Αναπηδηση μπαλας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστικό μαθησιακό αντικείμενο για την ανάπτυξη αλγορίθμου που βασίζεται στην επαναληπτική δομή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ, με στόχο τη μελέτη ενός υπολογιστικού προβλήματος. Πέραν της ανάπτυξης αλγοριθμικής λογικής, στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να οδηγήσει τους μαθητές στο να κατανοήσουν ότι η «προφανής» συνθήκη τερματισμού h=0 οδηγεί σε έλλειψη περατότητας του αλγορίθμου και ότι στη θέση της απαιτείται μια πιο ρεαλιστική εκδοχή. Στους μαθητές παρέχονται οι δυνατότητες διερεύνησης και ελέγχου της εκτέλεσης του αλγορίθμου, με τη χρήση των πλήκτρων: Εκτέλεση, Παύση, Επόμενο (για βηματική εκτέλεση), Υποβολή (για έλεγχο ορθότητας της προτεινόμενης λύσης), Βοήθεια (για παροχή πρόσθετων βοηθητικών λεπτομερειών που επιτρέπουν στον χρήστη να αντιληφθεί ποιος είναι ο ορθός τρόπος συμπλήρωσης των κενών του αλγορίθμου) και Λύση (για αποκάλυψη όλων των πιθανών παραλλαγών της λύσης). Περιλαμβάνεται, επίσης, η δυνατότητα εμφάνισης των τιμών των μεταβλητών κατά την εκτέλεση του αλγορίθμου, προβολής επεξηγήσεων για τον ρόλο κάθε γραμμής του προγράμματος, παρεμβολής σημείων διακοπής (breakpoints), καθώς και ο ελέγχου του ρυθμού της αυτοματοποιημένης προσομοίωσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τα κενά του αλγορίθμου. Αν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μετατροπή του αλγορίθμου από ελεύθερο κείμενο σε ψευδογλώσσα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επιλογή «Ρυθμίσεις», για να λάβουν πρόσθετη βοήθεια. Το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές να συγκρίνουν τα αποτελέσματα της εκδοχής τους με τα αναμενόμενα και να οδηγηθούν στον εντοπισμό λογικών σφαλμάτων. Αν ο αλγόριθμος περιέχει συντακτικά σφάλματα, το μαθησιακό αντικείμενο (που λειτουργεί ως διερμηνευτής) τα επισημαίνει με σχετικό μήνυμα, όταν η προσομοίωση φτάσει στη γραμμή κώδικα στην οποία υπάρχει το πρόβλημα. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επιλογή «Βοήθεια», η οποία αρχικά εμφανίζει μια υπόδειξη, ενώ, αν πατηθεί ξανά, συμπληρώνει το κενό με το ορθό περιεχόμενο (αν είναι μοναδικό) ή με κάποια από τις ορθές παραλλαγές του. Επισημαίνεται ότι σε κάθε εκτέλεση του μαθησιακού αντικειμένου η σειρά συμπλήρωσης των κενών μέσω του πλήκτρου αυτού επιλέγεται τυχαία. Χρησιμοποιώντας στρατηγικές συνεργατικής μάθησης, το μαθησιακό αντικείμενο επιτρέπει στους μαθητές να δοκιμάσουν όλες τις παραλλαγές της ορθής επίλυσης του προβλήματος.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 19
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
411.244 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/10868
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.1 (final)
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
11/06/2019
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Προγραμματισμός υπολογιστών Computer programmingΠρογραμματισμός υπολογιστών > Αλγόριθμος AlgorithmΑλγόριθμος
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ Information & Communication Technologies (ICT)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών-ΤΠΕ > Προγραμματισμός υπολογιστών Computer programmingΠρογραμματισμός υπολογιστών > Προγραμματιστικές δομές Programming structuresΠρογραμματιστικές δομές
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ]
επιστημονικός υπεύθυνος: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ]
παιδαγωγικός συντονιστής: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ]
σύλληψη: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
δημιουργία: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
συγγραφή σεναρίου: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
παιδαγωγικός σχεδιασμός: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος περιεχομένου: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
εμπλουτισμός μεταδεδομένων: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ], Παναγιώτης Τσάκωνας [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Αθανάσιος Τζιμογιάννης [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ