5. Αλληλεπιδράσεις των στοιχείων της Γης I


 

Διαπιστώσαμε ότι τα στοιχεία του πλανήτη μας «δεν υπάρχουν ξεχωριστά» το ένα από το άλλο αλλά συνυπάρχουν και συνεργάζονται. Οι επιστήμονες αυτή την συνεργασία την ονομάζουν αλληλεπίδραση των στοιχείων.

Δραστηριότητα 6:

Βήμα 1ο Κάνουμε κλικ στη λέξη αλληλεπίδραση και συζητούμε στις ομάδες μας τη σημασία της.

 

 

Βήμα 2ο Στις παρακάτω προτάσεις περιγράφονται μερικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των στοιχείων που φαίνονται στην εικόνα του φράγματος Glen Canyon:

  Οδηγίες για διδακτική αξιοποίηση της οθόνης με το φύλλο εργασίας

 

Bud Rusho, Bureau of Reclamation, 1984 Το φράγμα του Glen Canyon συγκρατεί τα νερά του ποταμού Colorado και έτσι δημιουργείται η τεχνητή λίμνη Powell.

  • Οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι ζωντανοί οργανισμοί και άρα ανήκουν στη βιόσφαιρα, κατασκεύασαν το φράγμα χρησιμοποιώντας υλικά από τη γεώσφαιρα (δηλαδή πέτρες, χώμα κ.λπ.).
  • Μέρος του νερού της λίμνης (υδρόσφαιρα) η οποία δημιουργείται εξαιτίας του φράγματος (της εικόνας) απορροφάται από το έδαφος (γεώσφαιρα) και ονομάζεται υπόγειο νερό. Ένα άλλο μέρος του νερού της λίμνης εξατμίζεται στον αέρα (ατμόσφαιρα).
  • Οι άνθρωποι (βιόσφαιρα) χρησιμοποιούν τη δυναμική ενέργεια του νερού (υδρόσφαιρα) τη στιγμή που πέφτει από τα απότομα τοιχώματα του φράγματος (γεώσφαιρα) για να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια (στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια).






 

Βήμα 3ο: Συζητούμε στις ομάδες μας τις αλληλεπιδράσεις των τεσσάρων σφαιρών της Γης που περιγράφουν οι προτάσεις. Σε ποιο συμπέρασμα καταλήγουμε;


 



Βήμα 4ο: Λέμε και εμείς στην τάξη δικά μας παραδείγματα παρόμοιων αλληλεπιδράσεων που έχουμε παρατηρήσει στον τόπο μας.


 

ταινία



Βήμα 5ο: Παρακολουθούμε την ταινία και γράφουμε προτάσεις χρησιμοποιώντας τη λέξη "αλληλεπίδραση".


 


 Οθόνες:     1   2   3   4   5   6   7