Page 5 - Ατμοσφαιρική ρύπανση και ο περιορισμός της χρήσης ενέργειας
P. 5
Προτεινόμενες Δραστηριότητες Δραστηριότητα 1, φύλλο εργασίας 1: μεταφορικά μέσα «Τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιούμε για να πάμε στο σχολείο». Οι μαθητές ερευνούν με ποιο μέσο πηγαίνουν αυτοί και οι συμμαθητές τους στο σχολείο. Συντάσσουν ερωτηματολόγια και ελέγχουν πόσοι μαθητές χρησιμοποιούν Ι.Χ., μηχανάκι, ποδήλατο, λεωφορείο, τραμ, μετρό, τρόλεϊ, ή πάνε στο σχολείο με τα πόδια. Αποδίδουν τα στοιχεία τους σε γραφήματα. Προβλέπουν τις επιπτώσεις της χρήσης οχημάτων στη ρύπανση της ατμόσφαιρας και συζητούν τον τρόπους με τους οποίους μπορούν να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις. Φύλλο εργασίας 1: μεταφορικά μέσα «Τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιούμε για να πάμε στο σχολείο». Κάντε μια έρευνα στους μαθητές της τάξης ή του σχολείου σας για το μεταφορικό μέσο που χρησιμοποίησαν το πρωί για να έρθουν στο σχολείο. Να κάνετε ερωτήσεις όπως:  πάτε στο σχολείο με τα πόδια ή με ποδήλατο;  παίρνετε το λεωφορείο ή πηγαίνετε με Ι.Χ.; Συμπληρώστε ένα λογιστικό φύλλο με τον αριθμό μαθητών που χρησιμοποίησαν τα παραπάνω μέσα μεταφοράς. Αποδώστε τα δεδομένα σε ένα ραβδόγραμμα. Για να συγκρίνετε τις επιπτώσεις διαφόρων τρόπων μετακίνησης, μπορείτε να συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα «πράσινες συνήθειες: μετακινήσεις φιλικές στο περιβάλλον του αειφόρου ελληνικού σχολείου http://goo.gl/xxp67k ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ατμοσφαιρική ρύπανση http://europa.eu/legislation_summaries/environment/ air_pollution/index_el.htm. Μπορείτε επίσης να παίξετε το παιχνίδι «Go Green!» στον ιστότοπο της NASA http://climatekids.nasa.gov/go-green/ που είναι σε απλά αγγλικά. Τι συμπεράσματα βγάζετε για την ποιότητα του αέρα στην περιοχή σας; Συζητήστε τι αντίκτυπο μπορεί να έχουν τα μέσα μεταφοράς στο περιβάλλον του αέρα και πως μπορούν να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις. Να εκθέσετε τα ευρήματα στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10