Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΜΕΣΩ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΛΕΞΗΣ & ΠΡΟΤΑΣΗΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το βιβλίο «Ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης μέσω Γλώσσας, σε επίπεδο λέξης και πρότασης» προορίζεται για την καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσω του βασικότερου, ίσως, γνωστικού αντικειμένου, αυτό της γλώσσας. Η διαδικασία της διδασκαλίας στοχεύει να εξοικειώσει τους μαθητές να σκέπτονται και να αναζητούν τη νέα γνώση με κριτικό και ανακαλυπτικό τρόπο και με συγκεκριμένα βήματα. Ο απώτατος στόχος που τίθεται με την εξάσκηση των μαθητών σε όσο γίνεται περισσότερες δεξιότητες είναι αυτές να εσωτερικευθούν και να καταστούν κτήμα των μαθητών με την πάροδο του χρόνου, να μεταφερθούν και να εφαρμοστούν και σε υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα αλλά και σε καταστάσεις πραγματικής κοινωνικής ζωής. Για την εκμάθηση και χρήση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης σε αυτό το βιβλίο προκρίνεται η λέξη και η πρόταση καθώς αυτές, ως γλωσσικές μονάδες, αποτελούν τα βασικά μέσα για την εξάσκηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων. Οι «ασκήσεις για περαιτέρω εξάσκηση» που ακολουθούν τα παραδείγματα, ενισχύουν τους μαθητές στην προσπάθειά τους να εσωτερικεύσουν αυτές τις δεξιότητες. Απευθύνεται σε ηλικίες των μαθητών των δύο ανώτερων τάξεων του Δημοτικού και των τάξεων του Γυμνασίου (11-15 ετών). Οι μαθητές αυτών των ηλικιών πλησιάζουν στο τέλος της περιόδου της συγκεκριμένης σκέψης και εισέρχονται σε πιο σύνθετους αφαιρετικούς συλλογισμούς. Ωστόσο, δύο στοιχεία καθίσταται αναγκαίο να επισημανθούν στο σημείο αυτό: α) Τα όρια αυτά δεν αποτελούν στεγανά∙ όποιοι μαθητές/-τριες επιθυμούν, ανεξαρτήτως ηλικίας, μπορούν να ασχοληθούν με τη «λογική» αυτών των ασκήσεων. β) Η κριτική σκέψη μπορεί να αναπτυχθεί σε κάθε ηλικία της ανθρώπινης ζωής.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το βιβλίο λειτουργεί σε δύο επίπεδα: 1) της λέξης και 2) της πρότασης. Κάθε επίπεδο περιλαμβάνει αυτόνομες ομάδες δραστηριοτήτων που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες δεξιότητες κριτικής σκέψης ωθώντας τους μαθητές να αιτιολογούν λεκτικά τις σκέψεις τους. Κάθε δεξιότητα παρέχει ένα παράδειγμα το οποίο αναλύεται για να καταλάβουν οι χρήστες του (μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς) πώς θα επιλύσουν τις ασκήσεις για περαιτέρω εξάσκηση. Τα παραδείγματα καθοδηγούν – ενδεικτικά και μόνον ενδεικτικά - τους χρήστες του να αιτιολογούν τις απαντήσεις τους ώστε, μετά από συχνή εξάσκηση, να εσωτερικοποιήσουν τη διαδικασία της κριτικής σκέψης. Οι ίδιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποια μέθοδο κρίνουν πιο πρόσφορη και πιο «οικονομική». Πολλές φορές την απάντηση μας τη δίνει η ίδια η ερώτηση. Σε πολλές περιπτώσεις ενεργούμε με τη μέθοδο του αποκλεισμού των πιθανοτήτων. Δηλαδή ερευνούμε μία – μία τις πιθανές απαντήσεις και κάθε φορά αποκλείουμε όσες δεν απαντούν στο ερώτημά μας. Συνεχίζουμε έτσι μέχρι να βρούμε τις πιο «λογικές» απαντήσεις. «Λογική απάντηση» βρίσκεται όταν ρωτάμε τη λέξη «ΓΙΑΤΙ;» Το «γιατί» βρίσκεται με τον καθορισμό συγκεκριμένων κριτηρίων κάθε φορά και ανάλογα με την άσκηση. H παρατηρητικότητα και η εστίαση της προσοχής αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για την εξάσκηση της λεκτικής αιτιολόγησης. Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν οι λύσεις των ασκήσεων. Οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς ή και οι μαθητές/-τριες μπορούν, εάν το επιθυμούν, να επινοήσουν όποιες και όσες δικές τους νέες ασκήσεις κρίνουν οι ίδιοι/-ιες. Τέλος, οι ασκήσεις αυτές βοηθούν στην ανάπτυξη και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου σε επίπεδο λέξεων και των σημασιολογικών συνάψεών τους. Εκτείνονται στις: • Κυριολεξίες και τις μεταφορικές έννοιες. • Εννοιολογικές ταξινομήσεις και ομαδοποιήσεις • Συνώνυμα • Αντίθετα • Ομόηχα • Παρώνυμα • Διαφορετικότητα λεξεων στην κατασκευή τους • Αναγραμματισμοί • Συγγραμματισμοί • Συνθέσεις • Κατασκευές λέξεων • Λογική των λέξεων μέσα σε απλές προτάσεις • Αναλογίες (Μπορεί να είναι αντίθετα είτε όμοια είτε παραθετικά επιθέτων είτε ενικός – πληθυντικός αριθμός είτε λύση σε κάποιο πρόβλημα είτε αναγκαίο εργαλείο είτε φυσική συνέπεια είτε παράγωγο προϊόν είτε σχέση αιτίας - αποτελέσματος είτε προϋπόθεση).
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
1682.253 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Το βιβλίο λειτουργεί σε δύο επίπεδα: 1) της λέξης και 2) της πρότασης. Κάθε επίπεδο περιλαμβάνει αυτόνομες ομάδες δραστηριοτήτων που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες δεξιότητες κριτικής σκέψης ωθώντας τους μαθητές να αιτιολογούν λεκτικά τις σκέψεις τους. Κάθε δεξιότητα παρέχει ένα παράδειγμα το οποίο αναλύεται για να καταλάβουν οι χρήστες του (μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς) πώς θα επιλύσουν τις ασκήσεις για περαιτέρω εξάσκηση. Τα παραδείγματα καθοδηγούν – ενδεικτικά και μόνον ενδεικτικά - τους χρήστες του να αιτιολογούν τις απαντήσεις τους ώστε, μετά από συχνή εξάσκηση, να εσωτερικοποιήσουν τη διαδικασία της κριτικής σκέψης. Οι ίδιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποια μέθοδο κρίνουν πιο πρόσφορη και πιο «οικονομική». Πολλές φορές την απάντηση μας τη δίνει η ίδια η ερώτηση. Σε πολλές περιπτώσεις ενεργούμε με τη μέθοδο του αποκλεισμού των πιθανοτήτων. Δηλαδή ερευνούμε μία – μία τις πιθανές απαντήσεις και κάθε φορά αποκλείουμε όσες δεν απαντούν στο ερώτημά μας. Συνεχίζουμε έτσι μέχρι να βρούμε τις πιο «λογικές» απαντήσεις. «Λογική απάντηση» βρίσκεται όταν ρωτάμε τη λέξη «ΓΙΑΤΙ;» Το «γιατί» βρίσκεται με τον καθορισμό συγκεκριμένων κριτηρίων κάθε φορά και ανάλογα με την άσκηση. H παρατηρητικότητα και η εστίαση της προσοχής αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για την εξάσκηση της λεκτικής αιτιολόγησης. Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν οι λύσεις των ασκήσεων. Οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς ή και οι μαθητές/-τριες μπορούν, εάν το επιθυμούν, να επινοήσουν όποιες και όσες δικές τους νέες ασκήσεις κρίνουν οι ίδιοι/-ιες. Τέλος, οι ασκήσεις αυτές βοηθούν στην ανάπτυξη και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου σε επίπεδο λέξεων και των σημασιολογικών συνάψεών τους. Εκτείνονται στις: • Κυριολεξίες και τις μεταφορικές έννοιες. • Εννοιολογικές ταξινομήσεις και ομαδοποιήσεις • Συνώνυμα • Αντίθετα • Ομόηχα • Παρώνυμα • Διαφορετικότητα λεξεων στην κατασκευή τους • Αναγραμματισμοί • Συγγραμματισμοί • Συνθέσεις • Κατασκευές λέξεων • Λογική των λέξεων μέσα σε απλές προτάσεις • Αναλογίες (Μπορεί να είναι αντίθετα είτε όμοια είτε παραθετικά επιθέτων είτε ενικός – πληθυντικός αριθμός είτε λύση σε κάποιο πρόβλημα είτε αναγκαίο εργαλείο είτε φυσική συνέπεια είτε παράγωγο προϊόν είτε σχέση αιτίας - αποτελέσματος είτε προϋπόθεση).
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1476
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα Modern Greek LanguageΝέα Ελληνική Γλώσσα
> Λεξιλόγιο - Σημασιολογία Vocabulary - SemanticsΛεξιλόγιο - Σημασιολογία
> Σχέσεις λέξεων Relations among wordsΣχέσεις λέξεων
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επιστημονικός υπεύθυνος:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
παιδαγωγικός συντονιστής:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
σύλληψη:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
δημιουργία:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
συγγραφή σεναρίου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
πάροχος περιεχομένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
υπεύθυνος περιεχομένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
επιμέλεια περιεχομένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
επικαιροποίηση / προσαρμογή:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
υπεύθυνος παρακολούθησης καλής εκτέλεσης έργου εκ μέρους της Αναθέτουσας Αρχής:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
σύμβουλος παρακολούθησης σε παιδαγωγικά θέματα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
σύμβουλος παρακολούθησης σε τεχνικά θέματα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
τεχνική επικύρωση αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
επικύρωση αντικειμένου:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
aggregator