μπαχνά
δημιουργία: Βασιλεία Κοντέλλη Μπαχνά
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Βασιλεία Κοντέλλη Μπαχνά
συγγραφή σεναρίου: Βασιλεία Κοντέλλη Μπαχνά
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Βασιλεία Κοντέλλη Μπαχνά
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΟΝΤΕΛΛΗ ΜΠΑΧΝΑ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΟΝΤΕΛΛΗ ΜΠΑΧΝΑ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ