Με τη διαδραστική εικόνα επιχειρείται να ανακαλύψουν, να προσέξουν και να στοχαστούν-συζητήσουν τα παιδιά τον πλούτο του κειμένου από την άποψη του περιεχομένου, των συγγραφικών τεχνικών και των εκφραστικών τρόπων. Γι’ αυτό παρουσιάζεται η εικόνα ενός δώρου με σημεία – συνδέσμους αριθμημένους, που καθοδηγούν τη μαθησιακή διαδικασία: Ανοίγονται δραστηριότητες, ερωτήσεις-ασκήσεις και επισημάνσεις / παρατηρήσεις, κατανεμημένες σε θεματικές ενότητες. Στόχοι μαθησιακοί: Εντοπισμός – αναγνώριση στο κείμενο, κατανόηση και ερμηνευτική ανάλυση, χάριν της οποίας τα παιδιά παραπέμπονται στο τέλος και σε στοχευμένη μελέτη εξωκειμενικών πηγών. Η παραγωγή λόγου μπορεί να είναι προφορική ή γραπτή, ζητείται όμως να αξιοποιούνται κάθε φορά σημαντικές για το νόημα λέξεις-κλειδιά. Ζητείται, εξάλλου, να μελετηθούν τα θέματα που θίγει το κείμενο σε σύνδεση με τη σχετική ιστορική εποχή και το κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον, χρησιμοποιώντας στοιχεία του κειμένου και εξωκειμενικά. Επίσης, επιδιώκεται ιδιαιτέρως η εστίαση στους σκοπούς-προθέσεις του συγγραφέα και στις συνακόλουθες επιλογές των συγγραφικών τεχνικών (κειμενικό είδος, αφηγηματικές τεχνικές), καθώς και των εκφραστικών μέσων, ζητώντας να εξηγηθούν οι λειτουργίες τους. Περιλαμβάνεται και η λειτουργία σημείων στίξης. Συνοδευτικές εικόνες οπτικοποιούν το γραπτό κείμενο, βοηθώντας την κατανόησή του, ή/και σχολιάζουν συμπληρωματικά.