Page 5 - Ηφαίστεια
P. 5
Προτεινόμενες Δραστηριότητες Δραστηριότητα 1: Προσανατολισμός, ανάδειξη και αποσαφήνιση ιδεών /αντιλήψεων Μία πρόσφατη ή παλιότερη είδηση σχετικά με την έκρηξη ηφαιστείου διαβάζεται στην τάξη και αποτελεί την αφόρμηση για συζήτηση σχετικά με τα ηφαίστεια. Ως πηγές μπορούν να χρησιμοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, όπως εφημερίδες (http://www.naftemporiki.gr/story/766134) ή η τηλεόραση (http://www.antenna.gr/news/World/article/335794/ton-tromo-skorpise-i- ekrixi-ifaisteioy-stin-iaba-tis-indonisias). Αξιοποιώντας τεχνικές όπως ο καταιγισμός ιδεών ή η χιονοστιβάδα, διερευνώνται οι αντιλήψεις των μαθητών. Δραστηριότητα 1, φύλλο εργασίας 1: Προσανατολισμός, ανάδειξη και αποσαφήνιση ιδεών /αντιλήψεων 1. Δώστε έναν ορισμό για το ηφαίστειο. 2. Περιγράψτε τη μορφή και τα τμήματα ενός ηφαιστείου. 3. Σχεδιάστε ένα ηφαίστειο δείχνοντας και τη διαδικασία της έκρηξης. Δραστηριότητα 2: Δημιουργία γνωστικής αποσταθεροποίησης και αναδόμησης των ιδεών/αντιλήψεων Οι μαθητές πλοηγούνται στοχοθετημένα στο διαδίκτυο και παρατηρούν εικόνες διαφορετικών μορφών ηφαίστειων, σε διαφορετικές περιοχές της γης, με διαφορετικούς τύπους εκρήξεων και προϊόντων της έκρηξης Συγκρίνουν τις εικόνες και τις σχολιάζουν σε σχέση με όσα οι ίδιοι έχουν καταγράψει και σχεδιάσει στην πρώτη δραστηριότητα. Μέσα από διαδικασίες κοινωνικογνωστικής σύγκρουσης οι μαθητές είναι πιθανό να οδηγηθούν σε αλλαγή των αντιλήψεών τους. Ο εκπαιδευτικός προτείνεται να αξιοποιήσει την τεχνική της ιστοεξερεύνησης, επιλέγοντας έγκυρες πηγές, θέτοντας στοχοθετημένα ερωτήματα, αναθέτοντας νοηματοδοτμένες δραστηριότητες. Ενδεικτικές πηγές: http://volcanoes.usgs.gov/images/index.php http://www.volcano.si.edu/volcano.cfm?vn=284090 http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/image_feature_1397.html. 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10