Tα σταδια της αφαιρεσης στο ζωγραφικο εργο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστική άσκηση με θέμα τα στάδια αφαίρεσης στη ζωγραφική. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη σταδιακή μετάβαση από το ρεαλιστικό στο αφαιρετικό σχέδιο. Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει ζωγραφικά έργα με διαφορετικά στάδια αφαίρεσης. Συγκεκριμένα, εξετάζονται έργα του Alberto Giacometti (Αλμπέρτο Τζακομέττι), του Γιάννη Μόραλη, του Pablo Picasso (Πάμπλο Πικάσο) και του Paul Cézanne (Πωλ Σεζάν). Στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα να κατατάξουν τα έργα αυτά σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τον βαθμό αφαίρεσής τους. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν πληροφοριακό υλικό για τη ζωή και το έργο των τεσσάρων αυτών ζωγράφων. Ακόμη, προτείνεται ανοιχτή δραστηριότητα ζωγραφικής, εκτυπώνοντας την εικόνα ενός βουνού και αποδίδοντας το τοπίο με δύο διαφορετικούς τρόπους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να εμπλουτίσει δραστηριότητες κατανόησης του βαθμού αφαίρεσης στα έργα τέχνης. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, παρατηρούν, συγκρίνουν και αντιστοιχίζουν τα προτεινόμενα έργα, ανάλογα τον βαθμό αφαίρεσής τους. Μέσα από τη διαδικασία, προσδιορίζονται τα στάδια της αφαίρεσης και συσχετίζονται με τρόπους απεικόνισης. Τα εμφανιζόμενα έργα μπορούν να σχολιάζονται από τον εκπαιδευτικό, ώστε να δοθεί το ερέθισμα για επέκταση σε δημιουργικές δραστηριότητες. Προεκτάσεις μπορούν να δοθούν με την παρουσίαση έργων κάποιου από τους αναφερόμενους καλλιτέχνες.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
5849.164 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/1029
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.5
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
25/01/2013
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ
17/09/2019
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: Περικλής Γιαννάκης [ΙΤΥΕ]
τεχνική επικύρωση αντικειμένου: Περικλής Γιαννάκης [ΙΤΥΕ]
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
δημιουργία: Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
επικύρωση αντικειμένου: Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ]
παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
επικαιροποίηση / προσαρμογή: Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ], Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ