Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Υλικό Χρηστών Υλικό Χρηστών Φωτόδεντρου
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ- ΙΣΤΟΡΙΑ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΤΠΕ
ΑΞΙΟΛΟΓΩ
Για να αξιολογήσετε το μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδεθείτε πρώτα
Είσοδος
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
SxedioProjectEgaleoEkatoXroniaMikrasiatikisMnimi.pdf | 75.65 kB | Adobe PDF |
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Διδακτική προσέγγιση της Μικρασιατικής Καταστροφής- Ιστορία - Λογοτεχνία - ΤΠΕ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «Αιγάλεω 1922-2022: 100 χρόνια Μικρασιατικής μνήμης»
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Με αφορμή το μάθημα της Νεότερης Ιστορίας και συγκεκριμένα την ενότητα της Μικρασιατικής Καταστροφής οι μαθητές καλούνται σε πρώτη φάση να ερευνήσουν την τοπική ιστορία της περιοχής του Αιγάλεω σε σχέση με το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός.
Οι μαθητές θα εστιάσουν :
1. Στη μελέτη ιστορικών πηγών μέσω των αρχείων του Δήμου και του Μουσείου Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω
2. Στις μαρτυρίες κατοίκων του Αιγάλεω
3. Στη λογοτεχνία αναφορικά με την εποχή και το αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό.
Μετά τη συγκέντρωση του σχετικού υλικού, θα δραματοποιήσουν ένα μικρό τμήμα του έργου τους προκειμένου να αποδώσουν παραστατικότερα το νόημα της ιστορίας και τελικά θα συνεργαστούν για την παραγωγή του ψηφιακού έργου και συγκεκριμένα ψηφιακής αφήγησης που θα αναδείξει την παρουσία των προσφύγων από τη Μικρασία στην περιοχή του Αιγάλεω.
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ
ΤΡΑΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ (ΠΕ20 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ,ΠΕ20.50 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ ΕΑΕ)
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 07-06-2023
|
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές με την μέθοδο Project θα κινητοποιηθούν και θα οριστεί από κοινού με τους διδάσκοντες η πορεία μελέτης του θέματος.
Θα επισκεφθούν το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω ώστε να ξεναγηθούν στους χώρους, να παρατηρήσουν αυθεντικά κειμήλια Μικρασιατών που ήρθαν πρόσφυγες το 1922 στο Αιγάλεω και να συμμετέχουν στη βιωματική δράση "Μια βαλίτσα αναμνήσεις".
Θα πάρουν συνέντευξη από μέλος του Συλλόγου Μικρασιατών και θα καταγράψουν τις μαρτυρίες του.
Με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο θα εργαστούν σε υποομάδες και θα αναλάβουν από ένα συγκεκριμένο τομέα έρευνας, τον οποίο θα παρουσιάσουν στη συνέχεια στην ολομέλεια.
Επιπρόσθετα θα γίνει μελέτη πεδίου στην περιοχή του Αιγάλεω με λήψη φωτογραφικού υλικού και αναζήτηση μαρτυριών με τη μέθοδο συνεντεύξεων.
Για τη δημιουργία του έργου ψηφιακής αφήγησης οι μαθητές προτρέπονται να χρησιμοποιήσουν λογισμικά ανοιχτού κώδικα.
Θα δημιουργήσουν το λογότυπο της ομάδας τους.
Θα δημιουργήσουν animation με λέξεις κλειδιά από την Ιστορία.
Θα συγκεντρώσουν εικόνες από ιστορικά αρχεία και θα τις επεξεργαστούν ηλεκτρονικά.
Θα γράψουν αφηγηματικά κείμενα αναφορικά με τα γεγονότα.
Θα δημιουργήσουν βίντεο και ηχογραφήσεις με συνεντεύξεις και ιστορικές αναφορές.
Θα αποτυπώσουν στο χάρτη τις διαδρομές της προσφυγιάς.
Θα μοντάρουν τις δημιουργίες τους για να ολοκληρωθεί το παραγόμενο έργο.
Θα υποβάλλουν το έργο τους στον πανελλήνιο διαγωνισμό του Ιδρύματος Ωνάση Hack the map.
Ψηφιακά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν :
logomaker (online): κατασκευή λογότυπου της ομάδας.
scratch (on line): προγραμματισμός (κίνηση λέξεων κλειδιών πάνω στο χάρτη).
lunapic & photopea (online): επεξεργασία και μοντάζ εικόνων, φωτογραφιών και χαρτών.
shotcut: δημιουργία και μοντάζ βίντεο από εικόνες, ήχους και από τα στοιχεία που θα βρεθούν από απογόνους προσφύγων ή από ιστορικά αρχεία.
audacity: δημιουργία και μοντάζ ηχογραφημένων συνεντεύξεων και μουσικών αρχείων.
Ηχογράφηση & βιντεοσκόπηση: (λογισμικά ενσωματωμένα στις κινητές συσκευές) Ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση.
free cam 8 : καταγραφή οθόνης.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/2666
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
http://photodentro.edu.gr/v/item/ugc/8525/2666
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ),
ειδική αγωγή
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-20
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
(76 KB)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Πολεμικά γεγονότα
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής > Τρόποι και τεχνικές της αφήγησης
ΤΠΕ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής > Τρόποι και τεχνικές της αφήγησης
ΤΠΕ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εκπαιδευτικό σενάριο - σχέδιο μαθήματος
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Τεχνικός υπεύθυνος:
Αικατερίνη Τρανού
Δημιουργία:
Αικατερίνη Τρανού
Συγγραφή σεναρίου:
Αικατερίνη Τρανού
Παιδαγωγικός σχεδιασμός:
Αικατερίνη Τρανού
Ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου:
Αικατερίνη Τρανού
Εκπαιδευτική / παιδαγωγική ομάδα:
Αικατερίνη Τρανού
Υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού:
Αικατερίνη Τρανού
Τεχνική ομάδα:
Αικατερίνη Τρανού
Ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση:
Αικατερίνη Τρανού
Σχεδίαση γραφικών:
Αικατερίνη Τρανού
Μεταφορτωτής:
Αικατερίνη Τρανού
Σύλληψη:
Μαρία Μακρή
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
ΤΡΑΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
,
ΜΑΚΡΗ ΜΑΡΙΑ
,
ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΑΓΑΠΗ
Εκδότης/ες:
ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω (Τρανού Αικ - Μακρή Μ. - Μυλωνάκη Α.)
,
ΙΤΥΕ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΤΡΑΝΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
,
ΜΑΚΡΗ ΜΑΡΙΑ
,
ΜΥΛΩΝΑΚΗ ΑΓΑΠΗ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω (Τρανού Αικ - Μακρή Μ. - Μυλωνάκη Α.)
,
ΙΤΥΕ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
8525/2666
8525/2666
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Στοιχεία αναφοράς
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'...Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο χορηγείται με άδεια 'Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike Greece 3.0'. Δηλαδή, αυτό διατίθεται για ελεύθερη χρήση, αναπαραγωγή, αναδιανομή, παρουσίαση και αξιοποίηση, με την προϋπόθεση να μην υπάρχει πρόθεση εμπορικής εκμετάλλευσης. Απαιτείται αναφορά του δημιουργού ή του δικαιούχου της άδειας. Οποιοδήποτε παράγωγο έργο μπορεί να διανεμηθεί μόνο με την ίδια ή παρόμοια άδεια.::noneΣελίδα αναφοράς:http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/2666
Αναλυτικά στοιχεία άδειας
Περισσότερα
Αναφορά Σχολίου
Αναφορά
Ακύρωση
Το σχόλιο αναφέρθηκε από 2 χρήστες και αποσύρθηκε. Επικοινωνήστε με το διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
Κλείσιμο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/ugc – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
Photodentro UGC v4.0 | powered by DSpace open source repository software
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.