To eat or not to eat... healthy!
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
To παρόν σενάριο έχει διάρκεια δύο (2) διδακτικών ωρών, αξιοποιεί το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom) και δημιουργήθηκε στα πλαίσια της δράσης Τ4e.
Αρχικά, οι μαθητές αποκτούν νέες γνώσεις καθώς μελετούν ασύγχρονα λεξιλόγιο στη θεματική της διατροφής (healthy food, junk food, eating disorders, healthy diet) και εμπλέκονται σε δραστηριότητες κατανόησης γραπτού κειμένου κλειστού τύπου.
Έπειτα, στη σύγχρονη διδασκαλία οι μαθητές κάνουν εξάσκηση προκειμένου να εμπεδώσουν τη νέα γνώση. Απαντούν στις προφορικές ερωτήσεις του εκπαιδευτικού, εντοπίζουν τις διατροφικές διαταραχές συγκεκριμένων εφήβων και παρέχουν συμβουλές. Στη συνέχεια, εργάζονται ομαδικά για να συνθέσουν ένα υγιεινό μενού (healthy diet) που ανταποκρίνεται στο προφίλ συγκεκριμένων εφήβων, το οποίο και παρουσιάζουν στην ολομέλεια.
Τέλος, οι μαθητές εφαρμόζουν ασύγχρονα τη νέα γνώση μέσα από ασκήσεις και υποβάλλοντας μία εργασία παραγωγής γραπτού λόγου, όπου περιγράφουν το ιδανικά υγιεινό μενού που ταιριάζει στο ατομικό τους προφίλ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
To συγκεκριμένο σενάριο υλοποιείται σε τρεις (3) φάσεις, οι οποίες ακολουθούν κατά μεγάλο βαθμό το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης (flipped classroom):
• Α΄ Φάση - Ασύγχρονη (20 λεπτά): Πρόσβαση των μαθητών στη νέα γνώση και μελέτη.
• Β΄ Φάση - Σύγχρονη (40 λεπτά): Εργασίες για εξάσκηση που στοχεύουν στην εμπέδωση της νέας γνώσης.
• Γ΄ Φάση - Ασύγχρονη (30 λεπτά): Ασκήσεις και εργασίες με στόχο την εφαρμογή της νέας γνώσης, καθώς και αποτίμηση της μαθησιακής διαδικασίας.
Η επιλογή των ψηφιακών εργαλείων της e-class και της Webex έγινε εκτός των άλλων και επειδή παρέχονται δωρεάν σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα (χωρίς να χρεώνονται δεδομένα πρόσβασης για τον χρήστη).
Τέλος, το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο αποτελεί παράδειγμα εμπλουτισμού της δια ζώσης διδασκαλίας και μπορεί να είναι εμφαρμόσιμο γενικότερα και όχι μόνο στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
1356.034 (KΒ)
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Προαπαιτούμενα για την υλοποίηση του προτεινόμενου σεναρίου αποτελούν η κατοχή υπολογιστή και η σύνδεση στο διαδίκτυο. Η υλοποίηση της παρούσας δράσης προϋποθέτει βασικές δεξιότητες ψηφιακού εγγραμματισμού (digital literacies) τόσο από την πλευρά του εκπαιδευτικού, όσο κι από την πλευρά των μαθητών (εργαλεία Web 2.0, e-class, Webex).
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1934
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αγγλικά English LanguageΑγγλικά > Διατροφή και αγορά Food and MarketΔιατροφή και αγορά > Λεξιλόγιο (σημασία - χρήση - μορφή) Vocabulary (meaning - usage - form)Λεξιλόγιο (σημασία - χρήση - μορφή)
Αγγλικά English LanguageΑγγλικά > Διατροφή και αγορά Food and MarketΔιατροφή και αγορά > Κατανόηση γραπτού λόγου ReadingΚατανόηση γραπτού λόγου
Αγγλικά English LanguageΑγγλικά > Διατροφή και αγορά Food and MarketΔιατροφή και αγορά > Παραγωγή γραπτού λόγου WritingΠαραγωγή γραπτού λόγου
Αγωγή Υγείας Health EducationΑγωγή Υγείας > Διατροφή NutritionΔιατροφή > Υγιεινή Διατροφή Healthy dietΥγιεινή Διατροφή
Οικιακή Οικονομία Domestic ScienceΟικιακή Οικονομία
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
σύλληψη: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΚΑΛΗ
δημιουργία: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΚΑΛΗ
συγγραφή σεναρίου: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΚΑΛΗ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΚΑΛΗ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΚΑΚΑΛΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΚΑΚΑΛΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ