ΑΛΚΑΛΙΑ-ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο βίντεο παρουσιάζεται αρχικά και ξεχωριστά για το κάθε ένα από τα αλκάλια : α)Ο τρόπος οικοδόμησης του ηλεκτρονικού περιβλήματος τους και η σχέση της ηλεκτρονικής δομής με τη θέση που αυτά κατέχουν στον περιοδικό πίνακα.(ομάδα-περίοδο-τομέα). β)Δίνονται επίσης κάποιες γενικές πληροφορίες για την προέλευση του ονόματος των αλκαλίων και χαρακτηριστικές τους ιδιότητες . γ)Στη συνέχεια συσχετίζεται ο ρόλος της Ατομικής ακτίνας των αλκαλίων και της Ενέργειας Πρώτου Ιοντισμού τους, με τη χημική συμπεριφορά και τη δραστικότητα τους. γ)Ακολουθεί το Πείραμα (που πραγματοποιήθηκε στο σχολικό εργαστήριο Φ.Ε.) “Η αντίδραση του νατρίου με το νερό” και παρουσιάζεται “Ο μηχανισμός της αντίδρασης των αλκαλίων με το νερό” – με προσομοίωση.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στόχοι του βίντεο είναι : α)να εξυπηρετήσει και να διευκολύνει το διδάσκοντα κατά τη διδασκαλία των ενοτήτων :“Περιοδικός πίνακας” - “Αλκάλια”. β)Να βοηθήσει το μαθητή ώστε να μπορεί : 1.Να χρησιμοποιεί το “Διαγώνιο κανόνα” για την οικοδόμηση του ηλεκτρονιακού περιβλήματος των ατόμων των αλκαλίων. 2. Να συσχετίζει τη δομή με τη θέση των αλκαλίων στον περιοδικό πίνακα. 3.Να αναφέρει κοινές ιδιότητες των αλκαλίων . 4.Να συσχετίζει τη χημική συμπεριφορά με την ατομική ακτίνα και την ενέργεια ιοντισμού. 5.Να διαπιστώνει πειραματικά ορισμένες φυσικές και χημικές ιδιότητες του νατρίου και του καλίου. 6.Να γράφει τις εξισώσεις της αντίδρασης των αλκαλίων με το νερό. Μετά την παρακολούθηση του βίντεο ο μαθητής θα μπορεί να απαντήσει σε διάφορα ερωτήματα, μερικά εκ των οποίων είναι: -Ποιά είναι τα χημικά στοιχεία που ανήκουν στα αλκάλια; -Πως γίνεται η κατανομή των ηλεκτρονίων κατά την οικοδόμηση του ηλεκτρονιακού περιβλήματος των ατόμων των αλκαλίων; - Ποιό είναι το κοινό χαρακτηριστικό των αλκαλίων;-Γιατί έχουν όλα παρόμοια συμεριφορά;-Πώς μεταβάλλεται η ακτίνα καθώς κινούμαστε από πάνω πρός τα κάτω μέσα στην ομάδα των αλκαλίων; -Πως μεταβάλλεται η Εi1 σε σχέση με την ακτίνα; - Γιατί το Καίσιο αντιδρά περισσότερο εκρηκτικά από το Λίθιο; - Γιατί τα αλκάλια αντιδρούν με το Νερό; -Γιατί μεταβάλλεται το χρώμα της Φαινολοφθαλεϊνης κατα την αντίδραση του Νατρίου με το νερό; - Γιατί το Κατιόν του Ρουβιδίου είναι πιο δραστικό από το κατιόν του Νατρίου; -Γιατί το νάτριο βρίσκεται στην Πρώτη ομάδα και στην 3η περίοδο του Περιοδικού Πίνακα; - Γιατί τα αλκάλια ανήκουν στον τομέα “S” ;-Ποιό από τα αλκάλια έχει όνομα ελληνικής καταγωγής;- Ποιό είναι το πιο ηλεκτροθετικό από όλα τα αλκάλια; -Πιο από τα αλκάλια είναι το πιο μαλακό μέταλλο;-Ποιές είναι οι κοινές ιδιότητες των αλκαλίων; κ.αλ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
16 - 20
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
video/mp4
ΜΕΓΕΘΟΣ
254652.811 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2099
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Χημεία ChemistryΧημεία > Άτομα και μόρια Atoms and moleculesΆτομα και μόρια > Δομή ατόμου Structure of an atomΔομή ατόμου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΧΑΧΟΛΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ