Μαθαινοντας και χτιζοντας αρχαϊκους ναους
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η πρότασή μας στηρίζεται στο μοντέλο της παιχνιδοποίησης .Για το λογισμικό χρησιμοποιήθηκαν η html5, η css3, η java script, το photoshop 2019 και το illustrator 2020. Σε πρώτο στάδιο οι μαθητές διδάσκονται τους δύο ρυθμούς με αντιδραστικό (reactive) τρόπο. Παρουσιάζονται τα διάφορα μέρη των ναών και των δύο ρυθμών και πληροφορίες πάνω σε αυτά. Στη συνέχεια οι μαθητές παίκτες καλούνται να παίξουν τρία παιχνίδια: το "Μάντεψε ποιος", το "Χτίστες μιας άλλης εποχής" και το "Γεφυρώνοντας τον χρόνο". Στο πρώτο παιχνίδι «Μάντεψε ποιος» ουσιαστικά αναζητούμε την κατανόηση της γνώσης που είναι και το προσδοκώμενο από την πρώτη φάση του λογισμικού. Οι παίκτες προσπαθούν να αναγνωρίσουν τον ρυθμό που είναι κατασκευασμένοι διάφοροι αρχαίοι ναοί. Εφαρμόζοντας τους κανόνες της παιχνιδοποίησης, χρησιμοποιήσαμε ως ανατροφοδότηση τη συλλογή πόντων, ώστε να παρωθήσουμε τους μαθητές/τριες για την ανακάλυψη της γνώσης. Στο δεύτερο παιχνίδι «Χτίστες μιας άλλης εποχής» οι μαθητές-παίκτες καλούνται ως αρχιτέκτονες και χτίστες εκείνης της εποχής να κατασκευάσουν οι ίδιοι έναν ναό. Το παιχνίδι αυτό αποτελείται από δύο επίπεδα. Ο παίκτης στο πρώτο επίπεδο μπορεί πιο εύκολα να επιτύχει τον στόχο του παιχνιδιού, δηλαδή την κατασκευή ενός δωρικού ή ιωνικού ναού. Στην επιφάνεια εργασίας (interface) υπάρχουν όλα τα κομμάτια από τα οποία απαρτίζεται ο δωρικός ή ο ιωνικός ναός και ο παίκτης καλείται να κατασκευάσει έναν από τους δύο ναούς. Η κατασκευή του ναού γίνεται με drag and drop. Στο επόμενο επίπεδο χρειάζεται να επιδείξει περισσότερες ικανότητες αναλυτικής και συνθετικής σκέψης, καθώς ο μαθητής-παίκτης στην επιφάνεια του παιχνιδιού βλέπει όλα τα τμήματα των ναών και των δύο ρυθμών και πρέπει να επιλέξει ποια στοιχεία ανήκουν στον ρυθμό που καλείται να χτίσει τον ναό και ανάλογα υπάρχει θετική ή αρνητική ανατροφοδότηση Στο τρίτο παιχνίδι «Γεφυρώνοντας τον χρόνο» οι μαθητές/τριες, μέσω ενός άλλου παιχνιδιού αναγνωρίζουν τους δύο αυτούς ρυθμούς σε σύγχρονα κτήρια από όλον τον κόσμο και με αυτόν τον τρόπο διαπιστώνουν τη συμβολή της αρχαίας αρχιτεκτονικής στην οικοδόμηση σύγχρονων κτηρίων στο παγκόσμιο γίγνεσθαι και τη συνέχεια της ιστορίας, καθώς έτσι γεφυρώνεται ο ιστορικός χρόνος. Στο παιχνίδι αυτό, ως ανατροφοδότηση χρησιμοποιήσαμε τη συλλογή πόντων, ακριβώς όπως και στο πρώτο παιχνίδι.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το λογισμικό αυτό μπορεί να εφαρμοστεί είτε στην αίθουσα πληροφορικής, είτε με προβολή στην αίθουσα, είτε ατομικά στον υπολογιστή του κάθε μαθητή. Απαιτείται η πρόσβαση στο διαδίκτυο, ώστε οι μαθητές να κλικάρουν το αντίστοιχο λινκ. Είναι κατάλληλο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα παιχνίδια μπορούν να παιχθούν είτε ατομικά είτε σε ομάδες. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί στους μαθητές την πλατφόρμα του παιχνιδιού. Στο πρώτο και τρίτο παιχνίδι η σειρά των ερωτήσεων γίνεται τυχαία (random) και έτσι μπορούν αν λειτουργήσουν και ως ένας εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης. Για τα παιχνίδια είτε παιχτούν μέσα στη σχολική τάξη είτε στο εργαστήρι πληροφορικής, είτε ατομικά στο σπίτι υπολογίζουμε ότι θα χρειαστούμε 1-2 διδακτικές ώρες. Αρχικά θα παρουσιαστεί το πληροφοριακό υλικό και στη συνέχεια θα παιχτούν τα τρία παιχνίδια. Αν η οργάνωση της διδασκαλίας γίνει ομαδοσυνεργατικά, τότε θα γίνει ο χωρισμός των ομάδων από τον εκπαιδευτικό, θα δοθούν οι απαραίτητες οδηγίες και θα εφαρμοστεί το λογισμικό. Αν το παιχνίδι γίνει ατομικά στους προσωπικούς υπολογιστές των μαθητών, μπορεί να χρειαστεί μία διδακτική ώρα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 16
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
1680.229 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1953
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
σύλληψη: Αναστασία Λιθοξοΐδου
δημιουργία: Αναστασία Λιθοξοΐδου
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Αναστασία Λιθοξοΐδου
συγγραφή σεναρίου: Αναστασία Λιθοξοΐδου
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Αναστασία Λιθοξοΐδου
εκπαιδευτική / παιδαγωγική ομάδα: Αναστασία Λιθοξοΐδου
υπεύθυνος περιεχομένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου
επιμέλεια περιεχομένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Αναστασία Λιθοξοΐδου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ