Η διαδραστική δραστηριότητα διάκρισης μεταξύ ιστορικού γεγονότος και ερμηνείας / άποψης, στο πλαίσιο κατανόησης της τεκμηριωτικής φύσης του ιστορικού υλικού, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο. Η διδακτική αξιοποίησή του στοχεύει στην ανάδειξη όψεων της εννοιολογικής ιστορικής μάθησης και μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν φράσεις ιστοριογραφικών κειμένων για ποικίλα ιστορικά θέματα και περιόδους και, στη συνέχεια, να τις διακρίνουν σε αυτές που αποτελούν ιστορικές αναφορές γεγονότων και σε αυτές που είναι ερμηνείες / απόψεις ιστορικών γεγονότων και φαινομένων. Το μαθησιακό αντικείμενο καλεί τους μαθητές να αιτιολογήσουν τις επιλογές τους και, ακολούθως, να τις επιβεβαιώσουν, με βάση την ανατροφοδότηση.