Τα Παπουτσια - μια εκπαιδευτικη ταινια για το προσφυγικο-μεταναστευτικο ζητημα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η χρήση μίας αυτοσχέδιας ταινίας ως εκπαιδευτικό υλικό αναφορικά με το ζήτημα της μετανάστευσης και την Ευρωπαϊκή ταυτότητα

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Όλα περιγράφονται με μεγάλη λεπτομέρεια στο ειδικό βιβλίο δασκάλου. Αντιγράφουμε από εκεί: Εισαγωγή Η ιστορία μας λοιπόν αφηγείται ένα παραμύθι. Εντάξει, δεν είναι ένα παραμύθι, είναι προφανώς η ζοφερή πραγματικότητα εκατομμυρίων ανθρώπων, ανδρών, γυναικών και παιδιών. Το ερώτημα είναι τι μπορούμε εμείς να διδαχθούμε για τον εαυτό μας, τη γειτονιά μας, την Ευρώπη, από το δράμα αυτών των ανθρώπων. Πώς θα δουλέψετε το υλικό; Ο τρόπος, όπως σε κάθε παιδαγωγική δράση, είναι να τραβήξετε αρχικά την προσοχή των παιδιών, ώστε στη συνέχεια να μπει μία αφήγηση γύρω από την οποία έχουν σχεδιαστεί, ευχάριστες ελπίζουμε δραστηριότητες. Και για να γίνει αυτό, ετοιμάσαμε μία ταινία σε δύο μέρη: Την Ιλιάδα και την Οδύσσεια. Είναι η ιστορία του Αμίε, ενός εφήβου από τη Συρία, που εργάζεται σε οικοδομές. Ο Αμίε στην ταινία μας αγοράζει με προκαταβολή από το αφεντικό του ένα ζευγάρι καινούργια παπούτσια για να πάει στο γάμο της αδελφής του, ένα γάμο όμως που δεν θα προλάβει να γίνει στην ώρα του. Διότι τους προλαβαίνει όλους αναπάντεχα ο πόλεμος. Ο Αμίε, φεύγει μέσα στη νύχτα για μια χώρα και μια πόλη που ο πατέρας του γνώρισε ως ναυτικός. Και μετά ελπίζει από κει για κάποιο άλλο μέρος στην Ευρώπη. Τι θα γίνει; Τι θα ακολουθήσει; Το αφήνουμε να το παρακολουθήσετε στην ταινία. Το «σερβίρισμα» Εδώ παίζεται όλο το παιχνίδι: Κάντε μία ζωντανή, παραμυθένια, μαγική, υπνωτιστική, ενδιαφέρουσα εισαγωγή και έχετε κερδίσει το στόχο από την αρχή. Θα προτείναμε να μην βιαστείτε. Θα ήταν καλό να κάνετε μία παρουσίαση της ταινίας και μάλιστα αφού την έχετε παρακολουθήσει οι ίδιοι. Να κλείσετε τις κουρτίνες με τους μαθητές σας, να απλώσετε μαζί την οθόνη και να προβάλλετε εκεί την ταινία αν διαθέτετε την υποδομή, αντί σε μία τηλεόραση. Να πείτε στα παιδιά τι περίπου πρόκειται να δουν αλλά χωρίς spoilers, χωρίς λεπτομέρειες που να αποκαλύπτουν την πλοκή. Και ότι αυτό που θα παρακολουθήσουν είναι κάτι δραματικό. Δεν πρέπει να προφυλάσσουμε τα παιδιά από καθετί δυσάρεστο, είτε αυτό αφορά στην πραγματικότητα της ζωής είτε σε μία πραγματικότητα που αφηγείται μία ταινία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
335433.808 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Περιγράφονται όλα στο Βιβλίο Δασκάλου, αλλά συνοπτικά: 1) Προλογίστε την ταινία (αφού τη δείτε οι ίδιοι) 2) Δείξτε την ταινία 3) Τις επόμενες δύο εβδομάδες συζητήστε και ασχοληθείτε με όποια σειρά και με όσες θέλετε από τις δραστηριότητες από το Τετράδιο Μαθητή
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Adobe Acrobat Reader MP4 Player
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/886
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Διαπολιτισμική Αγωγή Intercultural EducationΔιαπολιτισμική Αγωγή
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες Political & Social SciencesΠολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
Πολιτιστικά Θέματα CultureΠολιτιστικά Θέματα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Αργύριος Μπίρης, Απόστολος Μιχαλόπουλος
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Απόστολος Μιχαλόπουλος
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: Απόστολος Μιχαλόπουλος
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ