JW Player
Ο Αρχαγγελιτης Καραγκιοζης, η Ευρωπη και το προσφυγικο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η δράση: "Ο Αρχαγγελίτης Καραγκιόζης, η Ευρώπη και το προσφυγικό" που αναπτύχθηκε στα πλαίσια των teachers4eu, οδήγησε στην κινηματογράφηση της παράστασης Καραγκιόζη που διατίθεται εδώ και έθεσε τους παρακάτω στόχους: Οι μαθητές: • να προβληματιστούν πάνω στην τρέχουσα επικαιρότητα και δη στο μείζον ζήτημα του προσφυγικού και πιο συγκεκριμένα: • να ενημερωθούν πάνω στις πρωτοβουλίες, τις θέσεις και τις συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το προσφυγικό, • να αποκτήσουν μια εγκυκλοπαιδική ενημέρωση στα ευρωπαϊκά προγράμματα (Εράσμους- ΕΣΠΑ), • να πληροφορηθούν σχετικά με τις εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και συγκεκριμένα αναφορικά με το προσφυγικό, • να διερευνήσουν θέματα γλώσσας, κουλτούρας και διαπολιτισμικών επιρροών και ανταλλαγών, ώστε να αντιλαμβάνονται και να αναγνωρίζουν την ισότιμη αξία του πολιτισμικού κεφαλαίου όλων των λαών, σε πνεύμα της αλληλεγγύης και αποδοχής. Παράλληλα, μέσω του "εργαλείου" που επιλέχθηκε για την πραγμάτωση των παραπάνω στόχων, δηλαδή του Καραγκιόζη, επιτεύχθηκε εξίσου και η γνωριμία και εξοικείωσή τους με το θέατρο σκιών του Καραγκιόζη και αποκομίστηκαν γνώσεις και δεξιότητες κατασκευής φιγούρας, συγγραφής και δραματοποίησης ενός σεναρίου, σε επίπεδο παράστασης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Τα διδακτικά στάδια που αναπτύχθηκαν, κατ' αναλογία με τη θεωρία των Πολυγραμματισμών και τα οποία μπορούν να αποτελέσουν καμβά για την ανάπτυξη παρόμοιων δράσεων, είναι τα εξής: • Εντοπισμένη πρακτική: διερευνήθηκαν οι γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών πάνω στον Καραγκιόζη, μέσω συζήτησης, ανάγνωσης σεναρίων και παρακολούθησης παραστάσεων. Επιπλέον διεξήχθη καταιγισμός ιδεών, με λέξεις –κλειδιά: Ευρώπη, Τουρκία, Ελλάδα, και ακολούθησε ταξινόμηση και διαλογή των θεματικών πυρήνων, πάνω στους οποίους αναπτύχθηκε εν συνεχεία το σενάριο (προσφυγικό, Ελληνοτουρκικές σχέσεις, παραβιάσεις εναέριου χώρου, υφαλοκρηπίδα, συμφωνία Ευρώπης- Τουρκίας, Εράσμους, ΕΣΠΑ, κρίση, διαπραγμάτευση, γλώσσες και πολιτισμός). • Ανοικτή διδασκαλία: οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ιστορία του Θεάτρου σκιών και τις ποικίλες χρήσεις του, με έμφαση στην δυνάμει κριτική διάσταση του και την επικαιρική του φόρτιση. Επιπλέον συζητήθηκαν τα θέματα που είχαν προκύψει από τον καταιγισμό ιδεών και οι μαθητές προέβησαν σε περαιτέρω αναζήτηση στοιχείων, μέσα από το διαδίκτυο και από ιστοσελίδες της Ευρωπαϊκής ένωσης. Συγκεκριμένα επισκέφτηκαν και μελέτησαν τους παρακάτω ιστοχώρους και συζήτησαν τα συμπεράσματά τους, ανταλλάσσοντας γνώσεις και απόψεις.  http://publications.europa.eu/webpub/com/factsheets/refugee-crisis/gr/ (δράσεις Ευρωπαϊκής Ένωσης για το προσφυγικό)  https://ec.europa.eu/commission/sites/beta-political/files/malta-migration-summit_feb2017.pdf (η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το μεταναστευτικό)  http://asylo.gov.gr/?page_id=113 (Δουβλίνο- άσυλο)  https://youtu.be/RvOnXh3NN9w (η εξήγηση της προσφυγικής κρίσης)  goo.gl/qH0JH3 (Εράσμους - inedivim)  https://www.iky.gr/el/erasmusplus-vivliothiki (Εράσμους- ΙΚΥ)  https://www.espa.gr/el/Pages/staticESPA2014-2020.aspx (ΕΣΠΑ)  goo.gl/ZPDgPr (ελληνοτουρκική διαφορά για υφαλοκρηπίδα- Wikipedia)  http://www.geetha.mil.gr/el/violations-gr/2015-01-22-11-43-23.html (αρχείο εναέριων παραβιάσεων)  https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82 (Έρασμος)  http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/advsearch.html (λεξικό της νεοελληνικής στην Πύλη για την ελληνική γλώσσα- σύνθετη αναζήτηση) • Κριτική αναπλαισίωση, η οποία προεξέτεινε την ανοικτή διδασκαλία, καθώς μέσα από την παρουσίαση και εξέταση της ιστορίας και των σεναρίων του Καραγκιόζη θίχθηκαν θέματα πολιτισμικού- κοινωνικού περιβάλλοντος, καθώς και της σχέσης της εξέλιξης του είδους με τις ιστορικές συνθήκες και τα κοινωνικά πλαίσια παραγωγής του. Σ' αυτό το στάδιο κατέστη αντιληπτή η δυνατότητα του Καραγκιόζη να προσαρμόζεται, να απορροφά και να ασκεί κριτική σε ζητήματα της εκάστοτε τρέχουσας επικαιρότητας, στοιχείο που θα αξιοποιούσαμε στη συγγραφή του δικού μας σεναρίου. • Μετατιθέμενη πρακτική, η φάση κατά την οποία οι μαθητές εξοπλισμένοι πλέον με τεχνικές γνώσεις του Θεάτρου του Καραγκιόζη, αλλά και ενημερωμένοι πάνω στα θέματα που αποφασίστηκε να θιγούν, δίνουν οριστική μορφή στο δικό τους σενάριο, μεταφέροντας την αποκτημένη γνώση σε νέα σημασιακά περιβάλλοντα και αξιοποιώντας νέους σημειωτικούς πόρους. Τον σκελετό του σεναρίου συνέγραψα η ίδια, με βάση τους αρχικούς άξονες, αλλά στη συνέχεια αυτό τροποποιήθηκε και εμπλουτίστηκε με τις παρατηρήσεις των μαθητών. Επίσης, ταυτόχρονα κατασκευάστηκαν όσες φιγούρες χρειάζονταν για την παράσταση (κάποιες φιγούρες υπήρχαν ήδη στο Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας Δωδ/σου, ως προϊόν εργαστηρίου προς εκπαιδευτικούς που είχε υλοποιηθεί τον Οκτώβριο του 2016). Το υλικό μπορεί να αποτελέσει αφορμή για διερεύνηση και συζήτηση πάνω στα θέματα που θίγονται στο σενάριο


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
13 - 18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
video/mp4
ΜΕΓΕΘΟΣ
96808.632 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/922
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΥΛΙΚΟ ΧΡΗΣΤΩΝ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΥΛΙΚΟ ΧΡΗΣΤΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Λεξιλόγιο - Σημασιολογία > Ετυμολογία
Διαπολιτισμική Αγωγή
Πολιτιστικά Θέματα
Πολιτικές και κοινωνικές επιστήμες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός: Μουλά Ευαγγελία
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΜΟΥΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΜΟΥΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ