|
Στον πλανήτη μας
κατοικούμε πάνω από έξι δισεκατομμύρια άνθρωποι και καθένας από εμάς
επηρεάζει το σύστημα της Γης σε κάποιο βαθμό. Οι αλληλεπιδράσεις του
καθένα μας με τις άλλες σφαίρες μπορεί να μας φαίνονται μικρές σε
έκταση και σε μέγεθος δηλαδή ασήμαντες, ωστόσο αν τις πολλαπλασιάσουμε
επί έξι δισεκατομμύρια φορές τότε θα διαπιστώσουμε ότι αυτές μπορεί να
γίνουν πολύ σημαντικές και μεγάλες. Για παράδειγμα μερικές από τις
δραστηριότητές μας όπως η καύση των φυσικών καυσίμων (π.χ. πετρέλαιο,
κάρβουνο) επηρεάζει σημαντικά το σύστημα της Γης σε παγκόσμια κλίμακα.
|
|
|
|
Πηγή:
Wikipedia, the free encyclopedia,
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:World_population_density_map.PNG |
|
|
|
Δραστηριότητα 9
Στο χάρτη παρουσιάζονται οι χώρες του
πλανήτη μας χρωματισμένες κατάλληλα σύμφωνα με τον αριθμό των κατοίκων
τους ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.
Βήμα 1ο: Συζητούμε
στις ομάδες μας ποιες από τις περιοχές του χάρτη είναι
αραιοκατοικημένες και ποιες πυκνοκατοικημένες. Ποιες από αυτές
αναγνωρίζουμε;
Βήμα 2ο: Στη
συνέχεια μελετούμε συγκριτικά μια αραιοκατοικημένη περιοχή για
παράδειγμα τη Γροιλανδία και μια πυκνοκατοικημένη για παράδειγμα τη
Γερμανία.
|
|
Βήμα 3ο: Ανατρέχουμε στο διαδίκτυο και συλλέγουμε πληροφορίες για
τις παραπάνω περιοχές που επιλέξαμε.
|
|
Δραστηριότητα
10
Βήμα 1ο: Πώς πιστεύουμε ότι επηρεάζει η καύση των φυσικών
καυσίμων (π.χ. πετρέλαιο, κάρβουνο) από τον άνθρωπο τα τέσσερα στοιχεία
του συστήματος της Γης;
Βήμα 2ο:
Συζητούμε στην ομάδα μας πώς
πιστεύουμε ότι οι ανθρώπινες δραστηριότητες για παράδειγμα στη Γερμανία
μπορεί να επηρεάζουν το σύστημα της Γης (συνεπώς και τη Γροιλανδία).
Διατυπώνουμε επιχειρήματα για να υποστηρίξουμε τις απόψεις μας στη
συζήτηση και καταλήγουμε σε ένα γενικότερο συμπέρασμα.
|
|
|
|
|
Δραστηριότητα
11
Ετοιμάζουμε μια παρουσίαση
της εργασίας που κάναμε στην ομάδα μας. Αξιοποιούμε και το υλικό που
συλλέξαμε από την αναζήτησή μας στο διαδίκτυο. Μπορούμε ή να
χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμα που μας δίνεται ή να δημιουργήσουμε μια
νέα παρουσίαση σε ένα πρόγραμμα ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ.
|
|
|
|
|
|
|