Γυμνο που κατεβαινει τη σκαλα Αρ 2, Μαρσελ Ντυσαν, Μουσειο Τεχνης της Φιλαδελφειας,ΗΠΑ,1912
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα ελαιογραφίας σε καμβά (89 x146 εκ.) έργο του Μαρσελ Ντυσάν. Απεικονίζει την κίνηση μιας ολόσωμης φιγούρας. Τα διακριτά "μέρη του σώματος" αποτελούνται από γεωμετρικά σχήματα που συναρμολογούνται μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο ώστε να δείχνουν ρυθμό και κίνηση. Το σκούρο περίγραμμα περιορίζει τις καμπύλες του σώματος, ενώ οι γραμμές τονίζουν τη δυναμική των σχημάτων. Η κατεύθυνση του γυμνού φαίνεται να ορίζεται με ένα διαγώνιο νοητό άξονα που ξεκινά από την επάνω αριστερή προς τα κάτω δεξιά γωνία ενώ στις απέναντι γωνίες του έργου τα σχήματα (σκαλοπάτια) αποδίδονται με σκούρα χρώματα. Η χρωματική παλέτα κυμαίνεται από κίτρινο έως σκούρα ώχρα και τους σχεδόν μαύρους τόνους. Στο κάτω αριστερό μέρος του έργου γράφει με κεφαλαία γράμματα "NU DESCENDANT UN ESCALIER".

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για τη προσέγγιση της μοντέρνας τέχνης. Μέσα από την πρωτοποριακή απόδοση του έργου να διερευνηθούν οι προθέσεις του Ντυσάν και να συσχετιστούν με κυβιστικές και φουτουριστικές αρχές απεικόνισης ώστε να διαπιστωθούν ομοιότητες και διαφορές. Εστιάζοντας στο έργο να αναζητηθούν βασικά μορφικά στοιχεία όπως η γραμμή, το σχήμα και το χρώμα, να εξεταστεί πως οργανώθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ώστε το έργο να έχει συνοχή και ενότητα. Το έργο του Ντυσάν μπορεί να συγκριθεί με τις φωτογραφικές μελέτες της κίνησης του Ίντγουιρντ Μάιμπριτζ και του Jules Marey. Μπορεί να αξιοποιηθεί στη προσέγγιση της εικαστικής απόδοσης της ανθρώπινης μορφής στην ιστορία της τέχνης. Μέσα από τη συγκριτική παράθεση έργων με το ίδιο θέμα από διαφορετικές εποχές να προσδιοριστεί η ανάγκη και η ποικιλία στην καλλιτεχνική έκφραση καθώς και η συνέχεια στη τέχνη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
image/jpeg
ΜΕΓΕΘΟΣ
73.605 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8952
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΛΑΕΡΤΗΣ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά > Painting
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επιμέλεια: Ανδρέας Κωστόπουλος
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
πάροχος περιεχομένου: Corel Professional Photos, Corel Professional Photos, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δωροθέα Μάρσαλ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΤΥΕ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Ανδρέας Κωστόπουλος
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
δράση:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ