|
ΜΗΧΑΝΕΣ -ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
|
2. Ο παππούς ο Γουτεμβέργιος...
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που
συνδέονται με το γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
συνδέονται με το μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
συνδέονται με το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής είναι οι
ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που
συνδέονται με το μάθημα τον Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Αλληλεπίδραση (βασικό στοιχείο της επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων) Επικοινωνία (έντυπη επικοινωνία, άρθρα, γελοιογραφίες, φωτογραφίες, εκλαϊκευμένη γνώση, χρηστικές πληροφορίες κ.λπ.) Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές στους τρόπους αναπαραγωγής γραπτών κειμένων, χειρόγραφα-τυπογραφία, οι ομοιότητες και οι διαφορές των διαφόρων τύπων εφημερίδων, οι ομοιότητες και οι διαφορές των διαφόρων αφισών) Σύστημα - Σύμβολα (η έντυπη επικοινωνία προϋποθέτει τη χρήση συμβολικών συστημάτων) |
Πηγές - Υλικό |
Έρευνα στο λεξικό, στο διαδίκτυο, σε άλλες πηγές (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, ενημερωτικά φυλλάδια, συνεντεύξεις προσώπων) και στο πεδίο (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4). |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
Διερεύνηση (φύλλα εργασίας 1, 2 και 3) Επισκόπηση απόψεων (φύλλα εργασίας 1, 2 και 3) Εργασία σε ομάδες (φύλλα εργασίας 1, 2, 3) Αξιοποίηση πηγών και μέσων απόκτησης γνώσης (βιβλιοθήκη, Η/Υ, συνεντεύξεις, επισκέψεις κ.τ.λ.) (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Εξοικείωση με κειμενικά είδη (φύλλο εργασίας 2, 3) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Μια πρωτότυπη … «τυπογραφική μηχανή» Οι Μ πλοηγούνται στο λογισμικό και στο διαδίκτυο για να εντοπίσουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του πρώτου τυπογραφείου και στη συνέχεια φτιάχνουν τη δική τους «τυπογραφική μηχανή». Φύλλο Εργασίας 2: Γινόμαστε μικροί δημοσιογράφοι! Οι Μ, αφού συζητήσουν και μελετήσουν πώς είναι μια εφημερίδα, προχωρούν στην «έκδοση» της δικής τους. Αποφασίζουν για τον τίτλο που θα δώσουν στην εφημερίδα τους, επιλέγουν τα θέματα που θα φιλοξενηθούν, για τις πληροφορίες και το άλλο υλικό που θα συμπεριλάβουν και αναλαμβάνουν να το παράγουν. Μετά από κάποιες ημέρες συγκεντρώνουν το υλικό, αποφασίζουν τη θέση που θα τοποθετηθούν τα κείμενα και οι εικόνες, αναπαράγουν και διανέμουν την εφημερίδα. Φύλλο Εργασίας 3: Φτιάχνουμε την αφίσα μας! Οι Μ, αφού συζητήσουν και μελετήσουν πώς είναι μια αφίσα, προχωρούν στη δημιουργία της. Αποφασίζουν για το θέμα που θα δώσουν στην αφίσα ή τις αφίσες τους, και προχωρούν στο σχεδιασμό και στην υλοποίησή τους. Φύλλο Εργασίας 4: Ο παππούς ο Γουτεμβέργιος Σε αυτό το φύλλο εργασίας οι Μ καλούνται να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους που σχετίζονται με έντυπα μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης. |