Tα σταδια της αφαιρεσης στο ζωγραφικο εργο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστική άσκηση με θέμα τα στάδια αφαίρεσης στη ζωγραφική. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη σταδιακή μετάβαση από το ρεαλιστικό στο αφαιρετικό σχέδιο. Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει ζωγραφικά έργα με διαφορετικά στάδια αφαίρεσης. Συγκεκριμένα, εξετάζονται έργα του Giacometti (Τζακομέτι), του Μόραλη, του Picasso (Πικάσο) και του Cézanne (Σεζάν). Στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα να κατατάξουν τα έργα αυτά σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τον βαθμό αφαίρεσής τους. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν πληροφοριακό υλικό για τη ζωή και το έργο των τεσσάρων αυτών ζωγράφων. Ακόμη, προτείνεται ανοιχτή δραστηριότητα ζωγραφικής, εκτυπώνοντας την εικόνα ενός βουνού και αποδίδοντας το τοπίο με δύο διαφορετικούς τρόπους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να εμπλουτίσει δραστηριότητες κατανόησης του βαθμού αφαίρεσης στα έργα τέχνης. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, παρατηρούν, συγκρίνουν και αντιστοιχίζουν τα προτεινόμενα έργα, ανάλογα τον βαθμό αφαίρεσής τους. Μέσα από τη διαδικασία, προσδιορίζονται τα στάδια της αφαίρεσης και συσχετίζονται με τρόπους απεικόνισης. Τα εμφανιζόμενα έργα μπορούν να σχολιάζονται από τον εκπαιδευτικό, ώστε να δοθεί το ερέθισμα για επέκταση σε δημιουργικές δραστηριότητες. Προεκτάσεις μπορούν να δοθούν με την παρουσίαση έργων κάποιου από τους αναφερόμενους καλλιτέχνες.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
5849.164 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/1029
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.5
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
τεχνική υλοποίηση: Περικλής Γιαννάκης
τεχνική επικύρωση αντικειμένου: Περικλής Γιαννάκης
ειδήμων γνωστικού αντικειμένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
δημιουργός: Ανδρέας Κωστόπουλος
επικύρωση αντικειμένου: Γιάννης Παλιόκας
παιδαγωγική επικύρωση αντικειμένου: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
επικαιροποίηση / προσαρμογή: Γιώργος Πισκοπάνης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Γιάννης Παλιόκας, Ανδρέας Κωστόπουλος
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου, Τζένη Οικονομίδου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ