Γρηγ. Ξενοπουλου, «Καποια Χριστουγεννα»: Κειμενο ψυχαγωγικο…
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Με τη διαδραστική εικόνα επιχειρείται να ανακαλύψουν, να προσέξουν και να στοχαστούν-συζητήσουν τα παιδιά τον πλούτο του κειμένου από την άποψη του περιεχομένου, των συγγραφικών τεχνικών και των εκφραστικών τρόπων. Γι’ αυτό παρουσιάζεται η εικόνα ενός δώρου με σημεία – συνδέσμους αριθμημένους, που καθοδηγούν τη μαθησιακή διαδικασία: Ανοίγονται δραστηριότητες, ερωτήσεις-ασκήσεις και επισημάνσεις / παρατηρήσεις, κατανεμημένες σε θεματικές ενότητες. Στόχοι μαθησιακοί: Εντοπισμός – αναγνώριση στο κείμενο, κατανόηση και ερμηνευτική ανάλυση, χάριν της οποίας τα παιδιά παραπέμπονται στο τέλος και σε στοχευμένη μελέτη εξωκειμενικών πηγών. Η παραγωγή λόγου μπορεί να είναι προφορική ή γραπτή, ζητείται όμως να αξιοποιούνται κάθε φορά σημαντικές για το νόημα λέξεις-κλειδιά. Ζητείται, εξάλλου, να μελετηθούν τα θέματα που θίγει το κείμενο σε σύνδεση με τη σχετική ιστορική εποχή και το κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον, χρησιμοποιώντας στοιχεία του κειμένου και εξωκειμενικά. Επίσης, επιδιώκεται ιδιαιτέρως η εστίαση στους σκοπούς-προθέσεις του συγγραφέα και στις συνακόλουθες επιλογές των συγγραφικών τεχνικών (κειμενικό είδος, αφηγηματικές τεχνικές), καθώς και των εκφραστικών μέσων, ζητώντας να εξηγηθούν οι λειτουργίες τους. Περιλαμβάνεται και η λειτουργία σημείων στίξης. Συνοδευτικές εικόνες οπτικοποιούν το γραπτό κείμενο, βοηθώντας την κατανόησή του, ή/και σχολιάζουν συμπληρωματικά.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η διαδραστική εικόνα μπορεί να χρησιμεύσει ως οδηγός μελέτης για το κείμενο, στο σπίτι ή στην τάξη, στο μάθημα της Λογοτεχνίας με τη βοήθεια του διδάσκοντα/της διδάσκουσας, που γνωρίζει καλύτερα τις προϋπάρχουσες γνώσεις και τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών που διδάσκει. Αυτοί οι παράγοντες καθορίζουν και πόσες/ποιες από τις δραστηριότητες θα κάνουν τα παιδιά, ατομικά ή σε ομάδες, καθώς επιδιώχθηκε η μελέτη–ανάλυση του κειμένου να είναι εξαντλητική. Η εργασία μπορεί να γίνει σε η/υ ή σε διαδραστικό πίνακα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
14 - 18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/h5p
ΜΕΓΕΘΟΣ
1705.187 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2909
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / Τρόποι γραφής
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Καλαντζή Αγορίτσα
πάροχος περιεχομένου: ΚώσταςΔουρίδας-Αδελφότης Καριτσιωτών, Κων.Μουζάκης – myeptanisa.gr, Νικήτας Καράλης - Ανδριακή press, YouTube video Tasting History with Max Miller -helllasjournal, Γαστρονόμος-Καθημερινή, pixabay.com (RosZie, dapple-designers , LimoncitoSketching, dandelion_tea, Clker-Free-Vector-Images)
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΑΓΟΡΙΤΣΑ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΑΓΟΡΙΤΣΑ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ