2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Έχετε υλοποιήσει με τους μαθητές σας μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα ή διδακτική πρακτική που έχει πραγματοποιηθεί σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, αξιοποιεί Ανοιχτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους και η οποία αξίζει να δημοσιοποιηθεί και να διαμοιραστεί, καθώς μεταφέρει μια επιτυχημένη διδακτική ή εκπαιδευτική εμπειρία;
Αν ναι, σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Δράσης «Συμμετέχω» του έργου «Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ: Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων».
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον διαγωνισμό μπορείτε να βρείτε εδώ.
Η προθεσμία υποβολής συμμετοχών στον Διαγωνισμό έληξε στις 31 Οκτωβρίου 2018.
Δείτε τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού εδώ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ / Ανοιχτες εκπαιδευτικες ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
“ Το «Φωτόδεντρο Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές» (Photodentro Open Educational Practices) είναι το Πανελλήνιο Αποθετήριο Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στο χώρο αυτό, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας μπορούν να αναρτήσουν και να διαμοιράσουν Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές καθώς και να αναζητήσουν αναρτημένες εκπαιδευτικές πρακτικές άλλων χρηστών.
Στόχος του αποθετηρίου είναι η συγκέντρωση, οργάνωση και διάθεση Ανοιχτών Εκπαιδευτικών Πρακτικών που προτείνονται από την εκπαιδευτική κοινότητα και αφορούν κυρίως σε αξιοποίηση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς και σε καινοτόμες με πρόσθετη παιδαγωγική αξία διδακτικές παρεμβάσεις και δράσεις σε συγκριμένα γνωστικά πεδία ή σε διαθεματικά πεδία, όπως αυτό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη.
Όλες οι Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές διατίθενται ελεύθερα με την άδεια Creative Commons CC BY-NC-SA, στο πλαίσιο υλοποίησης της εθνικής στρατηγικής για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και της προώθησης της χρήσης Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων (OER) στα σχολεία.
Δείτε τον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Καλών Εκπαιδευτικών Πρακτικών
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη
«Μοιραζόμαστε σχολικές πρακτικές για την αειφορία»
που διενεργείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος
SAME WORLD
Κλιματική Αλλαγή | Περιβαλλοντική Δικαιοσύνη | Περιβαλλοντική Μετανάστευση
ΝΕΑ Η προθεσμία συμμετοχής στο διαγωνισμό έληξε. Δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.
“ Τι είναι μία καλή ανοιχτή εκπαιδευτική πρακτική;
“ Τι είναι μία καλή ανοιχτή εκπαιδευτική πρακτική αξιοποίησης ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου;
“ Τι είναι μία καλή ανοιχτή εκπαιδευτική πρακτική Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη;
“ Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να υποβάλω μία Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική;
Σε πρώτη φάση, μέλη του αποθετηρίου μπορούν να γίνουν οι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και εκπαιδευτικοί ιδιωτικών σχολείων) που είναι κάτοχοι λογαριασμού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνδεθούν στο Αποθετήριο με τα στοιχεία του λογαριασμού τους στο ΠΣΔ και να δημιουργήσουν το προσωπικό τους δημόσιο προφίλ, έτσι ώστε να αποκτήσουν το δικαίωμα δημοσίευσης ψηφιακού υλικού και ενεργής συμμετοχής στην κοινότητα του αποθετηρίου.
Στη συνέχεια, αφού γίνει η πιστοποίηση του χρήστη, ο χρήστης οδηγείται στη σελίδα του προσωπικού του προφίλ, όπου και καλείται να το εμπλουτίσει συμπληρώνοντας ένα σύνολο προσωπικών και επαγγελματικών στοιχείων. Διευκρινίζεται ότι κατά την εγγραφή ενός χρήστη στο αποθετήριο με χρήση του λογαριασμού του στο ΠΣΔ, τα μόνα στοιχεία που ανασύρονται από τη βάση δεδομένων του ΠΣΔ είναι το όνομα και το επώνυμό του.
“ Τι στοιχεία πρέπει να συμπληρώσω για να υποβάλω μία Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική;
β. Περιγραφή της Ανοιχτής Εκπαιδευτικής Πρακτικής (αρχείο pdf) – (Υποχρεωτικό) Περιγράφεται η προτεινόμενη διδακτική παρέμβαση, τεχνική, ή μεθοδολογία, το πλαίσιο στο οποίο υλοποιήθηκε, τα αποτελέσματα και ο αντίκτυπος που είχε, καθώς και η δυνατότητα επέκτασης και προσαρμογής της ώστε να είναι εφικτή η αξιοποίησή της και από άλλους εκπαιδευτικούς, σε παρόμοιο ή διαφορετικό πλαίσιο. Η περιγραφή της Ανοιχτής Εκπαιδευτικής Πρακτικής θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με το σχετικό πρότυπο που παρέχεται ανάλογα με την συλλογή (Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική Αξιοποίησης Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου ή Ανοιχτή Εκπαιδευτική Πρακτική Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη) όπου ανήκει (συμπλήρωση του αντίστοιχου αρχείου και μετατροπή του σε pdf).
- Πρότυπο περιγραφής Ανοιχτής Εκπαιδευτικής Πρακτικής στην συλλογή: Αξιοποίηση Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
- Πρότυπο περιγραφής Ανοιχτής Εκπαιδευτικής Πρακτικής στην συλλογή: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
γ. Παρουσίαση της εκπαιδευτικής πρακτικής (αρχείο .ppt) – (Συνιστώμενο) Πρόκειται για αρχείο παρουσίασης της Ανοιχτής Εκπαιδευτικής Πρακτικής.
Για τις Ανοιχτές Εκπαιδευτικές Πρακτικές στην συλλογή «Αξιοποίηση Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου» παρέχεται σχετικό πρότυπο.
δ. Συνοδευτικό – Υποστηρικτικό υλικό (.zip) – (Προαιρετικό) Άλλο συνοδευτικό / υποστηρικτικό υλικό, όπως κείμενο, βίντεο, ηχητικά αρχεία, κλπ τα οποία κρίνονται σημαντικά για την ολοκληρωμένη τεκμηρίωση της πρακτικής. Κατατίθενται ως ένα σε αρχείο σε συμπιεσμένη μορφή (.zip).