Όταν ο Vivaldi εχει κεφια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστική ανοιχτή δραστηριότητα που βασίζεται σε δοσμένες ακουστικές παραλλαγές του πρώτου μέρους (Άνοιξη) του κοντσέρτου αρ. 1 σε Μι μείζονα του Antonio Vivaldi. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξάσκηση των μαθητών στη μουσική δημιουργία και η κατανόηση επιμέρους εννοιών και τεχνικών σύνθεσης. Πιο αναλυτικά, στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα να ακούσουν και να επιλέξουν τέσσερα μοτίβα, προκειμένου να κατασκευάσουν μια σύντομη μουσική σύνθεση. Οι δοσμένες παραλλαγές περιλαμβάνουν το θέμα, την απάντηση, καθώς και παραλλαγές από τα δύο αυτά μοτίβα. Περιλαμβάνουν, ωστόσο, και μοτίβα που δεν προέρχονται από το θέμα ή την απάντηση, ώστε να προαχθεί η συνειδητή επιλογή μοτίβων κατά τη διαδικασία της σύνθεσης. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, δίνεται η δυνατότητα αναπαραγωγής της μουσικής σύνθεσης, λήψης στιγμιοτύπου οθόνης, αλλά και αποθήκευσης σε αρχείο βίντεο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για κατευθυνόμενη μουσική δημιουργία (σύνθεση). Επίσης, προσφέρεται, προκειμένου να διακρίνουν οι μαθητές τις διαφορές ανάμεσα στα διαφορετικά μέρη ενός έργου και να γίνουν κατανοητές έννοιες και τεχνικές σύνθεσης, όπως το μουσικό θέμα, η απάντηση και η παραλλαγή. Η οπτικοποίηση (piano roll) των μοτίβων ενθαρρύνει την ενεργητική ακρόαση και προσφέρει ιδέες στους μαθητές για μετέπειτα δημιουργία γραφικής παρτιτούρας. Το τελικό αποτέλεσμα - σύντομη σύνθεση μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για συζήτηση γύρω από το διαφορετικό ακουστικό αποτέλεσμα, με βάση τις επιλογές που έχουν γίνει. Η δραστηριότητα μπορεί, επίσης, να προηγηθεί μιας ανάθεσης ομαδικής δραστηριότητας ελεύθερης σύνθεσης με δοσμένο μόνο το μουσικό θέμα, κατά την οποία οι μαθητές θα σκεφτούν παραλλαγές του και θα τις καταγράψουν με ή χωρίς σημειογραφία.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
10 - 14
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
6158.64 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11355
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
27/01/2021
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μουσική Music EducationΜουσική > Βασικά στοιχεία της Μουσικής Basic Music concepts/ elementsΒασικά στοιχεία της Μουσικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
σύλληψη: Αγγελική Τριανταφυλλάκη [ΙΤΥΕ], Χριστίνα Αναγνωστοπούλου [ΙΤΥΕ], Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
παιδαγωγικός σχεδιασμός: Αγγελική Τριανταφυλλάκη [ΙΤΥΕ]
δημιουργία: Χριστίνα Αναγνωστοπούλου [ΙΤΥΕ], Παναγιώτης Μάνδηλας [ΙΤΥΕ]
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Χριστίνα Αναγνωστοπούλου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
παιδαγωγικός συντονιστής: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: Παναγιώτης Μάνδηλας [ΙΤΥΕ]
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: Παναγιώτης Μάνδηλας [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ