Το διδακτικό σενάριο στοχεύει πρωτίστως στην ανάπτυξη των τεσσάρων βασικών δεξιοτήτων εκμάθησης της ξένης γλώσσας: α) Κατανόηση & παραγωγή προφορικού λόγου με αφορμή οπτικοακουστικό υλικό σχετικό με τις προσφυγικές ροές στην Ελλάδα και β) Κατανόηση & παραγωγή γραπτού λόγου με βάση προσαρμοσμένο αυθεντικό κείμενο της παραπάνω θεματολογίας και λεξιλογίου και γραμματικής που απαντάται σε αυτό. Επιπλέον, στην καλλιέργεια προφορικής & γραπτής διάδρασης και διαμεσολάβησης με έναυσμα συνέντευξη προσφύγων της δομής του Αερικού-Βόλου σε μαθητές καθώς και στην προφορική & γραπτή διαδικτυακή επικοινωνία δεδομένου ότι λόγω συνθηκών πανδημίας η συνέντευξη θα δοθεί διαδικτυακά και τα αιτήματα-επιθυμίες των προσφύγων προς τον Ερυθρό Σταυρό και το Δήμο Βόλου θα μεταφερθούν από τους ίδιους τους μαθητές για λογαριασμό τους. Παράλληλα , θα ενισχυθεί η κριτική σκέψη πάνω στο προσφυγικό ζήτημα, η δημιουργικότητα και το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα παράλληλα με τη βιωματική και διερευνητική μάθηση. Ο σχεδιασμός των ασκήσεων έχει μαθητοκεντρικό και συνεργατικό χαρακτήρα ενώ ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός, συμβουλευτικός, εμψυχωτικός και όπου απαιτείται διδακτικός. Οι μαθητές/τριες παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην ολομέλεια, αξιολογούν και αξιολογούνται. Η τυπολογία μέρους των ασκήσεων συνάδει με τον τρόπο αξιολόγησης, όπως προβλέπεται από το ΦΕΚ 4177/28-09-2020 (τεύχος Β’) για την αξιολόγηση μέσω της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολία.