Page 4 - Οι σεισμοί στην Ελλάδα και τον Κόσμο
P. 4
Διδακτικοί / μαθησιακοί στόχοι Οι μαθητές αναμένεται να: • αναφέρουν τον τρόπο, με τον οποίο προκαλείται ένας σεισμός και τον περιγράφουν • ορίζουν τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με την εκδήλωση του φαινομένου (εστία, επίκεντρο, κλπ). • συσχετίζουν το φαινόμενο της σεισμικότητας με τα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών και με άλλα φαινόμενα (π.χ. ηφαίστεια, τσουνάμι) • εντοπίζουν στον παγκόσμιο χάρτη περιοχές με τη μεγαλύτερη σεισμική δραστηριότητα (σεισμικές ζώνες) και ειδικά στην περιοχή της Ελλάδας και σε περιοχές κοντά στους τόπους καταγωγής τους, να τις συσχετίζουν με τα χαρακτηριστικά της θέσης τους • παρατηρούν και σχολιάζουν αποτελέσματα από την εκδήλωση ενός σεισμού σε μια περιοχή και προτείνουν μέτρα προφύλαξης. Γενικότεροι εκπαιδευτικοί στόχοι Οι μαθητές αναμένεται να: • συνειδητοποιήσουν ότι ζουν σε μια σεισμογενή περιοχή και να συναισθανθούν την αναγκαιότητα για σωστή πληροφόρηση για το σεισμό, ώστε να έχουν ορθή και υπεύθυνη συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση εκδήλωσης του • αξιολογούν τα αποτελέσματα από την εκδήλωση ενός σεισμού σε όλους τους τομείς της ζωής του ανθρώπου (κοινωνικούς, οικονομικούς, ψυχολογικούς, κλπ) αλλά και στο περιβάλλον και να παρουσιάζουν προτεινόμενες λύσεις αντιμετώπισης μιας ενδεχόμενης φυσικής καταστροφής (σεισμό) στην περιοχή τους • συνεργάζονται, επικοινωνούν γραπτά ή προφορικά, ανακοινώνουν απόψεις και συμπεράσματα και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους • αναζητούν δεδομένα σε πολυμεσικά περιβάλλοντα και χρησιμοποιούν προσομοιώσεις και αναπαραστάσεις για την ερμηνεία φαινομένων • εξοικειωθούν με τη χρήση του εργαλείου Google earth ως εργαλείου οπτικοποίσης του πλανήτη. Εκτιμώμενη διάρκεια, οργάνωση διδασκαλίας, ρόλος του εκπαιδευτικού Η διάρκεια εκτιμάται σε δύο (2) διδακτικές ώρες. Το σενάριο προτείνεται να υλοπποιηθεί στο εργαστήριο Πληροφορικής. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 2-3 ατόμων, συνεργάζονται και συμπληρώνουν τα φύλλα εργασίας. Οι μαθητές ανακοινώνουν τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων τους στην ολομέλεια της τάξης. Ο εκπαιδευτικός έχει ρόλο καθοδηγητικό και διευκολυντικό. 4
   1   2   3   4   5   6   7   8