|
ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
|
2. Ο κύκλος της ζωής
|
Διδακτικοί Στόχοι |
Οι Μ:
|
Διακλαδικές Διασυνδέσεις |
Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
γλωσσικό μάθημα είναι οι ακόλουθες: -γραπτή και προφορική έκφραση
απόψεων (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Εικαστικών είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα της Ιστορίας είναι οι ακόλουθες: Οι δραστηριότητες που προτείνονται για το
μάθημα των Μαθηματικών είναι οι ακόλουθες: |
Διαθεματικές Έννοιες |
Διάσταση (η αντίληψη του χώρου και του χρόνου ως απαραίτητων στοιχείων για την κατανόηση σημαντικών στιγμών από την ιστορία των ανθρώπων και την κατασκευή ιστορικής γραμμής. Επίσης, η αντίληψη του χρόνου ως απαραίτητου στοιχείου κατανόησης του κύκλου ζωής των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Ομοιότητα - Διαφορά (οι ομοιότητες και οι διαφορές των λέξεων εφεύρεση – ανακάλυψη. Επίσης, σύγκριση των διάφορων ηλικιακών ομάδων - συσχετισμός όλων των ζωντανών οργανισμών. Οι ομοιότητες και οι διαφορές στη διάρκεια ζωής κάποιων ζώων και φυτών - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) |
Πηγές - Υλικό |
Έρευνα στο λογισμικό, σε λεξικά, στο διαδίκτυο, σε άλλες πηγές (βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, ενημερωτικά φυλλάδια, ημερολόγια - φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) |
Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις |
Διερεύνηση (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Επισκόπηση απόψεων (φύλλο εργασίας 1) Εργασία σε ομάδες (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Αξιοποίηση πηγών και μέσων πρόσκτησης πληροφοριών (βιβλιοθήκη, Η/Υ, κ.τ.λ) (φύλλα εργασίας 1, 2, 3 και 4) Κατασκευή ιστορικής γραμμής (φύλλο εργασίας 1) Δημιουργία ποιήματος (φύλλο εργασίας 2) |
Προτεινόμενες Διδακτικές Ενέργειες |
Φύλλο Εργασίας 1: Το ταξίδι του ανθρώπου στο χρόνο Αρχικά οι Μ καλούνται να ζωγραφίσουν τρεις εφευρέσεις, που θεωρούν ότι είναι πολύ σημαντικές για τη ζωή των ανθρώπων. Στη συνέχεια, οι ΜΟ ερευνούν στο πληροφοριακό υλικό του λογισμικού και καταγράφουν κάποιες σημαντικές στιγμές από την ιστορία των ανθρώπων. Επίσης, οι Μ καλούνται να αναζητήσουν στο λογισμικό και σε άλλα λεξικά τη σημασία των λέξεων «εφεύρεση» και «ανακάλυψη». Τέλος, οι Μ, με την καθοδήγηση του Δ, φτιάχνουν σε χαρτόνι μια ιστορική γραμμή, πάνω στην οποία τοποθετούν με χρονολογική σειρά διάφορες σημαντικές εφευρέσεις και ανακαλύψεις του ανθρώπου. Φύλλο Εργασίας 2: Ο κύκλος της ζωής του ανθρώπου Αρχικά οι Μ καλούνται να διαβάσουν το εισαγωγικό κείμενο και να προσεγγίσουν την έννοια του κύκλου της ζωής. Ζητείται από τους Μ να περιγράψουν τον κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Επίσης, τους ζητείται να ερευνήσουν στο λογισμικό και σε λεξικά για να εντοπίσουν και να καταγράψουν τη σημασία των λέξεων «έμβρυο», «βρέφος», «παιδί», «έφηβος», «ενήλικας», «ηλικιωμένος». Επιπλέον, οι Μ καλούνται να γράψουν ποίημα σχετικό με τον κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Τέλος, οι Μ καλούνται να πλοηγηθούν στο λογισμικό, να ενημερωθούν για τον κύκλο ζωής των ανθρώπων και να συμπληρώσουν το δικό τους οικογενειακό δέντρο, κολλώντας φωτογραφίες της οικογένειάς τους. Φύλλο Εργασίας 3: Ο κύκλος της ζωής των ζώων Αρχικά οι Μ καλούνται να σχολιάσουν το γεγονός ότι τα ζώα, όπως και οι άνθρωποι, έχουν το δικό τους κύκλο ζωής. Καλούνται να περιγράψουν τον κύκλο ζωής του σκύλου. Επίσης, ζητείται από τους μαθητές να ταξινομήσουν διάφορα ζώα ανάλογα με τη διάρκεια ζωής τους, αφού πρώτα αναζητήσουν στο λογισμικό τη διάρκεια που ζει το καθένα. Τέλος, ζητείται από τους μαθητές να γράψουν προτάσεις, με τις οποίες θα συγκρίνουν τη διάρκεια ζωής κάποιων ζώων, χρησιμοποιώντας φράσεις, όπως «περισσότερο», «λιγότερο», «πιο πολλά χρόνια», «πιο λίγα χρόνια» κ.λπ. Φύλλο Εργασίας 4: Ο κύκλος της ζωής των φυτών Αρχικά οι Μ καλούνται να σχολιάσουν το γεγονός ότι τα φυτά, όπως οι άνθρωποι και τα ζώα, έχουν το δικό τους κύκλο ζωής. Οι Μ καλούνται να περιγράψουν τον κύκλο ζωής ενός φυτού. Ακόμη, ζητείται από τους Μ να ερευνήσουν στο λογισμικό και να καταγράψουν τη σημασία των φράσεων «μονοετές» και «πολυετές φυτό». Τέλος, οι Μ καλούνται να ζωγραφίσουν τον κύκλο ζωής ενός φυτού που γνωρίζουν. |