Η Ρωμιοσυνη απο την αλωση της Πολης ως την ελληνικη ανεξαρτησια (1821)
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκοπός αυτής της εργασίας, είναι να παρουσιαστεί ένα σενάριο εξ αποστάσεως (εξΑΕ) διδασκαλίας -με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την Επανάσταση του 1821- που θα δώσει το έναυσμα στους εκπαιδευτικούς για υλοποίηση σχετικών εξ αποστάσεως μαθημάτων, αλλά και κυρίως να συμβάλλει στην εξοικείωση τους με διάφορα τεχνολογικά εργαλεία που μπορούν να στηρίξουν τις προσπάθειές τους για συνεργατική μάθηση μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας. Η Συνεργατική μάθηση (collaborative learning ή CL) μπορεί να οριστεί ως ένα σύνολο από ιδέες και τεχνικές που βοηθούν τους μαθητές να μάθουν μαζί και προωθούν την αλληλεπίδραση μεταξύ ομότιμων. Επιπρόσθετα, η σύγχρονη διδακτική αρχή της συνεργατικής μάθησης, καλλιεργεί την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, καθώς και την ανάπτυξη κοινωνικής συνείδησης. Πράγματι, ερευνητικά δεδομένα υποδεικνύουν ότι η συνεργατική μάθηση αποτελεί μια επιτυχημένη στρατηγική διδασκαλίας, καθώς συνδυάζει και προωθεί ακαδημαϊκές και κοινωνικές δεξιότητες, δύο καθολικά εκπαιδευτικούς στόχους. Τέλος, η μεθοδολογία της διδασκαλίας και της μάθησης σε ομάδες μπορεί να έχει διδακτικές εφαρμογές σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα. Υπό τις συνθήκες της τρέχουσας πανδημίας covid-19, οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες στην προσπάθεια τους να διδάξουν με την αξιοποίηση της συνεργατικής μεθόδου, κυρίως διότι η διδακτική διαδικασία υλοποιείται εξ αποστάσεώς αλλά και γιατί παρατηρείτε έλλειμα τεχνογνωσίας από τους διδάσκοντες. Ως εκ τούτου, με το συγκεκριμένο σενάριο επιδιώκεται να αμβλυνθούν οι ενδοιασμοί των εκπαιδευτικών σε σχέση με την εξ αποστάσεως υλοποίηση της CL, με την αξιοποίηση απλών δια δραστικών τεχνολογικών εργαλείων (π.χ. interactive video, course presentation, Map Maker National Geographic, Quiz κ.ά.) και των δυνατοτήτων της Cisco Webex Meetings.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί έχουν την εντύπωση ότι, όταν οργανώσουν την τάξη σε ομάδες, οι μαθητές θα απολαύσουν τη διαδικασία και θα ενθουσιαστούν με αυτή, ακόμη και όταν δεν έχουν προηγούμενη, ανάλογη εμπειρία. Όμως, προς έκπληξη των εκπαιδευτικών, οι προσδοκίες τους συνήθως δεν επαληθεύονται. Αντίθετα, ανακύπτουν στις ομάδες προβλήματα, που μπορεί να καταστήσουν ανεπίτευκτη τη συνεργασία. Μερικοί μαθητές «αξιώνουν» να συνεργαστούν μόνο με τους φίλους τους. Άλλοι προτιμούν να εργαστούν μόνοι. Κάποιοι δείχνουν απρόθυμοι ή αδιάφοροι να συνεισφέρουν στην ομαδική εργασία. Αυτό συμβαίνει γιατί οι μαθητές έχουν μάθει να δουλεύουν ατομικά. Πολλοί εκπαιδευτικοί ακόμη θεωρούν ότι η εργασία σε ομάδες δεν είναι μια απλή μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης, είναι χρονοβόρα με συνέπεια να μην μπορεί να εφαρμοστεί συχνά και τέλος ότι δεν καταλήγει αμέσως, μετά με την πρώτη εφαρμογή, σε θετικά αποτελέσματα. Για να είναι αποτελεσματική η ομαδική εργασία, είναι αναγκαίο οι μαθητές πρώτα να καλλιεργήσουν τέσσερα βασικά στοιχεία: • θετική αλληλεξάρτηση, • ατομική και συλλογική ευθύνη, • αμοιβαία ενθάρρυνση και διευκόλυνση των προσπαθειών ώστε να προωθείται ο στόχος της ομάδας, • κοινωνικές δεξιότητες Ως εκ τούτου, ο εκπαιδευτικός αρχικά είναι σημαντικό να καθορίσει τους κανόνες στην τάξη που θα καθοδηγούν τους μαθητές να: • Συμβάλουν: εστιάστε στην εργασία • Βοηθήστε ο ένας τον άλλον • Ενθαρρύνετε ο ένας τον άλλον • Μοιραστείτε • Επιλύστε από κοινού τα προβλήματα. Παράλληλα θα πρέπει να αναπτύσσονται καλές διαπροσωπικές σχέσεις τόσο μεταξύ μαθητών όσο και μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών. Τέλος, από έρευνες προκύπτει ότι όταν εφαρμοστεί με επιτυχία, η συνεργατική μάθηση δίνει στους μαθητές την εμπειρία της μάθησης σε ένα περιβάλλον όπου η γνώση δεν είναι δύσκαμπτη, εξωτερικά επιβαλλομένη και αποτιμάται μόνο το τελικό προϊόν, αλλά ένα δυναμικό, δημιουργικό στοιχείο που αναπτύσσεται μέσω της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, που συνεισφέρουν στην όλη διαδικασία με τα διαφορετικά γνωστικά τους υπόβαθρα, τις εμπειρίες και τις ιδέες τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 14
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
399.96 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1732
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
επιστημονικός υπεύθυνος: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
παιδαγωγικός συντονιστής: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
τεχνικός υπεύθυνος: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
σύλληψη: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
δημιουργία: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
συγγραφή σεναρίου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
υπεύθυνος περιεχομένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
επιμέλεια περιεχομένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
επικαιροποίηση / προσαρμογή: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
σχεδίαση γραφικών: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
τεχνική επικύρωση αντικειμένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
επικύρωση αντικειμένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
εμπλουτισμός μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ