Μαθαινω και παιζω με τον Vivaldi
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Δύο δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, με βάση το πρώτο μέρος του κοντσέρτου σε Μι μείζονα (Άνοιξη) του Antonio Vivaldi. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η σύνδεση της μουσικής με τον λόγο και την εικόνα, καθώς και η εξάσκηση της μουσικής μνήμης των μαθητών. Μέσω των προτεινόμενων δραστηριοτήτων, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές αφενός να αντιστοιχίσουν τα διαφορετικά μουσικά θέματα που χρησιμοποιεί ο συνθέτης με τις σκηνές που περιγράφει και αφετέρου να τοποθετήσουν τα διαφορετικά αυτά μουσικά θέματα με τη σειρά που τα ακούν, οπτικοποιώντας τη μουσική. Οι δραστηριότητες συνοδεύονται από σύντομες πληροφορίες για τον Vivaldi και το έργο του, καθώς και από γλωσσάρι επεξήγησης των επιμέρους μουσικών όρων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μέσα από δύο δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης και εξάσκησης της μουσικής μνήμης, οι μαθητές δημιουργούν έναν χάρτη ακρόασης του μουσικού κομματιού, οπτικοποιώντας τη μουσική (σύροντας τις διαθέσιμες εικόνες) και συνδέοντάς τη με τον λόγο (σονέτο που αποδίδεται στον Vivaldi). Η «Άνοιξη» του Vivaldi είναι ένα έργο προγραμματικής μουσικής ιδανικό για την εισαγωγή των μαθητών στα μέσα που διαθέτει η παλέτα του συνθέτη για την αναπαράσταση εικόνων, ιδεών και συναισθημάτων. Παράλληλα, η φόρμα του ροντό (για την ακρίβεια «ριτορνέλο») μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, ώστε να γίνουν κατανοητές έννοιες και τεχνικές σύνθεσης όπως η μίμηση, η επανάληψη, το μουσικό θέμα και η ενορχήστρωση. Επιπλέον, η μουσική προσφέρεται για εισαγωγή των μαθητών τόσο στα χαρακτηριστικά της περιόδου Μπαρόκ όσο και στη δομή του concerto grosso. Μέσω του διαδικτύου μπορούν να αναζητηθούν βίντεο επεξήγησης για το έργο «Τέσσερις εποχές» (με animation και ελληνικούς υπότιτλους), φύλλα εργασίας, αλλά και υλικό με ιδέες επέκτασης για το μάθημα (blogspots εκπαιδευτικών, π.χ. Ξανθίππης Αναστασιάδου, Γκέλυς Μητρογιάννη).


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
11 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
36494.337 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/10741
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
04/03/2019
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μουσική Music EducationΜουσική > Μουσικές μορφές / είδη Music styles / genresΜουσικές μορφές / είδη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
επιστημονικός υπεύθυνος: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
παιδαγωγικός συντονιστής: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Κυριακή Ζαχαροπούλου [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ