2. Τα στοιχεία που αποτελούν τον πλανήτη μας




 

Δραστηριότητα 3

 

1η Ομάδα: Παίρνουμε ένα ζευγάρι μαγικά γυαλιά με φίλτρο που μας επιτρέπει να βλέπουμε μόνο τα μέρη που υπάρχει νερό και κοιτάζουμε τη Γη από το διάστημα. Αν είμαστε στη θέση αυτή πώς θα τη βλέπαμε; Ζωγραφίζουμε την εικόνα της σε πρόγραμμα ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ή στο φύλλο εργασίας.

2η Ομάδα: Παίρνουμε ένα άλλο ζευγάρι μαγικά γυαλιά με φίλτρο που μας επιτρέπει να βλέπουμε μόνο τα μέρη που υπάρχει έδαφος και κοιτάζουμε τη Γη από το διάστημα. Αν είμαστε στη θέση αυτή πώς θα τη βλέπαμε; Ζωγραφίζουμε την εικόνα της σε πρόγραμμα ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ή στο φύλλο εργασίας.

3η Ομάδα: Παίρνουμε το τρίτο ζευγάρι με φίλτρο που μας επιτρέπει αντίστοιχα να βλέπουμε μόνο τα μέρη που υπάρχει ατμόσφαιρα και κοιτάζουμε τη Γη από το διάστημα. Αν είμαστε στη θέση αυτή πώς θα τη βλέπαμε; Ζωγραφίζουμε την εικόνα της σε πρόγραμμα ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ή στο φύλλο εργασίας.

4η Ομάδα: Παίρνουμε το τελευταίο ζευγάρι που μας επιτρέπει να βλέπουμε μόνο τους ζωντανούς οργανισμούς (ανθρώπους - ζώα και φυτά) και κοιτάζουμε τη Γη από το διάστημα. Αν είμαστε στη θέση αυτή πώς θα τη βλέπαμε; Ζωγραφίζουμε την εικόνα της σε πρόγραμμα ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ή στο φύλλο εργασίας.
Οδηγίες για διδακτική αξιοποίηση της οθόνης με το φύλλο εργασίας
 

Βήμα 1ο: Ας παίξουμε! Φανταζόμαστε ότι κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της ένα ζευγάρι μαγικά γυαλιά και βλέπει τον κόσμο διαφορετικά (τα ζευγάρια των γυαλιών είναι συνολικά τέσσερα).
Βήμα 2ο: Κάνουμε κλικ στην υδρόγειο σφαίρα που βλέπουμε στο μικρόκοσμο, και παρατηρούμε στην οθόνη του υπολογιστή μια εικόνα (αναπαράσταση) όπου παρουσιάζονται τα στοιχεία από τα οποία αποτελείται ο πλανήτης μας σαν σφαίρες οι οποίες έχουν το ίδιο μέγεθος και την ίδια μορφή με τη Γη. Ονομάζουμε και περιγράφουμε τα στοιχεία αυτά.



 
μικρόκοσμος



Βήμα 3ο: Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις ακόλουθες λέξεις: γεώσφαιρα, υδρόσφαιρα, ατμόσφαιρα και βιόσφαιρα για να ονομάσουμε τις σφαίρες των εικόνων που παρατηρήσαμε; Πριν χρησιμοποιήσουμε όμως τις παραπάνω λέξεις θα ήταν χρήσιμο να τις αναλύσουμε και να τις εξηγήσουμε στις ομάδες μας. Σε αυτό θα μας βοηθήσει η παραπάνω υπερσύνδεση.
 


 Οθόνες:     1   2   3   4   5   6   7